Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Is i7-8550U + GTX1050 4gb genoeg voor mijn gebruik

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• wimads
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 06-06 13:16
Hallo allen,

Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop. Ik heb op het moment een 4,5 jaar oude Vaio Flip (convertible), waar ik afgezien van de belabberde bouwkwaliteit erg blij mee was. Het scherm is echter out of nowhere gebroken, en begin ook tegen de grenzen qua performance aan te lopen.
Idealiter zou ik weer een convertible willen, maar weet niet of dat qua performance genoeg gaat zijn, rekening houdend met dat ik er in ieder geval 5 jaar mee vooruit wil kunnen.

Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Ik ben ontwerper en wil deze laptop voor het werk kunnen gebruiken. Dus grafische software als Photoshop, Clip Studio Paint, Illustrator etc. moeten soepel lopen, ook met grote bestanden. Hierbij is een convertible met active stylus ideaal, dus dit is een grote voorkeur om te hebben.
Ik maak ook veel gebruik van 2D Cad programma's - Vectorworks en AutoCAD. Dit moet soepel en snel kunnen draaien.
Verder doen ik veel lichtberekeningen in Dialux (dit is een 3D cad programma, maar niet zo zwaar als bijvoorbeeld AutoCad 3D).
Ik wil ook kunnen werken met 3D Cad programmas, maar dit is niet regelmatig. Hoeft dus niet op optimale prestaties te kunnen lopen, maar moet wel mogelijk zijn zonder al te veel hickups. De programma's die ik hiervoor eventueel zou gebruiken zijn OnShape (web based cad, dat veel weg heeft van Solidworks). Rhinoceros+grasshopper. Vectorworks 3D. AutoCAD 3D. Ik maak hierbij geen renders, alleen 3D modelleren.
Sketchup moet ook kunnen draaien - hierin maak ik zelf niks, maar krijg wel vaak 3D modellen van 3den die ik hierin wil kunnen bekijken.
Als laatste programmeer ik af en toe in Max7, wat redelijk intensief kan zijn op de CPU, en in mindere mate ook GPU. En ik zou in de nabije toekomst ook graag in Python willen leren programmeren.
Ik doe verder geen gaming.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Budget is +/- 1300 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Ja, draagbaarheid is belangrijk. Dus geen enorme gaming laptops.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

Ik heb het eigenlijk tot 2 opties gereduceerd:
- Acer Spin 5 15" met i7-8550U, gtx1050 4gb, 16gb ram, 256gb ssd+1tb hdd.
- TongFang gk5cn6z 15" met i7-8750h, gtx1060 6gb, 16gb ram, 500gb ssd.

De Acer Spin 5 heeft de voorkeur vanwege convertible ontwerp met active stylus. Maar zijn de specificaties genoeg voor mijn gebruik, voor de komende 5 jaar?
Zo niet dan is de TongFang de meest compacte (kleinere footprint dan de Acer zelfs!) laptop met beste specificaties die ik kon vinden binnen mijn budget. Ben er van overtuigd dat dit super zal zijn om alles te doen wat ik wil, maar ten koste van het convertible design.

Wat is jullie advies?