Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

10 Mbit down, 1 Mbit up, genoeg?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Cyriel85
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 17-06 16:45
Mijn vraag
In ons aankomende huis is er voor mijn idee qua internet provider enkel de keuze tussen 2 kwaden.
Op ons vorige adres was er 80mbit down, 10mbit up aan bandbreedte beschikbaar voor 30,- /maand.

Ons nieuwe adres ligt slecht koper/ver van centrale, dus ADSL maximale snelheid is 10 mbit down.

Er is wel een kabel aansluiting voor Ziggo, maar het staat me tegen om 43,- per maand te betalen zodat andere mensen formule 1 en eredivisie kunnen kijken en mijn internet nog steeds slomer is dan in mijn vorige huis.

De vraag is: ga ik aan 10mbit genoeg hebben voor casual gamen en netflixen in HD.

Gaat mijn ping slecht worden in shooters?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Netflix HD gebruikt 5 mbit, echter staat bij vele vergelijkingen van providers dat als je gamed en streamt het meest simpele abonnement wordt afgeraden.
Als ik terugdenk aan de tijd dat internet niet zo snel was, kon je ook prima af met 10 mbit (~1,2 mB/sec) waarom zou dat nu niet meer genoeg zijn?
Is dit enkel marketing om mensen duurdere abonnementen te laten nemen?

i5 4690k - MSi Z87M G43 - Sapphire RX480 Nitro OC - 24GB RAM

Alle reacties

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: april 2009
  • Nu online
Ik vermoed dat je problemen gaat krijgen met een videootje plus gamen al. Daarnaast gebruik je veel Google drive of cloud storage? Die upload is ook heel erg traag.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Starck
  • Registratie: september 2004
  • Niet online
Je hebt ook nog een "verborgen" abonnement bij Ziggo. Die is wat goedkoper:

https://www.ziggo.nl/aanbiedingen/15-euro/

Dan betaal je dus 18,70 + 15 euro.

Starck wijzigde deze reactie 14-06-2019 10:10 (13%)

Acties:
  • +6Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 11:37
Er is wel een kabel aansluiting voor Ziggo, maar het staat me tegen om 43,- per maand te betalen zodat andere mensen formule 1 en eredivisie kunnen kijken en mijn internet nog steeds slomer is dan in mijn vorige huis.
Wat? €43 is een fantastische prijs.
Er van uitgaande dat je gezond bent: Hoe betaal je elke maand die 110 euro zorgverzekering, terwijl je nooit iets nodig hebt? Je gebruikt het immers niet toch en al die mensen maar profiteren van jou 110 euro basisverzekering.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• breaq
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 20:17
Met name de upload van 1 Mbit/s gaat je opbreken. Heb hier jarenlange ervaring mee. Iemand hangt bijvoorbeeld zijn iPhome aan de lader en deze gaat dan een backup maken naar iCloud met als gevolg dat de gehele upload capaciteit vol zit wat weer tot gevolg heeft dat bijvoorbeeld een lopende download of Netflix stream gewoon stopt. Is wel deels op te lossen door gegarandeerde bandbreedtes per apparaat in te stellen op je router, maar het blijft behelpen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online
10/1 is in deze tijden wel erg traag en daar ga je je aan ergeren met een normaal gebruikspatroon. Zijn er geen mogelijkheden via 4G?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• -ION-
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 19:55
Alhoewel je als Ziggo klant niet automatisch betaald voor eredivisie voetbal (daarvoor moet je Fox Sports aanschaffen), snap ik dat je geen geld aan ziggo wil afdragen. Probleem is wel dat je in veel situaties er gewoon niet omheen kan. ADSL is als je ver van de centrale woont onbruikbaar traag.
Een andere optie is wellicht 4G voor thuisgebruik https://www.t-mobile.nl/4g-voor-thuis. Maar objectief gezien krijg je dan minder waar voor je geld dan bij Ziggo.

Acties:
  • +16Henk 'm!

• Evanescent
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

Evanescent

Helemaal klaar voor de zomer!

dehardstyler schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 10:10:
[...]

Er van uitgaande dat je gezond bent: Hoe betaal je elke maand die 110 euro zorgverzekering, terwijl je nooit iets nodig hebt? Je gebruikt het immers niet toch en al die mensen maar profiteren van jou 110 euro basisverzekering.
Wat bazel jij nou? :D Wat heeft een sociaal stelsel nou weer met een commerciële dienst zoals die van Ziggo te maken? _O-

Ruimteverspilling

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dehardstyler
Evanescent schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 10:15:
[...]

Wat bazel jij nou? :D Wat heeft een sociaal stelsel nou weer met een commerciële dienst zoals die van Ziggo te maken? _O-
Hij heeft het over betalen voor dingen die hij niet gebruikt. Zo is het leven. :)

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Evanescent
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

Evanescent

Helemaal klaar voor de zomer!

dehardstyler schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 10:17:
[...]

Hij heeft het over betalen voor dingen die hij niet gebruikt. Zo is het leven. :)
Nee, joh! Dat we elkaar helpen met de zorg, pensioen en leefomgeving en zo, vind ik vanzelfsprekend maar dat commerciële bedrijven je extra laten betalen voor dingen die je niet gebruikt is niet 'het leven'. Dat ze dat wel zo doen wil niet zeggen dat het vanzelfsprekend moet zijn. :o Beetje kritisch zijn mag wel ;)

Ruimteverspilling

Acties:
  • +2Henk 'm!

• dehardstyler
Evanescent schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 10:20:
[...]

Nee, joh! Dat we elkaar helpen met de zorg, pensioen en leefomgeving en zo, vind ik vanzelfsprekend maar dat commerciële bedrijven je extra laten betalen voor dingen die je niet gebruikt is niet 'het leven'. Dat ze dat wel zo doen wil niet zeggen dat het vanzelfsprekend moet zijn. :o Beetje kritisch zijn mag wel ;)
Uiteraard trek ik het hier helemaal uit z'n verband. :)

Maar opzich is het wel een klein beetje relevant, bij de een is het voetbal waar hij "teveel voor betaald". Ik vraag mij elke dag af waarom ik RTL 4 en bijvoorbeeld RTL 5 in mijn pakket heb. Waarom betaal ik daar teveel voor?

• Stoelpoot
  • Registratie: september 2012
  • Niet online
Cyriel85 schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 10:04:
Als ik terugdenk aan de tijd dat internet niet zo snel was, kon je ook prima af met 10 mbit (~1,2 mB/sec) waarom zou dat nu niet meer genoeg zijn?
Tegenwoordig is alles groter. In die tijd was bijvoorbeeld een hard drive van 500GB ook ruim voldoende (of zelfs gigantisch), was je foto 480 pixels breed, en kon je met je telefoon bellen en SMS.

• Cyriel85
Daniel. schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 10:07:
Ik vermoed dat je problemen gaat krijgen met een videootje plus gamen al. Daarnaast gebruik je veel Google drive of cloud storage? Die upload is ook heel erg traag.
Die centrale opslag gebruik ik niet, maar kan me wel voorstellen dat thuiswerken waar alles via een centrale server loopt tegen de zelfde problemen gaat oplopen. dus de upload is zeker wel belangrijk.
Starck schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 10:09:
Je hebt ook nog een "verborgen" abonnement bij Ziggo. Die is wat goedkoper:

https://www.ziggo.nl/aanbiedingen/15-euro/

Dan betaal je dus 18,70 + 15 euro.
Kijk, dat klinkt positief, even kijken hoe het zit met dit:
Deze aanbieding is alleen geldig als je nog geen Internet, Vast Bellen en/of Digitale TV van Ziggo hebt, maar wel Kabel TV of TV Standaard (€ 18,70 per maand).
Maar denk dat als je de klanten dienst belt het vast te regelen is, bedankt!
[...]

