Computer upgrade/vervanging

Pagina: 1
Acties:
  • 200 views

Vraag

• Quintillius
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23-01 21:35
Beste mensen, ik wil graag kijken wat de mogelijkheden zijn om de prestaties van mijn systeem flink te upgraden zodat ie weer voldoet aan de eisen van de laatste games.

Als ik in de epische wereld van Assassin's Creed Odyssee of Kingdom Come: Deliverance wandel, dan ervaar ik teveel lag. Vooral de laatste is behoorlijk laggy, zelfs op medium. De developers hadden meer tijd moeten besteden aan performance, maar toch. Mijn huidige rig loopt tegen de limieten :). Ik had gehoopt dat het overclocken naar 4.3GHZ zou helpen, maar dit valt toch best tegen.

Hier is mijn huidige rig:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
        Operating System
            Windows 7 Ultimate 64-bit SP1
        CPU
            Intel Core i5 2500K @ 3.30GHz [OC 4.3GHz]
            Sandy Bridge 32nm Technology
        RAM
            16,0GB Dual-Channel DDR3 @ 666MHz (9-9-9-24)
        Motherboard
            ASRock Z75 Pro3 (CPUSocket) 
        Graphics
            S22D300 (1920x1080@60Hz)
            Intel HD Graphics 3000 (ASRock)
            4095MB NVIDIA GeForce GTX 970 (ASUStek Computer Inc)    65 °C
            ForceWare version: 425.31
            SLI Disabled
        Overige
            Scythe Processor Koeler Mugen 4 AMD & Intel
            Seasonic Voeding S12G 450W
            Cooler Master Midi Tower N300 ATX, No PSU (zwart)

Van dit systeem is de processor denk ik de bottleneck, hoewel de performance meter in Assassin's Creed Odyssey de GPU als schuldige aanwijst.

Graag ben ik benieuwd wat voor lijstje met onderdelen jullie kunnen maken op basis van onderstaande punten:

- Ultra (1920 x 1080, 60fps+) voor Assassin's Creed Odyssey en Kingdom Come: Deliverance
- Budget: € 1000 of hoger als er significante meerwaarde tegenover staat.
- Kan de GPU nog mee in de nieuwe rig of raden jullie vervanging aan?
- Graag heb ik koelers die de geproduceerde warmte en geluid tot een minimum brengen. Hebben jullie hier tips over?
- Hoe beoordelen jullie mijn huidige rig? :P Gewoon eens benieuwd.

Alle reacties

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Waarom denk je dat de processor het probleem is? Als ik naar benchmarks kijk is juist de GPU de bottleneck voor ultra settings.
De processor zou de games nog op 60+ fps moeten draaien (vandaar ook dat een overklok niks uitmaakte).
Voor de zekerheid kun je nog even de load op alle componenten controleren met MSI afterburner.

Ik zou dus zeggen, haal een betere videokaart, voldoet het dan (nog) niet kun je alsnog denken aan een complete upgrade (ik vermoed dat de processor bottleneck dan wel gaat komen).

[ Voor 16% gewijzigd door mitsumark op 16-06-2019 13:36 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:12

br00ky

Moderator Harde Waren
Dicht want dubbel met het DAA topic :).

Dit topic is gesloten.