Overclock wedstrijd bij OCN

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5erveD
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-09 18:47
Voor de degene die geïnteresseerd zijn:

Er is een Overclock wedstrijd gaande bij Overclock.net:

https://www.overclock.net...19-round-2-gtx-460-a.html

Het betreft een OC wedstrijd voor de gtx 460.
Vrij toegankelijk maar om in aanmerking te komen voor de prijzen moest je al een account hebben op 01-02-2019.

Ik kan hier alle info neerzetten maar het is beter als je de link even leest en mocht je nog vragen hebben kan ik die wellicht beantwoorden.

Zelf doe ik ook mee!
Dus snor een gtx 460 op of duikel hem uit je stoffige la en laat hem branden!

Succes!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 5erveD
Aangezien er welgeteld geen enkele reactie op dit bericht kwam zal het niemand interesseren maar toch deel ik het...

De competitie is inmiddels afgelopen en scores alsmede een praatje pot over de gang van de competitie is hier te lezen:

https://www.overclock.net...2019-round-2-results.html

Dit keer 2de geworden en hier $50,- mee kunnen winnen.

Ik zeg het nogmaals het zijn leuke simpele competities waar fun en het leren van OC centraal staat. En daar kun je zo nu en dan ook een prijsje mee verdienen.

Doe er mee wat je wilt.
Maar mocht je vragen hebben, stel ze gerust!

Hier een paar foto's

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gYgVpAVlbiDTBqRe0Y8cQt7Z/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bWajVupt681xwt2PvmvNp8JU/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kFS6ZbiNe9DiGjwA9cYqxNwr/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maks11223344
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-02-2023
ik heb eigenlijk maar een grote vraag en dat is kan ik eens zo een koude sessie bijwonen dat lijkt me super interesant? :D
en waarom doe je zo voorzichtig met je cpu en je geheugen die timings zijn nogal tam zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
De tijd dat overklokken echt groot was is denk ik wel over. Niet alleen is het tegenwoordig meer simpel geworden, maar het is ook nog eens vaak niet nodig of nuttig. Weet nog dat ik een XP1800+ op 2400+ kon laten lopen en van een 6800LE een 6800GT kon maken. Dan had je het over flink veel frame's extra. Nu loopt mijn 6700K op de standaard snelheid omdat voor wat ik er mee doe het toch niet meer uitmaakt.

Wel leuk dat er nog zulke dingen gedaan worden, maar ook jammer dat het niet meer is wat het vroeger was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5erveD
@maks11223344

De reden dat de cpu en het geheugen zo goed als stock draaien is dat deze zeer weinig invloed hebben op dze specifieke bench.
Het ging om de gpu. Bij Fire Strike werd alleen de grafische test score gevraagd. Alle andere testen moesten wel volledig gedraaid worden maar hadden geen invloed. Normaal gesproken bij een totaal score pak je deze wel mee. Maar dat is een ander verhaal en dan pak je het liefste een cpu met veel meer cores.

Vwb je vraag om het een keer te zien/bij te wonen. Ik weet niet goed waar je vandaan komt maar je mag van mij wel een keer komen kijken hoor.

@PilatuS

Het is maar hoe je het bekijkt. Er worden nog steeds grote competities gehouden. Op wereld niveau, van G.skill en Galax. Waar je $15.000 kunt winnen.

Het lijkt makkelijker doordat er genoeg software te installeren is die je met een paar klikken van de muis een paar multis hoger kan laten draaien.
Maar ik kan je verzekeren dat hoge clocks verkrijgen met ln2 een stuk moeilijker is dan je denkt. Je zult de CB/CBB moeten overkomen en veel verschillende voltages moeten instellen zonder dat je de boel opblaast.

Gpu's vergen vaak enige soldeer werkzaamheden om de controller te foppen en een feedback loop mod te verkrijgen zodat jee meer voltage kunt krijgen op de core.
Toevallig een tijdje geleden een 6800 GT gemod. Ding ging als een raket ^^.

Ja, qua frames en game wise is het geen must meer. Maakt het niet minder leuk in mijn ogen.

