Vraag

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-03 18:56

Ryan1981

Je ne sais pas

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik heb vandaag de knoop doorgehakt en de samsung galaxy buds gekocht (zwarte).

Werkt goed op mijn telefoon (LG v30).
Werkt ook met mijn PC (i.c.m. Ewent MICRO USB Bluetooth Ontvanger Class 2 - rev2)

Nu heb ik in het verleden eerder een bluetooth headset gehad waar ik niet tevreden over was (Link) en gelukkig hebben de galaxy buds al deze problemen niet.

Wat ik toendertijd ontdekt had en wat deze website bevestigd is dat je via bluetooth niet tegelijk naar muziek kan luisteren terwijl je de "heatset modus" gebruikt. Nu is het zo dat ik de headset niet voor deze reden gekocht heb maar natuurlijk zou ik het erg fijn vinden als ik het wel werkend zou kunnen krijgen.

De website geeft aan dat het met bluetooth 5 misschien wel kan werken en ik vroeg me af of er al mensen zijn die dit voor elkaar gekregen hebben met een bluetooth 5 dongle.

Ik ga er van uit dat dit niet simpel is, windows moet dit snappen, de headset moet dit snappen en op een of andere manier moet het 5 protocol op de juiste modus gezet worden denk ik?

Alvast bedankt voor de hulp!

P.s. De oplossing die ik nu heb en die werkt is dat ik een goedkope losse microfoon op mijn onboard geluidskaart aangesloten heb en dan in b.v. teamspeak die kies voor input en de normale geluidskaart (bluetooth headset stereo) als output.

Edit 1: Na wat googlen er achter gekomen dat bluetooth 5 dongles nog niet verkrijgbaar zijn. Dan maar wachten :P

[Voor 10% gewijzigd door Ryan1981 op 14-06-2019 22:41]

Alle reacties

• stretch
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09-2022
Ja, Ik ondervind nu hetzelfde 'probleem'.
Via bv Discord kan ik praten, geen probleem, maar zodra ik een game opstart, hoor ik geen game geluid.
Dit werkt wel wanneer ik een bekabelde koptelefoon aansluit.

Ligt dit nu aan de BUDS+ of ga ik dit probleem ook krijgen met een "gewone" BT Headset?? :? :?

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Topicstarter
Ik vrees dat dit een beperking van bluetooth is. Hij kan in communicatie modus of in audio stream modus denk ik. Maakt dus niet uit welke headset je gebruikt.

• stretch
Hmm, daar was ik dus al bang voor.....
Naja, dan maar met bekabelde headset blijven gamen.... ;) ;)

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Topicstarter
Er zijn draadloze headsets die het wel kunnen volgens mij al heb ik het niet getest. Ik heb geen idee of die bluetooth gebruiken.

• stretch
Dit heeft voor mij het probleem opgelost.
1 Vinkje...... 8)7

https://techpulse.be/tips...eel-beter-met-windows-10/

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Topicstarter
Effe testen, ben zo terug. Ik gok dat als je deze optie aan zet je geen discord/teamspeak functionaliteit hebt.

Edit: Getest en nog steeds of slecht geluid of geen microfoon.

[Voor 22% gewijzigd door Ryan1981 op 06-01-2021 14:05]

• stretch
Heb jij ook Discord? Kunnen we het ff testen

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Topicstarter
stretch schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 13:59:
Heb jij ook Discord? Kunnen we het ff testen
Ik heb al getest en volgens mij kun je niet en mooie muziek en discord tegelijk. Daarvoor heb ik nu een microfoon van de action van 2 euro 50 en die zit in mijn geluidskaart :P

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:54

Nutral

gamer/hardware freak

bluetooth heeft 2 hoofd profielen:
hoge kwaliteit audio en geen microfoon.
Slechte kwaliteit audio met microfoon.
Dus op het moment dat je de microfoon gebruikt, zal je geluid altijd terugvallen, omdat hij maar 1 profiel tegelijk kan gebruiken.

