Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Omniumverzekering voor auto's van derden

Pagina: 1
Acties:

• Gilles2635
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 15-06 18:29
Hey,
Vraagje, ik zou binnenkort een auto meekrijgen van de garage. Echter dekt hun verzekering de wagen niet omnium onder de 26 enkel BA. Nu staat de Garage Erop dat ik een extra verzekering afsluit zodat de wagen volledig gedekt is. Iemand die weet welke verzekeraar zoiets aanbied ?
Kan onder een huurcontract de wagen mee krijgen
Of onder een testrit.

Even wat info die misschien wel van belang is :
- Ik ben 18
- heb 4 maand mijn rijbewijs
- al altijd schadevrij
- auto heeft cataloguswaarde van 50.000
- franchise BA bedraagt 1250

Ja het klinkt als een mission impossible :/ geloof me er zijn al veel verzekeraars die de deur hebben toegeslagen.

Hopelijk hebben jullie enkele opties :D

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Fable
  • Registratie: juli 2009
  • Nu online
18 jaar met 4 maanden rijbewijs en dan een tijdelijke verzekering, voor een auto die niet je eigendom is zit geen een verzekering op te wachten en ik denk dan ook dat je die nergens verzekerd zal krijgen.

Fable wijzigde deze reactie 14-06-2019 11:39 (6%)

• Gilles2635
Fable schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 11:31:
18 jaar met 4 maanden rijbewijs en dan een tijdelijke verzekering, voor een auto die niet je eigendom is zit geen een verzekering op te wachten en ik denk dan ook dat je die nergens verzekerd zal krijgen.
Ja vrees dat dat ook het geval zal zijn :/ echter hoop ik ergens een verzekering te vinden die gek genoeg is

En op eigen nummerplaten rijden is dat een optie ? Of zelf nummerplaat aanvragen en verzekering op die plaat ?

• Cave_Boy
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 20:08
Gilles2635 schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 11:41:
[...]

Ja vrees dat dat ook het geval zal zijn :/ echter hoop ik ergens een verzekering te vinden die gek genoeg is

En op eigen nummerplaten rijden is dat een optie ? Of zelf nummerplaat aanvragen en verzekering op die plaat ?
In Nederland is het kenteken gebonden aan de eigenaar.

• M2M
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 21:44

M2M

medicijnman

Misschien een domme vraag, maar zo'n garageauto is een vervangwagen toch? 50 mille voor een vervangwagen is misschien gewoon te hoog gegrepen? Ik zou elk ding met 4 wielen en een dak accepteren voor die korte tijd

-_-

• Gilles2635
Cave_Boy schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 11:43:
[...]

Woon in België :D

• Gilles2635
M2M schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 11:44:
Misschien een domme vraag, maar zo'n garageauto is een vervangwagen toch? 50 mille voor een vervangwagen is misschien gewoon te hoog gegrepen? Ik zou elk ding met 4 wielen en een dak accepteren voor die korte tijd
Nee, gaat specifiek om een auto voor testrit. Is ook om dan foto's van te nemen en dronebeelden. Voor de garage is het bedoeld voor marketingdoeleinden daarmee dat ze zo een dure wagen geven.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 20:40
Hoe lang krijg je die auto mee? Als het voor marketing is, kan een werknemer van de garage niet in de auto rijden?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

Gilles2635 schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 11:49:
[...]

Nee, gaat specifiek om een auto voor testrit. Is ook om dan foto's van te nemen en dronebeelden. Voor de garage is het bedoeld voor marketingdoeleinden daarmee dat ze zo een dure wagen geven.
Dan houdt je nog 1 optie over. Zorg voor een metgezel die voldoende leeftijd en rijervaring heeft.

-_-

• Blokker_1999
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 18:54
Op eigen plaat is niet zomaar mogelijk. Dan moet men de wagen uitschrijven op hun eigen naam en laten inschrijven op jouw naam om dan, als je hem terugbrengt, opnieuw uit te schrijven op jouw naam en in te schrijven op naam van de garage. En ook daar gaan verzekeringnemers niet zomaar om staan springen om je een verzekering voor enkele dagen te geven.

Als de garage een dure wagen wil meegeven om promotiemateriaal mee te laten filmen, dan mogen ze imho ook wel een klein risico nemen door een onervaren chauffeur ermee te laten rijden.

