Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Tijdens gaming met 2 monitoren ineens black screen

Pagina: 1
Acties:

• Mutgat
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 29-11 15:53
Goedendag,

Heb sinds kort een mijn videokaart vervangen voor een gxt 1080 ti, tijdens gamen gaat de beeld zwart hoor geluid en ineens heb ik beeld weer met geluid op beide schermen.

Had eerst niet dat probleem is gebeurt sinds ik de gtx 1080 ti heb geinstalleerd.

Specs:
Fx8350
Msi 990fxgd65
16gb geheugen 2133mhz
2 hdd 1tb
500gb ssd
Tx3 cpu koeler
Inno chill gtx 1080 ti x3
( voorheen gigabyte gtx 970, alle drivers met ddu eerst gewist voordat ik 1080 ti ging installeren )
1000w psu
Genoeg koeling

Heb wel gemerkt dat mij cpu en moederbord wel warm worden via speccy.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 11:50
Vreemde combi, oude FX met een 1080Ti. Dat is vragen om problemen.
Wat zijn de temperaturen van cpu en gpu tijdens gamen. Vooral de cpu ben ik benieuwd naar met zo'n miezerige TX3 erop want je cpu wordt vol belast door de 1080 Ti.
Wat is de temperatuur van de vrm's op het moederbord? Doe je behuizing open en richt een ventilator op het moederbord, dan nog steeds hetzelfde probleem?
Welk merk en type 1000w voeding?

• Mutgat
Gpu is rond 68 a 70 graden, ik weet de gpu wat warmer draait ivm inno chilli model, cpu wordt rond de 60 a 65 graden en de moederbord rond de 45 graden ookal en dat is tijdens game met ventilatoor aan via voorzijde extra lucht naar binnen met de fans, wel is de zijkant van de pc gesloten dan, was kado van me vriendin vandaar.

• Mutgat
Ik snap wel dat de fx oud is hoor idle enz films kijken nergens problemen maar wanneer ik wil game zoals wow gebeurt dat na 10 a 15 min ineens.

• Uszka
Post eens een screenshot met de temperatuur van de cpu's uitgelezen met HWinfo64 en temperaturen van de diverse moederbord sensors.

[ Voor 23% gewijzigd door Uszka op 15-06-2019 11:45 ]

• Mutgat
Stuur ik zo door

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-11 17:02

Liveshort

Certified Crazy Person

Klinkt mij als een driver issue. Heb zelf met een verouderde driver ook wel eens gehad dat de driver er soms mee ophield (scherm ging dan op zwart) en dat Windows de driver dan herstartte en het beeld zich herstelde. Dat het alleen in games gebeurt is gek, maar zou op zich prima verklaart kunnen worden door dat je kaart dan daadwerkelijk aan het werk moet. Wellicht dat je in de Event Viewer (Gebeurtenislogboek in het Nederlands geloof ik) onder Windows logs --> [ System of Application ] kunt achterhalen of er een log is op de tijdstippen dat je scherm op zwart ging. Daar kun je misschien uit afleiden wat er gebeurt.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

• Mutgat
Foto lukt niet, maar zal het zo zeggen.

Idle:
Cpu: 51 graden
Moederbord: 36 graden
Gpu: 55 graden

Gaming:
Cpu: 55 graden
Moederbord: 38 a 40 graden
Gpu: rond de 66 a 70 graden

• Uszka
Lijkt mij sterk dat de cpu idle 51 is en ingame 55. Daar klopt iets niet. Idle is veel te hoog, ingame te laag.

• Mutgat
Ja daarom dat klopt ook niet, heb speccy en control center ( app van msi moederbord )aan op de 2 beeldscherm en lees het vanaf daar.

• Uszka
Een printscreen van HWinfo via https://imgur.com/ posten.
Mutgat schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 11:58:
Ja daarom dat klopt ook niet, heb speccy en control center ( app van msi moederbord )aan op de 2 beeldscherm en lees het vanaf daar.
gebruik https://www.hwinfo.com/ om de temps uit te lezen.

[ Voor 72% gewijzigd door Uszka op 15-06-2019 12:01 ]

• Mutgat
Als ik het goed heb gedaan zo, dat is tijden idle of als het anders moet? Anders ga ik nieuwe cpu halen wel denk ik een am4 ryzen 3de generatie in augstus

• Uszka
FF het tabblad met de cpu/moederbord temperaturen posten.

• Mutgat
Dat is idle op dit ogenblik.

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Mutgat schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 12:04:
Als ik het goed heb gedaan zo, dat is tijden idle of als het anders moet? Anders ga ik nieuwe cpu halen wel denk ik een am4 ryzen 3de generatie in augstus
Aan idle temperaturen hebben we niet zo veel als het probleem zich voordoet tijdens het gamen.

Idealiter een screenshotje van hoe de temps zijn op het moment dat je schermen uitvallen.