43,- is zeker prima te betalen, maar zoals verderop ook wordt gezegd. Waarom betalen voor diensten die je niet nodig hebt? Simpelweg omdat ziggo (nog) een monopolie op de kabel heeft?
is gewoon jammer dat je op Koper voor €30 een prima abonnement kan hebben, maar op kabel vastzit aan 1 partij die vindt dat heel Nederland mee moet betalen aan het loon van Max Verstappen.
Admiral Freebee schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 10:13:
10/1 is in deze tijden wel erg traag en daar ga je je aan ergeren met een normaal gebruikspatroon. Zijn er geen mogelijkheden via 4G?
zal ik eens naar kijken, bedankt!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• OosterF
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 17:17
Bij mij persoonlijk doet een hoge latency meer afbreuk aan de internetervaring dan een lage bandbreedte. Ik zou daarom niet zo snel aan een 4G verbinding beginnen zoals hier geadviseerd wordt. Je spreekt in je TS over 'ons'. Uit hoeveel personen bestaat je huishouden? Wij (2 personen) doen het met een ADSL lijntje van 15 Mbits down, en 2 Mbits up. Komend van een 500 Mbits glasvezellijn is de iets hogere latency merkbaar, maar de bandbreedte is voldoende.

Ben je van plan lineair TV te kijken? Hou er dan rekening mee dat interactieve HD tv ook bandbreedte afsnoept (ik dacht zo'n 8-9 Mbits). Misschien is het niet eens mogelijk om HD tv aan te vragen op je nieuwe adres. Met een huishouden groter dan 2 personen en/of HD tv zou ik het afraden. Met twee personen browsen en zo nu en dan samen Netflix kijken zou je het kunnen proberen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Nu online

rens-br

Moderator Mobile & IN
Ons nieuwe adres ligt slecht koper/ver van centrale, dus ADSL maximale snelheid is 10 mbit down.
Kom je niet in aanmerking voor het KPN 4G buitengebied abonnement? Die combineert ADSL en 4G in een router.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cyriel85
rens-br schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 10:28:
[...]

Kom je niet in aanmerking voor het KPN 4G buitengebied abonnement? Die combineert ADSL en 4G in een router.
Helaas midden in een stad(je), postcode ingevuld, maar is het niet voor beschikbaar. Toch bedankt!

• Shunt
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 20:59
Cyriel85 schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 10:26:
43,- is zeker prima te betalen, maar zoals verderop ook wordt gezegd. Waarom betalen voor diensten die je niet nodig hebt? Simpelweg omdat ziggo (nog) een monopolie op de kabel heeft?
is gewoon jammer dat je op Koper voor €30 een prima abonnement kan hebben, maar op kabel vastzit aan 1 partij die vindt dat heel Nederland mee moet betalen aan het loon van Max Verstappen.
Euh omdat je voor het aansluitrecht moet betalen voor de TV (omdat je het een nodig hebt voor het ander) betaal je daardoor mee aan het loon van max verstappen.
Dit was tot een periode ook zo voor de ADSL verbinding alleen was daar technisch gewoon geen enkele reden voor. Je werd toen geforceerd een telefoon abbo bij KPN te hebben want anders kwam er niet eens signaal binnen.
Bij Ziggo is het volgens mij niet eens mogelijk om enkel internet te ontvangen door de techniek die er achter zit. Dus ja dan betaal je ook voor de TV aansluiting waar je geen gebruik van wilt maken.

Verder sponsoren bijna alle grote leveranciers van internet wel ergens een sportje ofzo dus ja ergens betaal je hoe dan ook wel aan iets mee wat je zelf nutteloos zult vinden.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• GrooV
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 15:54
10/1 is echt niet meer genoeg in deze tijd, maar goed dat zegt iemand die 1000/1000 heeft :)

Ga verwachten dat netflix, youtube enzo steeds op lage kwaliteit beginnen omdat het te lang duurt voordat hun buffer volloopt.

• Fable
  • Registratie: juli 2009
  • Nu online
10/1 zou ik zelf nooit meer nemen, dan maar een Ziggo abonnement en iets meer betalen.

Als alternatief kan je ook een Tele2 4G unlimited nemen, lekker snel (225mb/s) en niet duur (27 euro). Wel moet je dan even kijken dat je niet meer dan 5Gb per dag verbruikt, anders kan je beter Ziggo nemen.

