Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zar
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-06 16:37
Beste tweakers. Ik heb net mijn nieuwe laptop binnen gekregen.

Als ik de laptop aan heb staan dat spiked de cpu temperatuur soms random naar 90 graden Celsius en de fans gaan dan ook automatisch op volle toeren. Dit gebeurt terwijl ik amper iets doe.

Als ik bijvoorbeeld steam download gebeurt het soms al dat hij in een keer naar 90 graden schiet en de fans op hol slaan. Hij stopt er dan ook plotseling weer mee en gaat terug naar idle 50 graden ongeveer. Tijdens het gamen merk ik dat de cpu ongeveer 90 graden wordt bij heavy load.. ik vind dit ook wat hoog, maar dit gebeurt dus ook gewoon als ik amper iets doe op de laptop! Enige advies die jullie mij kunnen geven, waaraan kan dit liggen? Het valt mij op dat die random 90 graden spikes tijdens het ''ídlen'' vooral gebeuren als ik iets installeer ofzo. *fans gaan ook op volle toeren tijdens het opstarten en daarna nog een minuut of 2.

De cpu load in msi dragon center toont ongeveer 20-30% aan als de temperatuur naar 90 graden schiet.

[ Voor 8% gewijzigd door zar op 15-06-2019 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10:55
Kan zijn dat de koeling van de laptop vervuild is, koelpasta uitgedroogd of de koeling niet goed contact (meer) maakt met de cpu. Maak als eerste de koeling goed schoon en kijk wat het resultaat daarvan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
zar schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 16:35:

Als ik de laptop aan heb staan dat spiked de cpu temperatuur soms random naar 90 graden Celsius en de fans gaan dan ook automatisch op volle toeren. Dit gebeurt terwijl ik amper iets doe.

Als ik bijvoorbeeld steam download gebeurt het soms al dat hij in een keer naar 90 graden schiet en de fans op hol slaan. Hij stopt er dan ook plotseling weer mee en gaat terug naar idle 50 graden ongeveer. Tijdens het gamen merk ik dat de cpu ongeveer 90 graden wordt bij heavy load.. ik vind dit ook wat hoog, maar dit gebeurt dus ook gewoon als ik amper iets doe op de laptop! Enige advies die jullie mij kunnen geven, waaraan kan dit liggen? Het valt mij op dat die random 90 graden spikes tijdens het ''ídlen'' vooral gebeuren als ik iets installeer ofzo. *fans gaan ook op volle toeren tijdens het opstarten en daarna nog een minuut of 2.

De cpu load in msi dragon center toont ongeveer 20-30% aan als de temperatuur naar 90 graden schiet.
Terug sturen onder garantie.

AMD Ryzen 9 7945HX3D | Minisforum BD790i X3D| Gigabyte GeForce RTX 5070Ti | Corsair Vengeance 96GB 6000C30 | WD SN7100 1TB NVMe SSD | WD SN7100 4TB NVMe SSD | Fractal Design Terra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

zar schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 16:35:

Nieuw gekocht, of 'nieuw' 2e hands

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zar
Hackus schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 17:13:
[...]

Nieuw gekocht, of 'nieuw' 2e hands
helemaal nieuw bij coolblue.nl. 90 graden voor load temps zijn vrij normaal toch? of moet ik me om de load temps ook zorgen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

zar schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 17:14:
[...]

helemaal nieuw bij coolblue.nl. 90 graden voor load temps zijn vrij normaal toch? of moet ik me om de load temps ook zorgen maken?
Ik zou geen genoegen nemen met zo'n 'blaaskaak'. als het even is kan het nog, maar langer niet.en ook niet als je amper iets doet.(neem aan dat je zorgt voor voldoende beluchting, en het niet op je dekbed ligt)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zar
Ik heb sinds het plaatsen van deze topic alleen maar een temperatuur van 50 graden gehad.. heel vreemd. (idle) Ik merk dat als ik mijn cpu .125voltage undervolt dat ik temperaturen van max 70-75 graden krijg tijdens het gamen. De CPU (i7 8750h) runt dan alleen wel op max 2,9ghz. Ik ga kijken of ik nog een keer tijdens het surfen op t internet e.d. een spike naar 90 zie, als dit niet meer gebeurd dan laat ik het er bij maar als het wel gebeurd dan stuur ik hem RMA. Ik heb hem op een laptopstand staan op mijn bureau dus idd ik zorg er wel voor dat de airflow goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Gebruik je Intel Extreme Tuning Utility ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zar
Hackus schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 17:31:
Gebruik je Intel Extreme Tuning Utility ?
Sorry voor de late reactie. Nee ik gebruik ThrottleStop. Ik heb de laptop opgestuurd en krijg volgende week een nieuwe toegestuurd.
Pagina: 1