Synology DS214 upgrade of toch wat anders?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denneke,,!
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-04 07:50
Ik heb al jaren een DS214 die opzich prima werkt, alleen loop ik tegen wat issues aan zoals updates die vanalles omgooien en sommige dingen die niet meer ondersteund worden. Het werkt dus goed totdat het dat niet meer doet en dan kan ik ook wel uren bezig zijn met oplossen.

Daarnaast mis ik snelheid, kan ik niet alles dus dubio, upgraden naar een 18+ versie of toch een ander merk/ zelfbouw?

Wat is de beste prijs-kwaliteit keuze? Het staat me wat tegen dat de kast van de synology super fijn en compact is maar ik niet veel kan upgraden... Of zijn er wel mogelijkheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wazig topic; wat wordt er omgegooid? Wat wordt er niet ondersteund? Wat heb je allemaal opgelost? Wat mis je aan "snelheid"?

Ik heb "maar" een 414 staan. Grofweg 5 jaar oud dus. 0 issues. Maar ja, is gebruik de functie "NAS" dus: network attached storage. Puur storage spelen. Geen andere "dingen" die allemaal in de DSM Store zitten / kunnen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denneke,,!
Naja met de switch naar DSM 6 en alle rechten issues heb ik zwaar liggen rommelen. Hierdoor zijn en blijven de rechten niet lekker op deze installatie, zou ik hem opnieuw moeten installeren maar dan moet ik alles weer opnieuw gaan doen. Zonder dat ik het gevoel heb er echt op vooruit te gaan. Mijn ondersteunt geen docker en dat mis ik wel in deze situatie.

Maar dit topic is niet echt gericht op het troubleshooten, daar ben ik al voorbij.

Wat ik ook mis is dat ik kan wel streamen als network storage naar bijv infuse voor apple tv maar ik kan de NAS niet gebruiken om te en/decoderen (voor plex bijvoorbeeld). Ik heb dus een apple tv 4 beneden maar ik kan nergens anders mijn videos benaderen en kijken.

Daarnaast is de twee bays is te weinig, ik heb nu al een externe schijf aangesloten met data, alle drie de disks zijn ver vol. Ik heb niks in Raid, films hoef ik geen backup te hebben. Maar ik dacht als ik nu een nieuwe koop synology of iets anders, kan ik mijn oude gebruiken om de gevoelige data te backuppen (eventueel in RAID).

Ik ben wel handig en ik kan wel een systeem zelfbouwen, en dan zou ik miss met een paar jaar wat kunnen uitbreiden, maar of het zich loont?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Waarom denk je dat een 18+ je issues gaat oplossen ?
Je krijgt exact dezelfde Disk Manager, dus software blijft gelijk, alleen de hardware is anders.
Je issues: rechten / updates zijn software related.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denneke,,!
GoT schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 13:08:
Waarom denk je dat een 18+ je issues gaat oplossen ?
Je krijgt exact dezelfde Disk Manager, dus software blijft gelijk, alleen de hardware is anders.
Je issues: rechten / updates zijn software related.
Omdat ik dan wel toegang heb tot docker en dan zal bij nieuwe veranderingen een stuk minder mis kunnen gaan. Daarnaast zou ik meer mogelijkheden krijgen mbt de hardware. Maar ik hoor jullie eigenlijk zeggen dat het het niet waard is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Gewoon vervangen door een 418 of 918. Heb je nieuwere, snellere hardware met 4 slots. Kan je Docker gebruiken. Alles netjes fris installeren. En je kan weer 5 jaar vooruit. Vergeet niet dat de support op Syno hardware meestal maar zo'n 5 jaar is, dus je huidige DS214 zal niet heel lang meer ondersteund worden.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-05 18:44
Als je budget krap is, dan is zelfbouw leuk. Maar dan loop je vaak te prutsen en meestal ook iets achter de feiten aan. De 918 (of de 5bay versie) daarvan is een mooie upgrade en een pak sneller.
Pagina: 1