Fable wijzigde deze reactie 14-06-2019 11:03 (55%)

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Nu online

rens-br

Moderator Mobile & IN
Fable schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 11:00:
Als alternatief kan je ook een Tele2 4G unlimited nemen, lekker snel (225mb/s) en niet duur (27 euro). Wel moet je dan even kijken dat je niet meer dan 5Gb per dag verbruikt, anders kan je beter Ziggo nemen.
Je moet dit abonnement dan echter wel altijd gebruiken in een telefoon en niet in een router, want anders sluit Tele2 je weer af: nieuws: Tele2 gaat klanten afsluiten als zij simkaart met 06-nummer in router....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 21:42
kzou gewoon voor de ziggo 25/2.5 gaan, je krijgt wss de upload van 5Mbit dus dat scheelt wel. en hd is wel te doen, meeste is toch op 720p (maar als je een 4k tv hebt is dat niet zo fijn)

je kan ook eerst een ziggo tv afnemen (en een oude decoder opscharrelen en een kaart lenen met meer pakketten, is ook een leuke optie als je dat kan) en een adsl erbij nemen zonder tv, en dan later bij ziggo 10jes lid worden.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +5Henk 'm!

• waah
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 20:14
Van die 10 mbit gaat nog 8 mbit af als je de TV aan hebt staan :+

Dus zou gewoon voor Ziggo gaan. En via https://netco-fpi-info.fourstack.nl in de gaten houden of ze een upgrade gepland hebben. En dan overstappen naar ADSL als dat gaat gebeuren.

• Barre73
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 17:44
waah schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 11:26:

Dus zou gewoon voor Ziggo gaan. En via https://netco-fpi-info.fourstack.nl in de gaten houden of ze een upgrade gepland hebben. En dan overstappen naar ADSL als dat gaat gebeuren.
ADSL is er nu al zo te zien dus na een upgrade zou het (V)VDSL moeten zijn.

@Cyriel85 Welk dorp betreft dit? Ik wil nog wel even voor je kijken of er in de nabije toekomst upgrades gepland staan die nog niet zichtbaar zijn..

• Mel33
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 21:42
Barre73 schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 12:19:
[...]

@Cyriel85 Welk dorp betreft dit? Ik wil nog wel even voor je kijken of er in de nabije toekomst upgrades gepland staan die nog niet zichtbaar zijn..
Kunnen wij dat ook checken?
Heb je een link?

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• Cyriel85
Barre73 schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 12:19:
[...]

Het betreft Roosendaal.

Ze zijn vanuit de gemeente ook voornemens begin volgend jaar de complete straat overhoop te halen en te herinrichten, maar ook daarbij is door KPN aangegeven geen werkzaamheden uit te gaan voeren (volgens de gemeente).

Mocht je het precieze adres willen weten, dan kan ik je wel een bericht sturen.

• Cyriel85
waah schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 11:26:

Momenteel volgens: https://netco-fpi-info.fourstack.nl:

Technologie
Internet Snelheid
Koper/DSL
10 Mbit/s
Bonded Koper/DSL

Status
Geen geplande upgrades gevonden in komende 2 maanden

Acties:
  • +1Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online
10/1 is dat idd niet nog zo'n oude KPN lijn het huis in met van die stofomwonden draadjes enzo? M'n ma haalt ook maar max dit soort snelheden daardoor. En ze gaan daar niks doen omdat er al glasvezel ligt..

@Starck thnx voor de tip, die 18,70 + 15 combi zou ook wat voor m'n ma zijn :p Ik moest trouwens wel googlen naar "kabel tv aanvragen" want via de ziggo site wordt je gewoon naar de standaard paketten geleid haha.

specs

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Barre73
Cyriel85 schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 12:30:
[...]

Het betreft Roosendaal.

Ze zijn vanuit de gemeente ook voornemens begin volgend jaar de complete straat overhoop te halen en te herinrichten, maar ook daarbij is door KPN aangegeven geen werkzaamheden uit te gaan voeren (volgens de gemeente).