[ Voor 0% gewijzigd door 5erveD op 25-08-2019 22:51 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
5erveD schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 22:23:
@PilatuS
.
Het lijkt makkelijker doordat er genoeg software te installeren is die je met een paar klikken van de muis een paar multis hoger kan laten draaien.
Maar ik kan je verzekeren dat hoge clocks verkrijgen met ln2 een stuk moeilijker is dan je denkt. Je zult de CB/CBB moeten overkomen en veel verschillende voltages moeten instellen zonder dat je de boel opblaast.
Dat weet ik hoor :) Het is meer dat het makkelijker is geworden om er net wat meer uit te persen voor de gemiddelde persoon. Dit maakt kennis hebben van dik overklokken minder nodig en het heeft tegenwoordig minder nut om te doen. Dat maakt de overklok wereld wat kleiner. Heb toch het idee dat er vroeger hier op Tweakers veel meer mensen mee bezig waren dan nu.
Ja, qua frames en game wise is het geen must meer. Maakt het niet minder leuk in mijn ogen.
Het is natuurlijk nog steeds een mooie hobby en het is zeker leuk om te doen, alleen omdat het minder nut heeft zijn er ook minder mensen mee bezig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 5erveD
PilatuS schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 13:54:
[...]

Dat weet ik hoor :) Het is meer dat het makkelijker is geworden om er net wat meer uit te persen voor de gemiddelde persoon. Dit maakt kennis hebben van dik overklokken minder nodig en het heeft tegenwoordig minder nut om te doen. Dat maakt de overklok wereld wat kleiner. Heb toch het idee dat er vroeger hier op Tweakers veel meer mensen mee bezig waren dan nu.

[...]

Het is natuurlijk nog steeds een mooie hobby en het is zeker leuk om te doen, alleen omdat het minder nut heeft zijn er ook minder mensen mee bezig.
Hier kan ik je alleen maar gelijk in geven.
Het is (helaas) niet anders.
Overigens zijn er nog wel wat lui van de wat oudere stempel maar die draaien niet meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik weet nog een topic flink lang terug. Ook een overklok wedstrijd met GPU's en toen werden er zeker 20 van die dingen besteld. Helaas is dat nu niet meer iets wat je hier op Tweakers ziet. Moet ook wel toegeven dat ik er zelf tegenwoordig weinig meer mee bezig ben omdat het nut wat het vroeger had er niet meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfje666
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-04 15:50

Wolfje666

Shooter fanatic

Ben sindskort weer aan het kijken naar overclocken (Ja, ben 1 van de dino's die er ooit mee bezig waren GPU/CPU)
Nog niet het extreme met LN2.
Heel gek, zodra je een gezin hebt, zijn dit toch een beetje de eerste type hobby's die wegvallen/naar de achtergrond verdwijnen.

Voorbeelden zijn toch wel Bearded Hardware en K|i|ngpin.
Die doen het alsof zo makkelijk is :P (weet gelukkig wel anders)

Toch gaaf om te zien dat er hier nog anderen zijn die dit ook nog leuk vinden.
Heel vroegah ooit met vaporchill bezig geweest e.d.

De Mazda 323F Club Holland
vanVlietDesign - Fotografie en Webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5erveD
De hobby mag wat kosten ;-)

Ook als je een gezin hebt. Vergt natuurlijk wel enigszins wat planning maar gaat hier prima hoor.

Ik kijk niet echt veel YT channels vwb OC. Joe ( Bearded Hardware ) kijk ik af en toe wel. Roman soms ook. Maar het is niet echt mijn ding. Draai gewoon liever zelf alhoewel het wel informatief kan zijn.

Dat het er makkelijk uitziet is ook de kracht van de overclocker. Daar zit dan zoveel kennis en ervaring in dat het simpel lijkt.

Er zijn zeker nog een hoop lui actief maar het vergt veel testen en (in) lezen. En als je de latest & greatest wilt draaien is het niet goedkoop.

Maar in de tijd dat ik nu echt voornamelijk ln2 draai heb ik nog maar 2 cpu's gesloopt en 2 moederborden. Gpu's, denk wel een stuk of 7 á 8. Sommige sterven ook gewoon op de plank, uit het niets.

So be it!

Hoort ook een beetje bij als je op het top van hun kunnen wilt draaien.
Wil niet zeggen dat het aardig pijn kan doen ;-)

Heb geen vapochill gehad. Had een Little Devil V1. Maar die is vrij snel ingeruild voor een cascade en die weer voor een nog betere cascade.
Pagina: 1