Geen wachtwoord: harde schijf in andere pc?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castanje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 05-12-2024
Hoi Tweakers!

We hebben een laptop geërfd, maar natuurlijk kunnen we niet bij de bestanden komen, want Windows 10-wachtwoord kwijt :( . Nu weet ik dat er manieren zijn om in te breken, maar het lijkt mij het makkelijkst om de harde schijf eruit te halen en deze tijdelijk in mijn desktop te stouwen om hem gewoon als extra harde schijf te benaderen.

Voordat ik dit ga doen, wil ik graag weten of dit mogelijk is zonder wachtwoord. Of kan ik er op deze manier dan nog steeds niet bij?

Groetjes!

Beste antwoord (via Castanje op 14-06-2019 15:10)

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:55
Je kan hem gewoon in je pc stouwen. Alleen als er een bitlocker beveiliging op zit gaat dit niet werken.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:55
Je kan hem gewoon in je pc stouwen. Alleen als er een bitlocker beveiliging op zit gaat dit niet werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Wat @hhoekstra zegt. Je kan ook wellicht eerst een kloon maken van de originele schijf, en de kloon aansluiten om mee te rommelen. Blijft de data in ieder geval bewaard wat mij nogal fijn lijkt in dit geval :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 316357

De makkelijkste manier is denk ik om een ubuntu usb stick te maken en de pc daarvan op te starten.
Je hoeft ubuntu niet te installeren of wat dan ook, gewoon de live usb opstarten.

Vervolgens kan je als het goed is de harde schijf gewoon benaderen en de bestanden bekijken/kopieren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vyo
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Vyo

Soms moet je voor bv de User of Documents folders nog de rechten overnemen, maar dat gaat over het algemeen ook zonder stoten of horten. Werkte zowel via SATA als met een usb hdd-case aangesloten donor schijf.

Als een folder dus niet toegankelijk is, rechtermuisklik --> eigenschappen --> tabblad beveiliging, vervolgens kun je dan de huidige user alle rechten toewijzen/laten erven.