Edit: dubbel posten is ook niet de bedoeling elke keer, als je wat toe te voegen hebt gaarne even je laatste post wijzigen.

[ Voor 12% gewijzigd door Wintervacht op 15-06-2019 12:09 ]

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• Mutgat
Ok is goed, ik ga even nu game starten en in de gaten houden alles je hoort het zo van mij

• Mutgat
http://imgur.com/gallery/CjvQGda met 5 min gaming, maar nog niet gecrasht

• Mutgat
http://imgur.com/gallery/Hz2rzjU heb dit van speccy maar rond die temps gebeurt het ong, en merk wel de koeler van de cpu wordt ook warm doordat de gtx 1080ti ook warm wordt de backplate hitte omhoog gaat, tijdelijke oplossing?

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Nu online

Nemesizz

Untouchable

Nu heb je (zover ik zie) alleen nog geen antwoord gegeven op de vraag: welke 1000W voeding?

• Mutgat
Heb een be quiet! Power Zone 1000W, dacht dat ik het al had verteld welke merk, mijn excuses. Heb een r9 290x gehad vroeger vandaar die.

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Mutgat schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 12:16:
http://imgur.com/gallery/Hz2rzjU heb dit van speccy maar rond die temps gebeurt het ong, en merk wel de koeler van de cpu wordt ook warm doordat de gtx 1080ti ook warm wordt de backplate hitte omhoog gaat, tijdelijke oplossing?
60 graden na 10 minuten, kan me voorstellen dat hij nog iets warmer wordt maar je zit nu ook wel tegen het plafond met die temps..
FX chips willen heel heet worden, maar kunnen het niet, beetje een design flaw geweest van AMD destijds, een relatief krachtige cpu die hey begeeft bij temperaturen nog onder de 70..
Ik zou je temps goed in de gaten houden tijdens het gamen en evt. maatregelen nemen zoals een betere koeler, betere koellpasta en in het ergste geval een pc upgrade naar AM4. Hou er dan wel rekening mee dat je ook je mobo en ram moet vervangen.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• Mutgat
Bedankt voor je reactie wintervacht, was ik al bang voor nieuwe cpu/mobo en geheugen maar wacht al tijdje op de am4, is er een oplossing goedkoop nu dat ik die temps laag kan houden van de cpu? Nieuwe koelpasta erop? Advies welke merk en waar te koop? Een nieuwe cpu koeler?

• Uszka
Niet alleen de cpu is het probleem, ook het moederbord. De stroomvoorziening heeft koeling nodig en dat haal je met een towerkoeler juist weg. Wil je een andere koeler op de cpu dan adviseer ik pricewatch: be quiet! Dark Rock TF die ook lucht langs de stroomvoorziening blaast.

• Mutgat
Wat besoel je met " De stroomvoorziening heeft koeling nodig en dat haal je met een towerkoeler juist weg."

• Uszka
Op het moederbord, naast het socket waar de cpu in zit, zit de stroomvoorziening van de cpu. Een towerkoeler blaast lucht over de heatsink van de stroomvoorziening ipv er tegenaan. Door een flow-down koeler te nemen zorg je ervoor dat er lucht tegen de heatsink wordt geblazen en zo de stroomvoorziening koeler blijft. Dit voorkomt veel ellende bij een full-load stroomzuipende FX. Goedkoop alternatief is een tafelventilator in de zijkant van de behuizing laten blazen. Die koop je al voor iets meer dan een tientje bij de Blokker of misschien heb je er zelfs één in huis.

• Mutgat
Ja heb een tower koeler zoiezo thuis maar heb beste is erop te latrn blazen in plaats van aan voorzijde van de kast te laten blazen met de f4ont fans extra. Zijkant open en die tower koeler naar binnen blazen, of nieuwe koeler halen inplaats van tower koeler een liggende koeler.

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:09

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Hallo, doe eens de EDIT knop gebruiken in je posts. Dit leest bijzonder lastig.

-= Very annoying forum person =-

• Mutgat
Hoe bedoel je? Ik stuur het via mijn telefoon namelijk.
Modbreak:Even bot gesteld: dat is ons probleem niet :o

Het wordt niet op prijs gesteld als je meerdere keren achter elkaar post. Heb je iets toe te voegen voordat iemand anders gereageerd heeft, gebruik dan de 'Wijzig'-knop. Je kunt prima binnen een enkele post reageren op meerdere quotes van anderen.

Lukt dat allemaal niet van op je telefoon (met een enigszins actuele Android of iOS geval moet het prima kunnen), wacht dan tot je achter een laptop/desktop zit voor je post.

[ Voor 81% gewijzigd door dion_b op 15-06-2019 23:11 ]

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:31

Nox

Noxiuz

Om eerlijk te zijn vermoed ik eerder een driverissue. Zijn systeem freezet niet ofwel? Zwart scherm, geluid loopt door en opeens is alles terug?

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Pagina: 1