2de monitor (VGA) werkt niet op nieuw moederbord

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuiverekoffie
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-05 18:44
Hallo,

ik heb dus een nieuw/ander moederbord gekocht, Asrock H87M en alles wederom geinstalleerd.
Ik heb alle drivers van het moederbord geinstalleerd.

Ik heb een Nvidia GeForce 1060GTX 6GB en hier met HDMI mijn main scherm op aangesloten. Dit werkt zoals tevoren.
Mijn 2de monitor werkt niet.
Ik had deze altijd op de VGA van mijn oude bord, aangezien het een oude monitor is, en dit werkte goed. Maar op de een of andere manier pakt mijn moederbord hem niet.
Hij gaat in standby modus, als ik de VGA uit mijn moederbord trek dan zegt hij 'cable not detected'. Als ik de VGA er weer indruk dan zegt hij "no signal" en gaat in standby.
Ook vind windows het beeldscherm niet onder apparaatbeheer.

Iemand enig idee wat ik hier nog aan kan doen?

Beste antwoord (via zuiverekoffie op 15-06-2019 10:36)

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Heb je de igpu ingeschakeld in de bios?

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• pjot1
  • Niet online
Heb je de igpu ingeschakeld in de bios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 08:23

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Da's wel vrij normaal eigenlijk.
Ik zou de monitor op je GTX 1060 aansluiten.

EDIT:
Met zo'n kabeltje dus: https://www.allekabels.nl...7209/1283535/dvi-vga.html

[ Voor 41% gewijzigd door unezra op 15-06-2019 10:35 ]

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zuiverekoffie
Nou, jij krijgt een koekje van mij. Moest ff zoeken maar dat was inderdaad die igpu optie. Zo leer je altijd wat.

Afbeeldingslocatie: http://kerstactieathena.nl/wp-content/uploads/2016/11/koekje.jpg

unezra, bedankt, ik vraag mij af, is het voor gamen enz niet beter ze apart te houden? Zodat m'n 2nde monitor niet van de card trekt, alleen m'n main?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylzzzz
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-10 12:28
Nah, een extra scherm is niet echt belastend voor een zware videokaart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

zuiverekoffie schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 10:40:
unezra, bedankt, ik vraag mij af, is het voor gamen enz niet beter ze apart te houden? Zodat m'n 2nde monitor niet van de card trekt, alleen m'n main?
Zou niet moeten. Wel zou ik overwegen een 2e hands monitor te kopen die je digitaal aan sluit.
VGA werkt, maar ik kan er persoonlijk echt niet meer naar kijken. :(

(Noodgedwongen op kantoor 1 monitor tijdelijk aangesloten op VGA. Dat is echt een totale ramp. Zelfs met de dikste kabels die we konden vinden blijft het onscherp.)

Tenzij je monitor een erg lage resolutie heeft, zou ik voor een paar tientjes (of zelfs gratis) een nieuwe monitor scoren met DVI, HDMI of DP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjot1
  • Niet online
zuiverekoffie schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 10:40:
Nou, jij krijgt een koekje van mij. Moest ff zoeken maar dat was inderdaad die igpu optie. Zo leer je altijd wat.

[Afbeelding]

Met een bakkie (zuivere) koffie! ;) :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:31
Welke monitor is het? Zelden een monitor gezien met alleen VGA. Meestal is er ook DVI en/of HDMI aanwezig. Ook dat zit op je moederbord.
Een secundaire monitor sluit ik altijd aan op de igpu (mits er een igpu aanwezig is). Het ontlast, ook al is het maar en paar %, de videokaart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

Uszka schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 10:53:
Welke monitor is het? Zelden een monitor gezien met alleen VGA. Meestal is er ook DVI en/of HDMI aanwezig. Ook dat zit op je moederbord.
Ik heb er hier nog wel 1 staan hoor. :) Het komt voor.
(Al is dit wel écht een kleine monitor. 12" of 14". Ideaal ding om aan een server te hangen.)
Een secundaire monitor sluit ik altijd aan op de igpu (mits er een igpu aanwezig is). Het ontlast, ook al is het maar en paar %, de videokaart.
Zou ik juist niet doen. GPU's zijn er voor gemaakt meerdere monitoren aan te sluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:31
igpu is ook een gpu en kan je meerdere monitoren op aansluiten. Heb regelmatig 2x 4K op een Vega11 zitten naast een RX 580 in het PCI-e slot icm een 1440p. Scheelt 1,7GB aan vram gebruik op de RX 580.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuiverekoffie
Uszka schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 10:53:
Het is een echte Envision uit het jaar... uhm.. 2006 of zo. Wel een 17" , en alleen een VGA aansluiting. Ik weet niet of Envision een budget merk is maar dit ding stond/staat meer dagen wel aan als niet dus voor zo'n oud beestje doet hij het nog aardig.
Pagina: 1