[Wordpress] plugin gezocht kantelen scherm bij mobiel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmeah
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-03 13:17
ik kan deze plugin niet vinden, maar kan me niet voorstellen dat hij niet bestaat.

Ik heb een wordpress website, en die is uiteraard responsive

echter zou ik graag willen dat als hij wordt bekeken op een mobile device, die meestal recht in de hand wordt gehouden, er een popup of meldinkje wordt getoond met "Draai uw scherm voor de beste weergave/ervaring" of iets dergelijks.

Bestaat zoiets?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je wil voor twee regels javascript een plugin? Hell, het kan zelfs grotendeels in CSS.

[ Voor 28% gewijzigd door NMe op 15-06-2019 13:22 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
Doet me weer denken aan die meldingen van 20 jaar geleden "beste te bekijken in Internet Explorer 4.0 1024x700 resolutie | gemaakt in kladblok". :P

De vraag is, wil je dit je bezoekers wel aandoen? De bedoeling is eigenlijk dat jouw website zich aanpast aan het scherm van de bezoeker, niet dat de bezoeker zich aanpast aan jouw website. Verwacht je dat bezoekers echt hun scherm gaan draaien voor jouw website? .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmeah
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-03 13:17
Het punt is een beetje dat het gaat om grote afbeeldingen die getoond moeten worden en die allemaal gemaakt zijn in rechthoek verhoudingen. Je kan die niet goed 'croppen'

Het leek me wel mooi om een strak meldinkje te geven, met evt een geanimeerd pijltje, dat het scherm 90 graden gedraaid moet worden voor de beste ervaring of iets dergelijks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:52

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Je hebt nu de ingrediënten :)
Maar ook afbeeldingen kan je responsive maken, dat zo een melding onnodig is. :)

[ Voor 16% gewijzigd door AW_Bos op 16-06-2019 10:33 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rost
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-10 08:46
Timmeah schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 13:38:
Het leek me wel mooi om een strak meldinkje te geven, met evt een geanimeerd pijltje, dat het scherm 90 graden gedraaid moet worden voor de beste ervaring of iets dergelijks.
Misschien een idee om het in de marquee en blink tag te wrappen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Timmeah schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 13:38:
Het punt is een beetje dat het gaat om grote afbeeldingen die getoond moeten worden en die allemaal gemaakt zijn in rechthoek verhoudingen. Je kan die niet goed 'croppen'

Er zijn best een hoop oplossingen te verzinnen. Wat wil je precies bereiken? Je kan inderdaad met CSS een hoop doen qua kantelen scherm, en met CSS kun je ook prachtig je afbeeldingen resizen op basis van je scherm. Ok, het zijn niet enorm veel opties, maar met wat creativiteit kun je er komen.

Overigens,... kan ik je uit statistieken vertellen dat Nederlanders niet enorm veel hun scherm kantelen voor het browsen van websites. En met kantelen, bedoel ik "landscape". Uiteindelijk kun je het tot in den treuren optimaliseren, maar soms kun je ook gewoon stellen; "dit gaat met gewoon niet doen bij normaal gebruik". En dan is dat ook OK :-)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiroj
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-09 14:23
Een paar regels CSS doet de truc wel. Het was simpel om dit te Googlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Hiroj schreef op maandag 17 juni 2019 @ 12:01:
Een paar regels CSS doet de truc wel. Het was simpel om dit te Googlen.
Persoonlijk zou ik daar toch minder snel voor kiezen. Als iemand daadwerkelijk wel zo moet kijken voor een of andere reden, ontneem je die mogelijkheid. Met de zoom functie kunnen gebruikers alsnog een hoop, en wellicht willen ze de desktop versie wel zien op landscape. Maar afijn, nu zijn dit wel details =)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Pagina: 1