Mocht je het precieze adres willen weten, dan kan ik je wel een bericht sturen.
Roosendaal is bijna geheel voorzien van glasvezel tot in de straatkasten behalve een deel in het centrum. Dus daar kom ik niet veel verder mee. Stuur dat bericht maar ja, dan maakt het makkelijker om te zoeken.
Mel33 schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 12:26:
[...]

Kunnen wij dat ook checken?
Heb je een link?
Nee, helaas...

Barre73 wijzigde deze reactie 14-06-2019 13:36 (12%)

• Barre73
Te snel gepost... Verplaatst naar reactie hierboven :-)

Barre73 wijzigde deze reactie 14-06-2019 13:36 (88%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 16:11
Cyriel85 schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 10:39:
[...]

Helaas midden in een stad(je), postcode ingevuld, maar is het niet voor beschikbaar. Toch bedankt!
Tmobile heeft ook 4g voor thuis.

Overigens eens met je aversie tegen Ziggo. Zelf zou ik graag snel internet hebben maar hoef ik übehaupt geen televisie of vaste telefoon. Helaas wordt dat je (zowel bij kabel als adsl) door de strot geduwd middels all-in-one pakketten, want het goedkoopste internet-only is zelfs bij de langzaamste abo’s nog altijd minimaal een kleine 30 euro...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nickko
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 17-06 14:19
https://www.t-mobile.nl/4g-voor-thuis al gekeken?
Zelf nu 2 jaar gebruik van gemaakt met alle voors en tegens. Maar beter dan ADSL met die snelheid!
Gelukkig komt hier binnen nu en 2 maanden de daadwerkelijke glasvezel aansluiting :+

Intel Xeon 5650 @3.4ghz, Corsair dominator 12bg 1333mhz 2*6gb tripple channel, EVGA GeForce GTX 1080 FTW2 GAMING iCX, MSI X58 Platinum, OCZ Fatal1ty 1000W @ Antec Nine Hundred Two

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ewoutw
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 15:23

ewoutw

Oud XS4ALL

Hoewel ik Ziggo als bijna het groot kwaad zie. Zou ik je dit toch aanraden.
10/1Mbps is opzich te doen als je het geen probleem vind als dingen iets langzamer gaan en in je eentje.
Maar gamen en Video (Stream of TV) snoep eigenlijk je hele lijn vol. Waardoor je ping oploopt.

voor die ping (die met gamen eigenlijk nog belangrijker is dag breedbante) is 4G eigenlijk ook geen optie.

• krakendmodem
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 20:53
Ik werk regelmatig op 10Mb/s ADSL en het werkt eigenlijk best prima. Upload gebruik ik dan niet zoveel, is eerder voor het internetten zelf. Youtube HD draait er prima op.

Maar als je een keer wilt gaan uploaden, dan ben je de sjaak. Of als je een Windows 10 update wilt downloaden, dan ben je ook zo 45 minuten verder :+

• Ivysaur
  • Registratie: augustus 2014
  • Niet online
Hoe zit het met internet via een schotel? Dat een optie?

• krakendmodem
Dan zit je met een latency van 600-700ms en de downloadsnelheid is ook niet altijd super. En het is erg duur met datalimiet. Dan had ik liever ADSL

• timmie1
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 15-06 12:59
Ik heb tot voor kort jaren gedaan met een 8Mbit ADSL lijn. Gamen terwijl er iemand aan het internetten was en IPTV werd afgespeeld was geen probleem. Problemen beginnen pas op het moment dat een of ander apparaat in het netwerk de volledige upload begint te gebruiken, maar dit is op te lossen door middel van QoS(bijv met een Fritzbox).

Onbeperkt satellietinternet bestaat tegenwoordig wel, maar als je iets teveel verbruikt wordt je internetsnelheid verlaagd tot een niveau waarmee je niks meer kunt openen. Tevens niet geschikt vanwege de hoge latency. De enige serieuze alternatief kan een straalverbinding zijn van een partij als bijv. Greenet maar dan moet je het geluk hebben dat ze een zender in de buurt hebben geplaatst.