Elke verzekering kan in principe aanbieden wat jij wenst, maar ik denk dat ze allemaal weten dat de kost van de premie, zelfs al is het maar voor enkele dagen, astronomisch hoog gaat zijn. Dure wagen (waarschijnlijk met krachtige motor) en onervaren chauffeur gaan niet samen met een lage premie. Daarom ook dat ze er geen moeite in willen steken omdat ze denken dat je die premie toch niet wenst te betalen.

@M2M, zelfs met een andere bestuurder mag TS er nog altijd niet zomaar zelf mee rijden. Als hij een ongeval veroorzaakt en de verzekering ontdekt dat hij achter het stuur zat kan deze nog altijd weigeren om uit te betalen en komen de kosten alsnog bij hem terecht. -26 jarige chauffeurs worden, zeker in België, zeer zwaar afgestraft.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• M2M

M2M

medicijnman

Blokker_1999 schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 13:10:

@M2M, zelfs met een andere bestuurder mag TS er nog altijd niet zomaar zelf mee rijden. Als hij een ongeval veroorzaakt en de verzekering ontdekt dat hij achter het stuur zat kan deze nog altijd weigeren om uit te betalen en komen de kosten alsnog bij hem terecht. -26 jarige chauffeurs worden, zeker in België, zeer zwaar afgestraft.
Wie zegt dattie er zelf mee moet gaan rijden. Hij heeft een wagen nodig voor promofilmpje en dronebeelden als ik het goed begrijp. Die wagen moet ergens op een industrieterrein komen te staan en derhalve van A naar B getransporteerd worden.

-_-

• Blokker_1999
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 18:54
Als je een testrit wenst te maken, dan wil je zelf toch ook rijden.

Een potentiële loophole bestaat trouwens wel. Je kan hem meekrijgen onder huurcontract. De betere kredietkaart biedt bescherming tegen de eigen kosten bij ongeval wanneer je een huurwagen betaald met die kaart, al slaat dat meestal wel puur op de franchise en zal je ook daar even de kleine lettertjes moeten lezen.

Blokker_1999 wijzigde deze reactie 14-06-2019 13:22 (70%)

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 19:48

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Cave_Boy schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 11:43:
[...]

Aan auto bedoel je. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Zebby
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 17:12

Zebby

Gamed

M2M schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 12:49:
[...]

Dan houdt je nog 1 optie over. Zorg voor een metgezel die voldoende leeftijd en rijervaring heeft.
Lijkt mij eigenlijk de meest voor de hand liggende optie. Menig autorijder zal graag een stukje rijden met een mooie/leuke/nieuwe auto. Scheelt iedereen ook een bak geld t.o.v. een jonge bestuurder met verzekeringen.

• Gilles2635
FoxLenny schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 11:55:
Hoe lang krijg je die auto mee? Als het voor marketing is, kan een werknemer van de garage niet in de auto rijden?
1 dag maar ze zijn niet echt gewild om iemand mee te sturen
M2M schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 12:49:
[...]

Denk ik al aan. Maar zou natuurlijk leuker zijn mocht ik kunnen rijden.

Gilles2635 wijzigde deze reactie 14-06-2019 13:55 (33%)

• M2M

M2M

medicijnman

Gilles2635 schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 13:53:

Denk ik al aan. Maar zou natuurlijk leuker zijn mocht ik kunnen rijden.
Snap ik, maar onverzekerd rondrijden is zeker niet verstandig en een verzekering kun je niet krijgen met 18jaar en 4 maanden rijervaring. Zo simpel is dat.

-_-

• Gilles2635
M2M schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 14:01:
[...]

Snap ik, maar onverzekerd rondrijden is zeker niet verstandig en een verzekering kun je niet krijgen met 18jaar en 4 maanden rijervaring. Zo simpel is dat.
Helaas, nu ja desnoods met een 3de die ouder is dan 26. Onverzekerd rijden ga ik zeker niet doen. Is me te gek en ik wil dat ook niet riskeren.

• Gilles2635
Heb net het goeie nieuws gekregen dat ze mij een goedkopere wagen willen meegeven waarmee ik dan wel op pad mag :D
Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True