Bestuurswisseling studentenvereniging overdracht

Pagina: 1
Acties:

• WinstonC
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 02-11 00:39
Afgelopen jaar ben ik bestuurslid geweest van een studentenvereniging. Nu is het einde in zicht en hebben we onze opvolgers gevonden. Er vindt altijd een algemene overdracht van bestuur op bestuur plaats. De punten van de algemene overdracht vallen dus niet in de portefeuille van een bepaalde bestuursfunctie. De bestuursfunctie overdracht vindt 1 op 1 plaats. De algemene overdracht vindt 6 op 6 plaats (huidig bestuur en nieuw bestuur).

Zijn er mensen die ervaring hebben met een overdracht (van een project, bestuur o.i.d.)? Hoe zorg je ervoor dat de overdracht goed overkomt bij de opvolgers en blijft hangen? Is er een bepaalde werkvorm die je daarvoor zou aanraden?

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Hoe heb je het zelf overgedragen gekregen en kun je daar geen inspiratie uithalen?

Vaak is er wel iets van documentatie en als die er niet is, is het goed om die te maken. Niet alleen als inwerkstuk, maar ook als naslagwerk als jij (of je opvolgers) het even niet meer weten wat natuurlijk kan omdat het veel informatie is. Herhaling is af en toe vervelend, maar zorgt er wel voor dat het blijft hangen.

Neem je opvolgers vanaf nu mee in alle besluiten, processen en organisatie. Op die manier krijgen ze mee waarom bepaalde besluiten worden gemaakt en kunnen ze, zodra ze formeel bestuur zijn meteen aan de slag. Als er dingen worden georganiseerd, neem dan een aantal van de opvolgers mee. Niet alleen om in te werken, maar ook om te helpen in het algemeen.

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Een beetje controle freak weet en accepteert dat stoppen geen optie is en blijft de komende 40 jaren zelf actief.....jezelf kennen is een groot cadeau :D.

En nee dat bedoel ik niet als een troll, maar ik wil er maar mee zeggen dat je het sowieso los moet laten en accepteren dat anderen het weer op hun manier gaan doen...en dat is ok.

Wat Gropahal zegt: maak een overdrachtsdocument en neem ze ruim van te voren mee in jou bestuursfunctie/uitvoering...en laat het daarna los :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten