Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rettsu
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 30-07 16:18
Hey tweakers :)

Ik gebruik eigenlijk al vanaf dag 1 met pc gamen razer gear.
Nu heb ik een probleem, mijn Razer Mamba TE valt constant uit / freezed.. in ieder geval komt het er op neer dat ik de muis voor een paar seconde niet meer kan bewegen.

Eerst dacht ik dat het aan de muis lag, maar ook met een andere Razer Muis, een Razer Mamba 4G, komt het probleem voor (volgensmij is die sensor ook niet helemaal goed)

Nu gebruik ik de laatste versie van Razer Synapse 3, en alle drivers lijken up to date te zijn maar het gebeurt als nog.

Ik heb zelf al een beetje zitten zoeken maar op veel plekken kom ik dingen tegen wat ik al heb gedaan, bijvoorbeeld "Energiebesparing van de muis uitzetten" in Apparaatbeheer.

Is er misschien iemand die dezelfde ervaring heeft, en die het heeft weten op te lossen.. of is er misschien iets wat ik over het hoofd zie?

*de hoop blijft er in dat het ooit goed komt*

Sys specs:
MSI Z97 Gaming 5
Windows 10
Razer FireFly muismat.

edit: system specs bijgevoegd.

[ Voor 5% gewijzigd door Rettsu op 14-06-2019 17:27 ]

You can be a king, or a streetsweeper.. but everybody is dancing with The Grim Reaper - Robert Alton Harris

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-07 08:01
Wat voor muismat heb je? Mijne is van stof en die heb ik eens een goede reiniging gegeven. Sindien weer prima.

Mocht het een stuurprogramma dingetje zijn, doe dan eerst de MoBo stuurprogramma's updaten.
Om te testen, probeer even (al is het een simpel muis) spelletje.
Dan de stuurprogramma's van Razer eraf, en opnieuw dat zelfde spelletje spelen (hoop dat je een leuk kunt vinden ;-) ).

Vergeet niet tussentijds te rebooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Intel Chipset en USB3-poorten?

Meer info over je system-specs en OS is wel handig misschien :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rettsu
Fore! schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 16:49:
Wat voor muismat heb je? Mijne is van stof en die heb ik eens een goede reiniging gegeven. Sindien weer prima.

Mocht het een stuurprogramma dingetje zijn, doe dan eerst de MoBo stuurprogramma's updaten.
Om te testen, probeer even (al is het een simpel muis) spelletje.
Dan de stuurprogramma's van Razer eraf, en opnieuw dat zelfde spelletje spelen (hoop dat je een leuk kunt vinden ;-) ).

Vergeet niet tussentijds te rebooten.
Heb zelf een razer firefly, die met Razer Synapse 3 configured is.
Ook heb ik al meerdere dingen met stuurprogramma's gedaan, zelfs tot aan een bios-update, meer driver updates zijn er niet..

You can be a king, or a streetsweeper.. but everybody is dancing with The Grim Reaper - Robert Alton Harris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rettsu
MAX3400 schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 16:53:
Intel Chipset en USB3-poorten?

Meer info over je system-specs en OS is wel handig misschien :)
Bijgevoegd in de topic, dankje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-07 08:01
Rettsu schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 17:29:
[...]

Heb zelf een razer firefly, die met Razer Synapse 3 configured is.
Ook heb ik al meerdere dingen met stuurprogramma's gedaan, zelfs tot aan een bios-update, meer driver updates zijn er niet..
Kun je wat specifieker zijn?
Ook heb ik al meerdere dingen met stuurprogramma's gedaan.
Je doet dingen met stuurprogramma's kan van alles zijn. Onder andere onjuiste"dingen".

Dus stapsgewijs, versies, resultaten voor en na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Rettsu schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 11:37:

Nu heb ik een probleem, mijn Razer Mamba TE valt constant uit / freezed.. in ieder geval komt het er op neer dat ik de muis voor een paar seconde niet meer kan bewegen.
Muis of de gehele PC? Want als de gehele PC vastloopt voor een paar seconde kan de muis ook prima stil staan.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleTweak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:07
Ik heb ook de Mamba TE en heb al een tijdje soortgelijke problemen. Heb zo’n beetje alles geprobeerd om het op te lossen, maar helaas zonder resultaat. Heb o.a. energiebeheer settings van de USB aangepast, diverse keren de muis gekalibreerd en verschillende muismatten geprobeerd.
Ik heb daarom besloten om een andere muis te bestellen binnenkort. Het zal geen Razer meer worden...

Be like a duck. Calm on the surface, but always paddling like the dickens underneath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rettsu
Iedereen bedankt voor de reacties.

Ik heb de Razer Synapse 3 een keer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, hierdoor leek het probleem wel minder te zijn dan dat ik gewend was.

Hierna heb ik nog een keer de muis "optimized" voor de muismat, en hierdoor is het probleem niet meer voorgekomen.
Ik hoop dat het hierbij blijft, anders wordt het gewoon een nieuwe muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
-The_Mask- schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 19:50:
[...]

Muis of de gehele PC? Want als de gehele PC vastloopt voor een paar seconde kan de muis ook prima stil staan.
Ook mijn gok, ja. Test op zo'n moment vooral of van je toetsenbord bijvoorbeeld de input wel direct wort verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rettsu
Het was puur the muis die niet meer beweegt, hij kan nog wel klikken.

(vooral geconstateerd in League of Legends, waar ik nog wel kon lopen als ik klik)
-The_Mask- schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 19:50:
[...]

Pagina: 1