Toon posts:

Asus Slot 1-->FCPGA convertor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb zo'n ding gekocht voor mijn Celly2-850. Ik kan op dat cpu kaartje de voltages instellen van 1,5V-2,6V. Er zit ook een default setting op. Nu is mijn vraag: Als ik die default setting gebruik, wordt dan automatisch het voltage van mijn mobo overgenomen? Of pakt ie dan 1,7 V die default is voor een Celeron2-850?

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Default zal natuurlijk datgene zijn waarvan het mobo denkt dat zij de CPU moet geven.

mobo ziet een Celeron dus geeft Celeronspanning.

Verwijderd

Topicstarter
Maar staan die lijnen dan dus gewoon direct doorgeschakeld naar de mobo-spanning, zodat ik dus via de bios het voltage weer kan aanpassen ipv van op dat CPU kaartje?

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-08 23:09

EXX

EXtended eXchange

De CPU heeft 5 select lijnen waarmee hij de spanning op het MB kan regelen. Als je default instelt op de slotkey adaptor worden die lijnen gewoon doorgeschakeld en gedraagd de slotkey adaptor zich identiek aan een jumperless exemplaar.

Als je voltage jumpers op de slotkey gaat gebruiken dan genereert de slotkey andere signalen op de 5 voltage select lijnen; het MB geeft dan een andere spanning.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Verwijderd

Topicstarter
OK, da's duidelijk!

Bedankt