Ik zoek een oplossing voor ons probleem. Sinds dit jaar zijn we helemaal in de smarthome apparaten geslagen.
Nu komen we op het punt dat het lijkt dat het Wifi vol begint te raken,
We hebben veel Smarthome apparaten, ongeveer 15 stuks, die allemaal op de Wifi (2,4Ghz) zitten.
Daarnaast nog Chromecast, PS4, de nodige laptops, tablets en smartphones.
We maken gebruik van de standaard T-Mobile router HG659. Hier lees ik al een maximum van 24 apparaten.
Er staan nog minstens 4 apparaten al klaar om op het wifi gezet te worden.
Mijn laptop krijgt ook geen verbinding meer tot het Wifi netwerk als er de 2,4Ghz geselecteerd wordt. 5Ghz gaat zonder problemen.
Nu ben ik al aan het rondkijken voor oplossingen. We hebben niet echt de mogelijkheid om overal kabels te trekken en onze printer op het zolder heeft behoorlijk de tijd nodig om te printen.
Zelf zit ik er over na te denken om voor eventueel een Mesh router systeem te gaan zoals de TPLink Deco M9+, vanwege ook zijn Zigbee functie en dergelijke (veel Hue en Tradfri lampen aanwezig)
Hier loop ik echter wel een beetje tegen de prijs aan, wat aan de hoge kant is.
Een sterke router kan ook, maar hier lees ik ook vaak de max van 24 apparaten.
Wellicht dat er nog andere oplossingen zijn?
Nu komen we op het punt dat het lijkt dat het Wifi vol begint te raken,
We hebben veel Smarthome apparaten, ongeveer 15 stuks, die allemaal op de Wifi (2,4Ghz) zitten.
Daarnaast nog Chromecast, PS4, de nodige laptops, tablets en smartphones.
We maken gebruik van de standaard T-Mobile router HG659. Hier lees ik al een maximum van 24 apparaten.
Er staan nog minstens 4 apparaten al klaar om op het wifi gezet te worden.
Mijn laptop krijgt ook geen verbinding meer tot het Wifi netwerk als er de 2,4Ghz geselecteerd wordt. 5Ghz gaat zonder problemen.
Nu ben ik al aan het rondkijken voor oplossingen. We hebben niet echt de mogelijkheid om overal kabels te trekken en onze printer op het zolder heeft behoorlijk de tijd nodig om te printen.
Zelf zit ik er over na te denken om voor eventueel een Mesh router systeem te gaan zoals de TPLink Deco M9+, vanwege ook zijn Zigbee functie en dergelijke (veel Hue en Tradfri lampen aanwezig)
Hier loop ik echter wel een beetje tegen de prijs aan, wat aan de hoge kant is.
Een sterke router kan ook, maar hier lees ik ook vaak de max van 24 apparaten.
Wellicht dat er nog andere oplossingen zijn?