Tevens zou ik toch nog eens contact opnemen met KPN webcare via het KPN forum, wellicht kunnen die alsnog een Sneller internet buitengebied abonnement forceren. De snelheidsgrens daarvoor was namelijk onlangs verhoogd tot 30Mbit, je zou dus met je 10Mbit in aanmerking moeten kunnen komen.

• unezra
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 21:34

unezra

Allround ICTer, OSS adept.

Ik snap het negatieve sentiment naar Ziggo niet zo.
Ze leveren een *prima* IP dienst af voor een redelijk bedrag.

Alleen die oude Horizon box is een drama...

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cyriel85
unezra schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 19:48:
Ik snap het negatieve sentiment naar Ziggo niet zo.
Ze leveren een *prima* IP dienst af voor een redelijk bedrag.

Alleen die oude Horizon box is een drama...
Prijs kwaliteit bij Ziggo is vast prima, echter heb ik al 4 jaar geen tv abbo meer, heb enkel internet. Ben gewend dat beetje tv wat ik kijk te streamen. Vrouw kijkt ook geen tv meer, dus hebben enkel internet nodig.
Bij ziggo betaal je altijd voor tv, en daarbovenop nog een premium voor ziggo sport.
Heb het liefste gewoon zo basic mogelijk snel internet voor een goede prijs. Adsl of glasvezel is hiervoor de beste oplossing, maar op het adres is er geen glas en enkel sloom adsl.

En ja 43 euro is wellicht niet veel met een goed salaris, maar het is bijna 50% duurder als een sneller adsl abbonnement, dus in mijn ogen is ziggo overpriced als je enkel internet wilt.

• unezra
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 21:34

unezra

Allround ICTer, OSS adept.

Cyriel85 schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 19:59:
[...]
Prijs kwaliteit bij Ziggo is vast prima, echter heb ik al 4 jaar geen tv abbo meer, heb enkel internet. Ben gewend dat beetje tv wat ik kijk te streamen. Vrouw kijkt ook geen tv meer, dus hebben enkel internet nodig.
Bij ziggo betaal je altijd voor tv, en daarbovenop nog een premium voor ziggo sport.
Heb het liefste gewoon zo basic mogelijk snel internet voor een goede prijs. Adsl of glasvezel is hiervoor de beste oplossing, maar op het adres is er geen glas en enkel sloom adsl.

En ja 43 euro is wellicht niet veel met een goed salaris, maar het is bija 50% duurder als een sneller adsl abbonnement, dus in mijn ogen is zoggo overpriced als je enkel internet wilt.
Toch is denk ik Ziggo zo'n beetje je enige keuze.
De hoogste snelheid van ADSL is een stuk trager dan de hoogste snelheid van Ziggo.

https://www.ziggo.nl/pakketten#internet-online-tv#zonder-bellen

Voor 6 tientjes heb je 250 down, 25 up:
https://www.ziggo.nl/alles-in-1/zelf-samenstellen/

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• dogtagz
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 18:03
10 Mbit down is genoeg voor casual gamen en wat netflixen, ik heb 4.5 Mbit en ik kan ook gewoon gamen.
Zorg gewoon dat mensen niet constant aan 't downloaden zijn en vooral het uploaden maakt t internet langzaam.
Als ik grote bestanden moet downloaden doe ik dat op school of als er een dag gratis internet is van Vodafone. Dan tether ik naar m'n desktop met 4G.

Het is vervelend, maar ik zit in eenzelfde situatie dat er weinig andere opties zijn.
Geeft een alternatief als 4G trouwens ook geen gigantisch hoge latency?

• Cyriel85
dogtagz schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 20:11:
10 Mbit down is genoeg voor casual gamen en wat netflixen, ik heb 4.5 Mbit en ik kan ook gewoon gamen.
Zorg gewoon dat mensen niet constant aan 't downloaden zijn en vooral het uploaden maakt t internet langzaam.
Als ik grote bestanden moet downloaden doe ik dat op school of als er een dag gratis internet is van Vodafone. Dan tether ik naar m'n desktop met 4G.

