Meterkast achterwand vervangen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
In onze meterkast zit een spaanplaat achterwand.
Deze is aan het afbrokkelen en ziet er lelijk uit.

Nu wil ik deze graag vervangen zodat het er weer netjes uitziet.

Nadeel is dat hierop de verzegelde meterkast en gasmeter op zit.

Hoe zou ik dit nou fatsoenlijk los kunnen halen om hier een watervaste plaat achter te plaatsen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320788

Via een erkende elektricien met zegels en toestemming vanuit de netwerkbeheerder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:28
Heb je geen deur voor de meterkast? Wat maakt het nu uit dat het er lelijk uit ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:21

SeatRider

Hips don't lie

En ook: waarom wil je in hemelsnaam een watervaste achterplaat? :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Niet online
Anoniem: 320788 schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 14:07:
Via een erkende elektricien met zegels en toestemming vanuit de netwerkbeheerder
Dit kan je gewoon aanvragen om alles af te koppelen oid en dan later weer monteren?

Ik wil het gewoon netjes hebben dus dacht zelf aan plaat en kan het dan weer netjes inrichten.

Erachter lopen leidingen en de afvoer.
Dus kan ik die ook gelijk inspecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320788

Als je de netwerkbeheerder belt en vertelt wat je waarom wil doen, dan zullen ze je wel naar een elektricien met toestemming verwijzen..

Of misschien komen ze zelf. Ff bellen en je weet het

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
De vraag is of de verzegeling verbroken hoeft te worden om de spaanplaat te vervangen?

Wellicht kan je eea losschroeven en de plaat in delen vervangen.

Heb je geen dringendere klusjes meer te doen ergens? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Hoe graag wil je die plaat vervangen hebben? Volgens mij rekent de netbeheerder daar honderden euro's, richting 700 ofzo, voor. Want waarschijnlijk gaan ze dan jouw hele aansluiting, dus ook onder de hoofdzekeringenkast, spanningsloos maken. Dus ofwel de hele straat zonder, ofwel graven.

Wellicht dat een andere partij het goedkoper doet op een manier die het helemaal deugd.

Zal ook afhangen van het type kabel onder je hoofdzekeringkast. Dat ding wat hier zit heeft de verkiezing van Hitler nog meegemaakt, die gaat sluiten in de kabel als je die een stuk gaat buigen...
Aikon schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 14:57:
De vraag is of de verzegeling verbroken hoeft te worden om de spaanplaat te vervangen?

Wellicht kan je eea losschroeven en de plaat in delen vervangen.

Heb je geen dringendere klusjes meer te doen ergens? ;)
Euh, ja, want de schroeven waarmee de verzegelde hoofdzekeringenkast aan de plaat zit... zitten dus in het kastje wat verzegeld is. Of je moet die afknippen, de knoppen laten rondslingeren en dan met pushpins de de boel weer vastzitten... (doe maar niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:44
Ik gok dat de TS zijn meterkast als opslagplek gebruikt. Daar is ie eigenlijk niet voor he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:51
Gewoon een nieuwe plaat tegen de spaanplaat schroeven ? En de mtk ed netjes rond omheen werken.

[ Voor 26% gewijzigd door Jan-man op 15-06-2019 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Niet online
Als ik het zo lees wordt dit een project voor in de ijskast. -O-

Toch raar dat ze ooit voor zo’n goedkoop stukje plaat hebben gekozen.
Nu is het wat muffig en trekt in de plaat.
Of het moeten de schoenen zijn die erin opgeborgen worden.

Dan maar een ander projectje van de todo lijst gaan afwerken. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Zweetschoenen natuurlijk niet in de meterkast, de meterkastdeur voorzien van ventilatiesleuven, conform huidige advies en de doorvoeren naar de kruipruimte goed afdichten... iets wat ook nogal eens niet goed zit.

Tenzij je zo'n steensmuur zonder spouw hebt zou je dan van de vochtproblemen daar verlost moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
kabeltjekabel schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 19:29:
Euh, ja, want de schroeven waarmee de verzegelde hoofdzekeringenkast aan de plaat zit... zitten dus in het kastje wat verzegeld is. Of je moet die afknippen, de knoppen laten rondslingeren en dan met pushpins de de boel weer vastzitten... (doe maar niet).
Ik kan me voorstellen dat de kast an sich verzegeld is tegen openen, maar dat je deze wel kan losmaken van de achterwand. Of is dat simpelweg nooit het geval?

Net als de gasmeter bij mij, die is verzegeld tegen openen maar hangt verder los. Ik kan hem zelf vastmaken aan een plaat als ik zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:08
Je kan via de achterkant meestal bij de draden achter de meter. Dus vandaar dat je hem niet los kan schroeven. De kast met de hoofdstoppen kun je ook nooit losschroeven. Logisch ook anders zou je door de ontstane kier tussen het meterbord/hoofdstoppenkast bij de draden kunnen om af te tappen.

Het rekje voor de gasmeter is een ander verhaal, ze gaan ervanuit dat mensen geen leidingen onder druk gaan afkoppelen voor aftappen.

De enige optie die je hebt (denk ik) is de plaat rond het meterbord door te zagen (cirkelzaag 2cm diep instellen) met rechte snedes en een nieuwe plaat rondom het meterbord te plaatsen. Achter het meterbord blijft dan oud. Overigens denk ik ook eerder dat de muffe lucht uit de kruipruimte komt of van je schoenen en niet van de plaat.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Pagina: 1