HP 250 G5 grotere SSD, maar welke is de juiste?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Claes Maarten
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 09:22
Hallo Allemaal,

Mijn vrouw heeft een HP 250 G5 W4N61EA https://tweakers.net/pric...g5-w4n61ea/specificaties/ laptop. Deze doet het nog prima alleen heeft ze haar SSD vol zitten met spellen en nu wil ze er nog meer spellen (o.a. SIMS 4) op zetten dus er moet meer opslag ruimte komen.
Ze heeft nu dus aan 128 GB niet genoeg, daarom denk ik dat het goed is om gelijk 2 stappen groter te gaan en zou het een SSD van ongeveer 500 GB worden.

Nu heb ik de laptop open gemaakt en gekeken wat er in zit. Er zit nu een adata im2s3138e-128gm-b SSD in.
Dit is volgens mijn (beperkte) inzicht een M2 SSD die 22mm breed en 80mm lang is.

Deze specs heb ik dus gebruikt voor de filters in de pricewatch en daarnaast ook aangegeven dat het een Samsung moet zijn.

Ik kom dan uit op:
Samsung evo970 PLUS
https://tweakers.net/pric...g-970-evo-plus-500gb.html
of de gewone Samsung evo 970
https://tweakers.net/pric...amsung-970-evo-500gb.html

De prijzen van beide SSD's staan mij wel aan, alleen zie ik dan ook dingen staan als:
-SSD-type,3d v-nand (TLC)
-SSD eigenschappen,NVMe.
-SSD-interface,PCI Express 3.0 x2/x4.
En dan weet ik niet zo goed of dit past en matcht met de laptop.
Wat denk jullie gaat dit werken?
En wat is het verschil tussen de plus en de niet-plus? Ik zie in de vergelijktool dat de plus een cache van 512 MB heeft. Wat ga ik hier in het dagelijkse gebruik van merken?

Graag hoor ik van jullie en alvast bedankt,
Claes Maarten

Beste antwoord (via Claes Maarten op 15-06-2019 20:22)

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Waarom van die dure NVME ssd's? De huidige ssd is een SATA en geen idee of de laptop NVME ondersteunt. Gewoon een sata M2 als pricewatch: Adata Ultimate SU800 M.2 512GB of pricewatch: Crucial MX500 m.2 500GB erin stoppen.

Alle reacties

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:37
Ik denk niet dat je vrouw het verschil merkt tussen type SSD. Oftewel neem een goedkope SSD uit de pricewatch: Adata XPG SX6000 Lite 512GB

Acties:
  • Beste antwoord

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Waarom van die dure NVME ssd's? De huidige ssd is een SATA en geen idee of de laptop NVME ondersteunt. Gewoon een sata M2 als pricewatch: Adata Ultimate SU800 M.2 512GB of pricewatch: Crucial MX500 m.2 500GB erin stoppen.

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

De huidige SSD is een SATA, in tegenstelling tot de twee die jij opnoemt. Dan kan je dus al niet met zekerheid zeggen dat het gaat werken in die laptop.
Ze zijn misschien wel allebei met M.2 aansluiting, maar hebben een andere interface. Dan zou je eerst moeten nagaan of de laptop ook een SSD met PCIe ondersteund, voordat je verder gaat.

Si vis pacem, para bellum

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:58
Als het perse een Samsung moet zijn kun je de 860 EVO pakken, hoewel ze de meerprijs ten opzichte van andere merken m.i. niet waard zijn:

pricewatch: Samsung 860 EVO m.2 500GB

• Claes Maarten
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 09:22
Bedankt voor de reacties.
Goed dat jullie mij er op hebben gewezen dat ik een SATA nodig had.
Ik heb besloten om voorde Adata Ultimate SU800 M.2 512GB te gaan.
Pagina: 1