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Topicstarter
Nutral schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 14:07:
bluetooth heeft 2 hoofd profielen:
hoge kwaliteit audio en geen microfoon.
Slechte kwaliteit audio met microfoon.
Dus op het moment dat je de microfoon gebruikt, zal je geluid altijd terugvallen, omdat hij maar 1 profiel tegelijk kan gebruiken.
Enig idee of 5.0 vanwege de hogere bandbreedte dit wel moet kunnen? Zijn er mensen mee bezig of is dit nog toekomstmuziek?

• stretch
Microfoon heb ik via mijn Lifecam HD3000.
Kan inderdaad niets anders kiezen, maar waar het mij om gaat is dat ik én Discord én game geluid via de Buds probeer te krijgen.
De oplossing, hiervoor gepost, werkte even.....

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Topicstarter
Dit is ook interessant:

https://www.reddit.com/r/...ents/afoiyj/bluetooth_50/

Daar hebben ze het over 2 BT speakers tegelijk. Op telefoon werkt het blijkbaar. Lijkt er wel op dat dit een functie van de telefoon is.

Hier nog een post met dit probleem:

https://www.reddit.com/r/...0_using_stereo_sound_and/

[Voor 43% gewijzigd door Ryan1981 op 06-01-2021 14:27]

• stretch

Wanneer ik bij Services het vinkje van Handsfree uitzet, dan kan ik én muziek horen via de PC en wanneer ik dan met Skype bel bv, hoor ik én mijn muziek én het skype bel geluid......
alleen is er nu niemand thuis om het mee uit te proberen met games..... :'( :'(

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Topicstarter
stretch schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 14:30:
[Afbeelding]

Wanneer ik bij Services het vinkje van Handsfree uitzet, dan kan ik én muziek horen via de PC en wanneer ik dan met Skype bel bv, hoor ik én mijn muziek én het skype bel geluid......
alleen is er nu niemand thuis om het mee uit te proberen met games..... :'( :'(
Je kan het al zien volgens mij. Zodra je dat vinkje uitzet staat jouw headset niet meer in de opties als microfoon input.

Zodra je het vinkje weer aanzet (en je hem niet disabled heb in de sound settings) staat hij er weer tussen:

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Topicstarter
Net even de Logitech H600 van mijn vriendin erbij gepakt en die heeft goede muziek kwaliteit terwijl ik hem kan gebruiken in teamspeak.

Volgens de specificaties gebruikt hij bluetooth 2.1 protocol . . . go figure :P. Weet niet of dat betekend dat hij ook bluetooth verbinding gebruikt of alleen het protocol. Deze quote zegt: "This is why most gaming headsets that do support two-way audio in stereo quality don't use bluetooth but a proprietary wireless protocol with their own little USB dongle."

Ook interessant: https://superuser.com/que...with-mic-at-the-same-time

Hier kun je een petitie doen: https://www.ipetitions.co...ality-audio-for-bluetooth

Deze zegt dat een headset aptx moet hebben als je dit wil https://superuser.com/que...t-in-stereo-mode-with-mic

Windows software gevonden voor besturen op je PC (onofficieel, gebruik op eigen risico): https://www.xda-developer...nofficial-windows-client/

[Voor 65% gewijzigd door Ryan1981 op 06-01-2021 15:55]

• stretch
Ja, klopt. De microfoon optie is dan weg, niet dat ie het wel doet als je het vinkje weer terugzet. |:( |:(
Vanavond maar ff testen met Discord.

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Topicstarter
stretch schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 17:26:
Ja, klopt. De microfoon optie is dan weg, niet dat ie het wel doet als je het vinkje weer terugzet. |:( |:(
Vanavond maar ff testen met Discord.
Ik moest rebooten voordat ik het vinkje weer aan kon zetten :P

• stretch
Zo, gisteren getest en het werkt goed.
Discord en game sound in hele goede kwaliteit.
Lang leve het befaamde "vinkje van microsoft ".... : :*)

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Topicstarter
Je gebruikt de webcam microfoon nu?

• stretch
Ja, je moet wel een externe microfoon gebruiken inderdaad.....
Met Buds+ microfoon geactiveerd, ziet Windhoos deze als een headset, waarvan de microfoon niet werkt.....Pfff
Maar goed, met de telefoon werkt ie wel heel goed, en dit scheelt mij weer 40 euro of meer, om een extra BT Headsetje te halen......
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee