Ik heb voor mezelf een VPS bij transip gehuurd.
Nu heb ik er op het moment 2 websites op draaien.
Een is voor mezelf, heb daar eigenlijk geen email voor nodig, en 1 website die ik voor iemand anders regel. Hij heeft echter het domeinnaam bij Hostnet gekocht.
Nu heb ik de dns wel aangepast dat het verkeer juist naar mijn vps wordt gestuurd ipv naar hostnet, maar de mail lukt me nog niet helemaal. Ik heb de tutorials van transip een beetje gevolgd om de mail werkend te krijgen voor mijn eigen website, dit werkt nu ook. Maar voor die andere website nog niet.
Wat er denk ik moet gebeuren? :
1.
Volgens transip moet ik de het onderstaande in de DNS zetten, maar als ik dat probeer bij Hostnet geeft hij een error weer.
2.
In Exim staat onder 'begin routers'
transip_email:
domains = ! local_domains
Moet hier dan ook nog de domeinnaam staan die niet van transip is?
Nu heb ik er op het moment 2 websites op draaien.
Een is voor mezelf, heb daar eigenlijk geen email voor nodig, en 1 website die ik voor iemand anders regel. Hij heeft echter het domeinnaam bij Hostnet gekocht.
Nu heb ik de dns wel aangepast dat het verkeer juist naar mijn vps wordt gestuurd ipv naar hostnet, maar de mail lukt me nog niet helemaal. Ik heb de tutorials van transip een beetje gevolgd om de mail werkend te krijgen voor mijn eigen website, dit werkt nu ook. Maar voor die andere website nog niet.
Wat er denk ik moet gebeuren? :
1.
Volgens transip moet ik de het onderstaande in de DNS zetten, maar als ik dat probeer bij Hostnet geeft hij een error weer.
Naam | TTL | Type | Waarde |
@ | 5 min | TXT | v=spf1 include:_spf.transip.email ~all. |
transip-A._domainkey | 5 min | CNAME | _dkim-A.transip.email. |
transip-B._domainkey | 5 min | CNAME | _dkim-B.transip.email. |
transip-C._domainkey | 5 min | CNAME | _dkim-C.transip.email. |
x-transip-mail-auth | 5 min | TXT | bd0742d9ce663518aaaaaaaa06ad08a55ac6f61df1fbab159a8b1ea649b |
2.
In Exim staat onder 'begin routers'
transip_email:
domains = ! local_domains
Moet hier dan ook nog de domeinnaam staan die niet van transip is?