iPhone lightning afdek-dopjes?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:29
Ik heb nog wel eens dat er stof in de lightning connector van mijn iPhone (SE) komt - en na verloop van tijd het daardoor moeilijker wordt om hem op te laden.

Nou zocht ik naar afdek-dopjes om de connector overdag dicht te maken zodat er geen stof in kan komen. Na wat zoeken kwam ik deze tegen:
https://www.appeloplader.nl/lightning-anti-stof-set-wit
...maar, die werken voor mij absoluut niet: het zijn een soort van siliconen-dopjes die nauwelijks klemmen. Ik draag de telefoon een broekzak en dagelijks haal ik 'm zonder het dopje tevoorschijn en is het dopje ergens los in m'n broekzak te vinden. Gegarandeerd dat ik deze komende weken kwijt ga raken.

Ofwel: is er iemand die iets vergelijkbaars gezocht & gevonden heeft, en er WEL tevreden over is?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

vanaalten schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 12:36:
Ik heb nog wel eens dat er stof in de lightning connector van mijn iPhone (SE) komt - en na verloop van tijd het daardoor moeilijker wordt om hem op te laden.

Nou zocht ik naar afdek-dopjes om de connector overdag dicht te maken zodat er geen stof in kan komen. Na wat zoeken kwam ik deze tegen:
https://www.appeloplader.nl/lightning-anti-stof-set-wit
...maar, die werken voor mij absoluut niet: het zijn een soort van siliconen-dopjes die nauwelijks klemmen. Ik draag de telefoon een broekzak en dagelijks haal ik 'm zonder het dopje tevoorschijn en is het dopje ergens los in m'n broekzak te vinden. Gegarandeerd dat ik deze komende weken kwijt ga raken.

Ofwel: is er iemand die iets vergelijkbaars gezocht & gevonden heeft, en er WEL tevreden over is?
toestel (omgekeerd) in je broek stoppen :P

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Peter91
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-07 20:34

Peter91

<=]

Je hebt van die magnetische oplaad kabels.
Dan heb je permanent zo’n plugje in je lightning poort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:03
Zelf heb ik nooit naar dopjes gezocht, maar haal zo nu en dan het stof los met een houten tandenstokertje, is van hout dus beschadigt niets en kun je gewoon doen terwijl die aan staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Peter91 schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 12:44:
Je kunt beter niets magnetisch gebruiken.(zelfs hoesjes met magneetsluiting op achterkant veroorzaken storingen)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjun
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-01 12:18
Is een stukje isolatietape geen oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Hackus schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 12:43:
[...]

toestel (omgekeerd) in je broek stoppen :P
Da's tegen-natuurlijk. Als ik 'm nu pak, heb ik ook gelijk m'n duim op de home-knop om te ontgrendelen. Veel handiger. :)
Peter91 schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 12:44:
Mja, maar ik wil ook geen lomp grote plug die uitsteekt - dat vond ik nou net het mooie aan die prutdingen die ik besteld had: afdichten zonder het totaal groter te maken.
jorikc schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 12:45:
Zelf heb ik nooit naar dopjes gezocht, maar haal zo nu en dan het stof los met een houten tandenstokertje, is van hout dus beschadigt niets en kun je gewoon doen terwijl die aan staat ;)
Zo doe ik dat nu, inderdaad - maar pas nadat ik een paar keer geirriteerd heb aan het moeilijk opladen en een keer losgekoppeld te hebben terwijl 'ie door slecht contact niet opgeladen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrkend54l
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 25-12-2023
Misschien eens kijken dat je broekzakken proper zijn.
Als je broekzakken vol pluis zitten dan is het niet gek dat dit alles besmeurt.

Heb nog maar 1x mijn lightning poort schoongemaakt op 4 jaar tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

vanaalten schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 12:48:
[...]

Da's tegen-natuurlijk. Als ik 'm nu pak, heb ik ook gelijk m'n duim op de home-knop om te ontgrendelen. Veel handiger. :)

[...]

Mja, maar ik wil ook geen lomp grote plug die uitsteekt - dat vond ik nou net het mooie aan die prutdingen die ik besteld had: afdichten zonder het totaal groter te maken.

[...]

Zo doe ik dat nu, inderdaad - maar pas nadat ik een paar keer geirriteerd heb aan het moeilijk opladen en een keer losgekoppeld te hebben terwijl 'ie door slecht contact niet opgeladen is.
headphone jack zit ook 'onder', dus is ook beter daarvoor. of plug je die telkens opnieuw ?
Zou me er niet zo druk om maken. beter af en toe schoonmaken, dan irritante dopjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Hackus schreef op zondag 16 juni 2019 @ 14:23:
[...]

headphone jack zit ook 'onder', dus is ook beter daarvoor. of plug je die telkens opnieuw ?
Zou me er niet zo druk om maken. beter af en toe schoonmaken, dan irritante dopjes...
Mja, ik gebruik zeer zelden een koptelefoon, dus ben er nog niet tegenaan gelopen. Maar ik gok dat een headphone-jack een heel stuk grover is dan een lightning plug en niet snel last heeft van vuil.

En als er geen mensen zijn met betere ervaringen, dan zal het inderdaad af en toe schoonmaken worden. Ben vandaag in elk geval al het eerste plugje kwijt geraakt. :(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vanaalten
Voor mensen die via de zoekfunctie hier komen, of die sowieso interesse in dit soort afdek-dopjes hebben:

Uiteindelijk heb ik deze gevonden, en die blijven dus wel goed zitten. Dit was ook gelijk de enige webwinkel in NL waar ik ze heb gevonden.

Dus voor de zekerheid, als die webwinkel ze niet meer heeft, ook een link naar de produktpagina van de fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torac
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 16-09 12:16
Misschien gewoon een plugje 3d printen? :)
Vast een tweaker die dat wil doen. (Ik ook wel maar heb alleen zwart fillsment.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukeanalbers
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 18-05-2020
Hi Vanaalten,

Ik heb sinds mijn iPhone 5 gebruik gemaakt van iPhone hoesjes met "dust caps". Momenteel heb ik een iPhone 8 Plus, en na 2.5 jaar nog steeds geen stof in mijn oplaadpoort.

Kijk eens op: https://nl.aliexpress.com...=anti+dust+case+iphone+se

Bijvoorbeeld: https://nl.aliexpress.com...602_10,searchweb201603_55

Tevens zijn "losse dopjes" vaak klein en makkelijk kwijt te raken. Voor mij géén hoesjes meer zonder dust caps. 👍

[ Voor 1% gewijzigd door lukeanalbers op 17-12-2019 14:54 . Reden: Beter alternatief gevonden. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Mja, 3D-printen is nogal wat werk als je dat nog nooit gedaan hebt - design uitpuzzelen, maten opzoeken en ontwerp tekenen. Plus, dat weet je nog niet of het goed gaat werken.

Hoesje met "dust cap": goed alternatief, ALS je een hoesje er om heen wil - en dat wil ik niet. Telefoon (iPhone SE) is al groot genoeg, hoesje zou 'm onnodig groot maken.

Maar, zie vanaalten in "iPhone lightning afdek-dopjes?" : ik heb al prima losse dopjes gevonden die goed en betrouwbaar blijven zitten. :)

(...desondanks, dank voor het meedenken!)
Pagina: 1