USB C Monitor - geen beeld - wel beeld

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-09 14:21
Ik heb een Intel NUC (NUC8i7HNK) met een standaard Philips monitor op de HDMI aansluiting.
Nu heb ik een kleine 2e monitor gekocht van 10 inch (een Magedok M108A) die via (mini)HDMI kan worden aangesloten, maar ook via USB C.
De charme van USB C is natuurlijk dat je maar 1 kabel nodig hebt voor voeding en beeld, maar het vreemde is: de meegeleverde kabel geeft geen beeld: "no signal".

Dit heb ik nagekeken en gecontroleerd.

1. De Intel NUC heeft een Thunderbolt 3 aansluiting en kan beeld weergeven.
2. De kabel is ok. Je moet minimaal een USB C 3.1 Gen 2 kabel hebben of een thunderbolt 3 kabel.
3. Aansluiten via de mini HDMI geeft beeld, met de USB C ook aangesloten. Dus via de USB C komt voldoende voeding, maar geen beeld
4. Windows geeft bij alleen de USB C aansluiting aan dat er een 2e monitor is aangesloten. Het probleem is dat op de monitor de melding 'no signal' staat.
5. Op mijn Surface Go: precies hetzelfde probleem als bij 4.
6. En het allervreemdst vind ik: ga ik naar de BIOS van mijn NUC, dan is er wel beeld via alleen de USB C kabel (dus zonder HDMI aangesloten). Het kán dus wel 8)7

Kortom, er is dus bij 2 apparaten in Windows geen beeld ("no signal"), maar de hardware en de specificaties lijken in orde. Dus lijkt het iets in Windows te zijn. Een instelling of driver o.i.d. Maar wat?? :? :?

[ Voor 4% gewijzigd door dirkjesdirk op 18-06-2019 21:14 ]

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Kleine update: de monitor heeft 2 USB C aansluitingen. 1 voor beeld en voeding en alleen voor voeding (voor als je de HDMI poort gebruikt). Als ik de monitor via HDMA aansluit kan ik de USB C kabel voor de voeding op beide poorten aansluiten. Verschil is dat als ik de USB C poort met video gebruik mijn NUC 2 externe monitoren detecteert (de HDMI en de USB C, met het hierboven onder 4 gemelde probleem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Ik heb niet de indruk dat er veel herkenning is van dit probleem. En wellicht is het aantal USB C monitoren gewoon nog laag. Ik krijg het probleem iig niet opgelost.
Als er nog tips zijn, houd ik mij aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-09 16:20
Thunderbolt drivers al geinstalleerd?
https://downloadcenter.in...-Windows-10-for-Intel-NUC

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Je zegt dat de kabel in orde is maar heb je al een andere geprobeerd? Slechte kabels kunnen de vreemdste problemen veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Jazeker. Maar zoals aangegeven, op m'n surfaceGO heb ik precies hetzelfde probleem: wel gedetecteerd, geen beeld.
EnigmaNL schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 12:28:
Je zegt dat de kabel in orde is maar heb je al een andere geprobeerd? Slechte kabels kunnen de vreemdste problemen veroorzaken.
Ja, en ook daar geldt: wel beeld in bij weergave in de bios, maar niet in windows. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
EnigmaNL schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 12:28:
Voor alle zekerheid nogmaals een nieuw kabel besteld. Zelfde probleem.
Ik geeft het op: monitor gaat retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Lijkt me de beste oplossing, je hebt alles geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinier68
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-09 16:32
dirkjesdirk schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 13:23:
[...]

Voor alle zekerheid nogmaals een nieuw kabel besteld. Zelfde probleem.
Ik geeft het op: monitor gaat retour.
Ik heb zelf een Wimaxit 15"touch USB-C monitor gekocht recentelijk.
De bijgeleverde USB-C <--> USB-C kabel is slechts 1 meter lang, en icm een Dell 2-in-1 tablet net wat te kort. De monitor heb ik graag rechts staan, en de Dell heeft de USB-C aan de linkerkant zitten.
Dus ik dacht, haal even een willekeurig kabeltje. Maar mooi geen beeld.

Met de bijgeleverde kabel werkt het, met een andere USB-C kabel niet.
Is jouw USB-c wel compatibel met Gen2 en USB 3.1? Zo niet kan je idd wel problemen krijgen.

Monitor

Groeten,
Reinier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
reinier68 schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 22:04:
[...]

Ik heb zelf een Wimaxit 15"touch USB-C monitor gekocht recentelijk.
De bijgeleverde USB-C <--> USB-C kabel is slechts 1 meter lang, en icm een Dell 2-in-1 tablet net wat te kort. De monitor heb ik graag rechts staan, en de Dell heeft de USB-C aan de linkerkant zitten.
Dus ik dacht, haal even een willekeurig kabeltje. Maar mooi geen beeld.

Met de bijgeleverde kabel werkt het, met een andere USB-C kabel niet.
Is jouw USB-c wel compatibel met Gen2 en USB 3.1? Zo niet kan je idd wel problemen krijgen.

Monitor

Groeten,
Reinier
Nou ja, ik heb een intel NUC met usb c (thunderbold) dat alles zou moeten ondersteunen. En de surfaceGo geeft ook geen beeld.
Overigens is USB C een zootje qua versies en compatibiliteit. ik geef het iig op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hamzaelyacoubi
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 16-06-2021
Ik heb een dockingstation van hp waar twee schermen aan gekoppeld zijn via displayport met 1 usb c (male) aansluiting die van de dock naar de laptop (USB-C female) gaat. De USB-C op de laptop ondersteund helaas geen videobeeld/displayport/alt mode. Is hier een oplossing voor. Het gaat om een HP Pavilion x360 15-dq1956nd. Ik heb nu een dockingstation wat onbruikbaar is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
hamzaelyacoubi schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:19:
Ik heb een dockingstation van hp waar twee schermen aan gekoppeld zijn via displayport met 1 usb c (male) aansluiting die van de dock naar de laptop (USB-C female) gaat. De USB-C op de laptop ondersteund helaas geen videobeeld/displayport/alt mode. Is hier een oplossing voor. Het gaat om een HP Pavilion x360 15-dq1956nd. Ik heb nu een dockingstation wat onbruikbaar is....
Nee, die schermen kunnen geen signaal ontvangen. Een andere laptop of direct aansluiten op de hdmi uitgang van de laptop is de enige optie.

Pagina: 1