iPhone 7 laadt enkel op na uitval

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1222012

Topicstarter
Hallo allen,

Sinds een aantal weken / maanden heeft mijn iPhone 7 een nieuwe beperking waarvan ik graag zou willen weten waar dit aan kan liggen en wat ik het beste kan doen.

Het zit namelijk zo:

Mijn telefoon laadt enkel nog op wanneer de batterij helemaal leeg is. Dit houdt in, niet meer in staat om aan te gaan. Wanneer ik de telefoon uitschakel en insteek gaat deze weer automatisch aan en stopt dan ook direct met opladen. Wanneer de telefoon is uitgevallen en deze oplaad en dan ook aan gaat laadt hij wel gewoon op. Echter wanneer ik dan mijn mobiel ontgrendel stopt deze ook met opladen.
Dus uitzetten werkt niet, ontgrendelen werkt niet...
Daarbij wordt de kabel van de oordopjes ook niet meer geaccepteerd.
Verder zou ik graag naar de connector willen laten kijken, maar is de kans aanwezig dat het aan de software ligt.
Om hier achter te komen moet ik een reservekopie maken en mijn telefoon terug zetten naar fabrieksinstellingen.
Volgende probleem: ik kan geen reservekopie maken want de kabel wordt niet gelezen door de telefoon wanneer ik deze probeer te connecten met iTunes / laptop.
Nu komt iCloud er natuurlijk als oplossing, maar *verassing* nog een probleem... mijn telefoon kan dus niet én verbonden zijn met internet én opladen tegelijk want hij laadt enkel op wanneer deze is uitgevallen. Ook kleinere formaten van gegevens werkt niet want dat houdt de batterij niet lang genoeg vol om een volledige kopie te maken. Momenteel heb ik een iCloud opslag van 200GB dus daar ligt het niet aan.
Heeft iemand een idee waar de oorzaak ligt en wat ik dus het beste kan laten vervangen? Een nieuwe telefoon is geen optie, want daar heb ik geen geld voor :?

Bvd !

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-05 11:35
Misschien een domme suggestie maar heb je al geprobeerd de lightning poort schoon te maken? Ik haal er af en toe aardig wat stof\lint uit.

Schoonmaken kan met een tandenstoker of ander dun (niet geleidend) voorwerp, wel voorzichtig zijn.
YouTube: Use a toothpick to clean out your iPhone

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Axewi Hey, dankjewel voor je reactie. Echter heb ik dat ook geprobeerd. Geen verandering. Ook de batterij regelmatig gekalibreerd, ook niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-05 17:31
@Anoniem: 1222012 Is het de originele kabel? en misschien is de lader zelf niet goed meer.
Heb je daar al naar gekeken?

https://support.apple.com/nl-nl/HT201569

Dit kan het ook nog zijn https://support.apple.com/nl-nl/HT201412

[ Voor 34% gewijzigd door Mel33 op 14-06-2019 12:33 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Mel33 ik zal de tweede link eens gebruiken, die heb ik nog niet geprobeerd. Aan de kabel of adapter zelf ligt het overigens niet, deze zijn beide altijd origineel geweest. Ik ben pas een niet originele kabel gaan gebruiken nadat dit zich voor ging doen, want sinds dien laadt mijn telefoon helemaal niet meer op met de originele kabel. Enkel met een namaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-05 17:31
@Anoniem: 1222012 Dan heb je nog dit, kan zijn dat hij nu in de knoop zit met de niet originele, maar dat zal wel niet...

USB Restricted Mode: toegang USB-accessoires instellen
Zo kun je de functie USB-accessoires regelen in iOS 11.4.1 en later:

Open de Instellingen-app op je iPhone of iPad.
Ga naar Touch ID (of Face ID) en toegangscode.
Zet de schakelaar bij USB-accessoires in de juiste stand (aan = altijd toegang, uit = geen toegang, vereist toegangscode).

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
@Mel33 Bedankt voor je hulp! Het laatste is het ook niet. Ik heb naar een reparatiewinkel gebeld... de kans is groot dat het aan de U2 / Tristar chip in de iPhone ligt en dat deze vervangen zal moeten worden. Dat zou dan inderdaad wel met het gebruik van niet originele kabels te maken hebben. In ieder geval hartelijk dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-05 12:36
Ik denk toch een lightning-poort met troep erin. Steek de kabel er eens in en kijk hoe ver die wil. De connector moet echt strak tegen de behuizing van de telefoon komen. Zit er ruimte tussen, dan is de connector vies. Ook als de plug er enigszins scheef in lijkt te zitten is ie vies.

Gewoon even erin blazen helpt niet, is mijn ervaring. Alleen flink pulken met tandenstokers, sateprikkers o.i.d. Denk er wel om dat je de contacten niet vernaggelt. Ik krijg de meeste iPhones die niet meer opladen wel weer aan de praat door de connector uit te mesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
De connector moet "klikken" in de telefoon. Wanneer dat niet gebeurt moet je op zoen naar een speld en de poort voorzichtig leeg peuteren. Blazen helpt weinig, stof is aangeduwd door de connector en kan nergens heen.

Wanneer je denkt dat er niks in zit:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/w66XMEc.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Als jij er niets raars mee hebt gedaan en het is idd een of andere chip, dan zou ik lekker aankloppen bij de winkel waar je hem gekocht hebt voor reparatie onder garantie.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@sypie Niet met naald, beter met hout als tandenstokertje/cocktail prikker.
(onder lopen de 'gouden banen' waar contact mee gemaakt wordt)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Topicstarter
@PhilipsFan @sypie @Hackus Viezigheid was het niet, daar was ik al van op de hoogte, want ik maak mijn telefoon regelmatig school en de Lightning kabel zat iedere keer gewoon stevig vast, zonder moeite.

@WhatsappHack Het bleek de Tristar chip in het moederbord te zijn wat niet meer goed functioneerde. Die wordt ondertussen gerepareerd.
Dank allemaal (:
Pagina: 1