Traagheid programma Cubase en wavelab

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Hoi mijn naam is Peter ik een imac '2017'

met 16 gb intern en ssd hdd

Ik maak muziek ermee, alleen steeds als ik cubase start en het programma is geladen , duurt het een hele tijd voor ik geluid krijgt.
Hij loopt wel maar doet nog niks en dan ineens doet ie het na 30 seconden of zo :)
lijkt wel of ie eerst moet nadenken, 8)7
Dan probleem 2 ik gebruik dan wavelab , en dan duurt het ook weer 30 seconden voor ik op play mag drukken
beetje vaag maar zo iets het :) kortom traagheid wat kan ik eraan doen ? ik ben zelfs aan het overwegen om naar pc over te gaan die is echt sneller :) of kan ik de boel nog upgraden ? Hardware of software matig

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Aangezien het hier om een iMac gaat (en niet een iPhone, of een iPad) past dit beter in Macs & Software, dus een move die kant op :)

iOS > MS

Als je Activiteitenweergave bekijkt terwijl je de programma's start, wat zie je dan? Schiet de CPU load naar 400%? Loopt je geheugen vol?

Voor de rest; wat voor iMac heb je precies? Is er nog relevant hardware (keyboards, geluidskaart, etc.) die je gebruikt? Als je een nieuwe gebruiker aanmaakt, heb je daar ook deze problemen?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 20:37
... en als aanvulling op bovenstaand: heeft het eerder wel gewerkt, of heb je het probleem sinds de eerste installatie?

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno