Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1222892

Topicstarter
Ik heb vandaag een access point (TP-link AC1750 AEP245) geïnstalleerd. Het lukt alleen niet om andere apparaten te verbinden met internet. Ze hebben wel toegang tot het ingestelde draadloze netwerk. Ik heb alles al van de stroom gehaald en na 20 minuten opnieuw opgestart. Hierna kreeg ik op een andere laptop dan degene die ik heb gebruikt voor installatie toegang tot internet, maar kreeg ik geen toegang meer op de eerste laptop. Op telefoons krijg ik ook geen internetverbinding.

Kan iemand mij helpen om dit op te lossen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-04 08:35
1. Hoe ziet je hele netwerk er uit (wat voor internetverbinding heb je, welke apparatuur is er allemaal, hoe is het verbonden, welke apparaten fungeren als AP). Liefst inclusief merk en typenummers.

2. Wat zij de instellingen op je Access Point zowel qua netwerk als qua WiFi?

[ Voor 6% gewijzigd door Cpt.Morgan op 15-06-2019 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:38
En waarop zit het access point aangesloten?

Ik denk dat je verbinding maakt met een modem; zonder dat er een router tussen zit? Providers geven meestal maar 1 IP uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb een glasvezel aansluiting via een modem van de provider. hierop is direct een switch en het access point aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik had hiervoor een wifi netwerk via een apple airport, maar ik had niet door het hele huis een goed signaal. daarom een AP gekocht en proberen te installeren.

Verder was het een standaard wifi netwerk met 3 laptops en 3 mobiele telefoons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
Anoniem: 1222892 schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 21:33:
Ik heb een glasvezel aansluiting via een modem van de provider. hierop is direct een switch en het access point aangesloten.
Ik gok dat je inderdaad een router mist, als deze niet in je glasvezelmodem zit. Maar, zonder dat je fatsoenlijke informatie levert is daar verder niets over te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
AP is een TP-Link EAP245

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:40

lier

MikroTik nerd

Welke provider heb je?
Welk glasmodem heb je?
Welk IP adres krijg je op je werkende computer (althans, doe maar de eerste drie octetten)?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Caiway als provider
GEnexis glasmodem (type kan ik nergens vinden)
IP4V adres 163.158.205.210

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dat genexis ding is waarschijnlijk alleen maar een ding waar glas in gaat en UTP weer uit gaat? Dan is dat verder niet van belang. Daar waar die UTP in gaat, dat is van belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
Dat IPv4 adres is inderdaad een publiek adres. Je PC zit dus direct op internet zonder router ertussen. Geen probleem als je maar 1 apparaat wilt gebruiken, maar als je meer wilt aansluiten zal er een router tussen moeten zitten.

De Apple AirPort die je had bevatte zelf een router. De AC1750 bevat dat niet. Je hebt dus een router nodig in plaats van (of naast je) AP.

[ Voor 26% gewijzigd door Cpt.Morgan op 15-06-2019 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de info. In het verleden had ik een apple airport. deze werkte dan wellicht als modem, want toen kon ik wel met meer apparaten op internet. ik ga deze er tussen zetten en proberen of het werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:38
Modem: Ding dat glasvezel, kabel of telefoonlijn omzet naar ethernet.
Router: Ding dat netwerken koppelt. (En diensten levert om een netwerk te maken, zoals DHCP)
Switch: Verdeelt ethernet
Accesspoint: Verdeelt ethernet maar dan over wifi.

Soms zitten meerdere apparaten in 1 apparaat verwerkt. De Ziggo connectbox is alle 4 die apparaten in 1 en een wifi-router is eigenlijk router, switch, accesspoint. Jouw Apple airport is router (indien ingesteld; standaard wel), switch en accesspoint.

Jij hebt modem, switch en router en mist dus de router.
Pagina: 1