Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Cities Skylines spelen, met een aantal mods.
- Wellicht wat racespellen in de toekomst
- Foto’s bewerken (vrij basic, dat kan ik nu ook met mijn i7 2670M pricewatch: Dell XPS L502X (502X-0772))
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Rond 900 exclusief verzendkosten, maar liever minder.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
- Een oude Medion LED-monitor van 23 inch, 1080p (Medion MD20888).
- Dell KB522 USB-toetsenbord
- Logitech MX Master draadloze muis
Wat denk je allemaal nodig te hebben
Nieuwe pc, zonder randapparatuur
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik, beeldschermresolutie, gewenste fps, etc.)
- Ik wil graag een compact, stil systeem.
- In de eerste instantie wil ik gamen op 1080p op hoge instellingen. In de toekomst hoop ik mijn beeldscherm te vervangen, maar ik ben er nog niet uit of dit een 1080p of 1440p scherm zal worden.
- Mogelijkheid voor 4 reepjes RAM, ivm uitbreiden naar 32GB.
- Ik wil dit systeem ongeveer 5 jaar gebruiken.
- Helaas kan ik niet wachten met bestellen tot de nieuwe Ryzen-processoren te koop zijn, maar ik zou graag de mogelijkheid openhouden om te upgraden.
- Ik bestel het liefst bij Azerty
- Geen of uitschakelbare LEDs
Ga je overklokken?
Waarschijnlijk niet.
Wat verwacht je van ons?
- Passen alle componenten bij elkaar? Dit geheugen past iig op het moederbord.
- Heb ik de juiste voeding gekozen voor dit systeem?
Ik heb op Outervision mijn vermogensgebruik berekend:
Recommended PSU Wattage: 423 W
Amperage (combined)
+3.3V +5V +12V
10.2 A 11.3 A 23.6 A
90 W 283 W
Dus, dan lijkt de geselecteerde voeding genoeg, aangezien die al 28A kan leveren op 1 12V-lijn.
- Ik las recent op het forum dat de AsRock moederborden toch iets mindere componenten (weet niet precies meer welke) hebben. Ook las ik dat de componenten van de AsRock B450pro4 gekoeld worden met kleinere heatsinks. Daarom ben ik voor dit Asus-bord gegaan, maar ik weet eigenlijk niet of dit nou beter is. Bijvoorbeeld, de MSI b450 Mortar blijkt goed te zijn, maar die heeft LEDs en is toch wel een stuk duurder, terwijl ik niet heel goed zie wat mij het oplevert. Welk moederbord kan ik dus het beste nemen?
Mijn samenstelling
Bedankt voor jullie hulp!
- Cities Skylines spelen, met een aantal mods.
- Wellicht wat racespellen in de toekomst
- Foto’s bewerken (vrij basic, dat kan ik nu ook met mijn i7 2670M pricewatch: Dell XPS L502X (502X-0772))
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Rond 900 exclusief verzendkosten, maar liever minder.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
- Een oude Medion LED-monitor van 23 inch, 1080p (Medion MD20888).
- Dell KB522 USB-toetsenbord
- Logitech MX Master draadloze muis
Wat denk je allemaal nodig te hebben
Nieuwe pc, zonder randapparatuur
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik, beeldschermresolutie, gewenste fps, etc.)
- Ik wil graag een compact, stil systeem.
- In de eerste instantie wil ik gamen op 1080p op hoge instellingen. In de toekomst hoop ik mijn beeldscherm te vervangen, maar ik ben er nog niet uit of dit een 1080p of 1440p scherm zal worden.
- Mogelijkheid voor 4 reepjes RAM, ivm uitbreiden naar 32GB.
- Ik wil dit systeem ongeveer 5 jaar gebruiken.
- Helaas kan ik niet wachten met bestellen tot de nieuwe Ryzen-processoren te koop zijn, maar ik zou graag de mogelijkheid openhouden om te upgraden.
- Ik bestel het liefst bij Azerty
- Geen of uitschakelbare LEDs
Ga je overklokken?
Waarschijnlijk niet.
Wat verwacht je van ons?
- Passen alle componenten bij elkaar? Dit geheugen past iig op het moederbord.
- Heb ik de juiste voeding gekozen voor dit systeem?
Ik heb op Outervision mijn vermogensgebruik berekend:
Recommended PSU Wattage: 423 W
Amperage (combined)
+3.3V +5V +12V
10.2 A 11.3 A 23.6 A
90 W 283 W
Dus, dan lijkt de geselecteerde voeding genoeg, aangezien die al 28A kan leveren op 1 12V-lijn.
- Ik las recent op het forum dat de AsRock moederborden toch iets mindere componenten (weet niet precies meer welke) hebben. Ook las ik dat de componenten van de AsRock B450pro4 gekoeld worden met kleinere heatsinks. Daarom ben ik voor dit Asus-bord gegaan, maar ik weet eigenlijk niet of dit nou beter is. Bijvoorbeeld, de MSI b450 Mortar blijkt goed te zijn, maar die heeft LEDs en is toch wel een stuk duurder, terwijl ik niet heel goed zie wat mij het oplevert. Welk moederbord kan ik dus het beste nemen?
Mijn samenstelling
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed | € 139,- | € 139,- |
| 1 | Moederborden | Asus Prime B450M-A | € 64,90 | € 64,90 |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 2060 Ventus 6G OC | € 362,- | € 362,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define Mini C | € 73,90 | € 73,90 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB | € 65,20 | € 65,20 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 11 500W | € 61,95 | € 61,95 |
| 1 | Solid state drives | Intel 660p 1TB | € 107,50 | € 107,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 874,45 | ||
Bedankt voor jullie hulp!