Het is vervelend, maar ik zit in eenzelfde situatie dat er weinig andere opties zijn.
Ben momenteel aan t zoeken of ik info kan vinden over gamen op 4G.
Zit nu bij mijn schoonouders tot we t huis in kunnen met slecht 4G, anders kon ik tetheren om te kijken. (Via kpn netwerk, maar goed).

Volgens deze site zal de ping 40-80 ms zijn. Dus 2 tot 4x zo hoog als ik met ADSL had (volgens de ping meter in game).

https://www.4g.co.uk/news...-gaming-mobile-broadband/

Cyriel85 wijzigde deze reactie 14-06-2019 20:21 (11%)

• ffha
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 17-06 20:56
Vriend van me in Roosendaal zit op Ziggo en daar is altijd gezeik mee.
Veranderd in een robot op Discord/skype, verbinding valt zeer regelmatig compleet weg.
Zit je richting Wouw of Schijf dat je enige optie Ziggo is?

Heb zelf geen ervaring of kennissen met een 4g router, maar als je redelijk dichtbij een mast zit, is het misschien het overwegen waard. Misschien een belletje doen naar de klantenservice van de providers en vragen of je het een maand kan testen.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Barre73
Voor diegenen die meelezen: hij zit gewoon in Roosendaal zelf en bijna de hele straat zit op een actieve straatkast met ruim 100 Mbit. Bij hem geeft de check max 10 Mbit aan dus daar is iets niet goed in de administratie van KPN. Ik help hem uitzoeken wat dat kan zijn.

• BroederM
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 17-06 03:56
Hallo, 11mbit in de polder hiero.

Als ik het dus goed begrijp kijk je geen lineaire t.v.?

Dan zit je wel goed.

Gamen (Unreal tournament, BF2/3/4) geen probleem.
Ja er moet niet op dat moment ook t.v. ,Netflix en een download aan staan.

Grootste probleem is lineaire t.v. op "drukke momenten"
Champion's League final of de laatste 10km van de Tour de France en beeld kwaliteit holt achteruit van HD naar shit.

Probleem is namelijk dat HD t.v. minimaal 10mbit eist. Het werkt dus wel bij minder maar kennelijk op deze "drukke" momenten gaat het mis.

Op basis hiervan heb ik van KPN buitengebied modem gekregen waarop we naar 35mbit zijn gegaan, probleem loste niet op. Dat klopte volgens KPN want de lineaire t.v. gaat namelijk nooit via de 4G (lekkere oplossing 8)7 )

Verder is Ultra Netflix geen optie, dat eist 25mbit volgens mij.

En illegale Kodi streams zijn een drama door de 1mbit upload.

Ik ga vrijwillig €17,50 extra per maand betalen voor het aanleggen van een glasvezel verbinding. (Of in 1x €2200)

Mijn advies, accepteer de extra kosten van Ziggo zoals je de lokale gemeente belastingen accepteert, het is de frustratie niet waard als je weer 30minuten zit te wachten om je TomTom te updaten en denkt "had ik maar iets meer download snelheid"

My life is in 2D, How about yours?

• jaaoie17
  • Registratie: augustus 2000
  • Nu online
[...]

*knip*. Dit voegt niks toe aan het topic.

rens-br wijzigde deze reactie 17-06-2019 10:00 (10%)

• krakendmodem
BroederM schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 21:30:
Hallo, 11mbit in de polder hiero.

Als ik het dus goed begrijp kijk je geen lineaire t.v.?

Dan zit je wel goed.

Gamen (Unreal tournament, BF2/3/4) geen probleem.
Ja er moet niet op dat moment ook t.v. ,Netflix en een download aan staan.

Grootste probleem is lineaire t.v. op "drukke momenten"
Champion's League final of de laatste 10km van de Tour de France en beeld kwaliteit holt achteruit van HD naar shit.

Probleem is namelijk dat HD t.v. minimaal 10mbit eist. Het werkt dus wel bij minder maar kennelijk op deze "drukke" momenten gaat het mis.

Op basis hiervan heb ik van KPN buitengebied modem gekregen waarop we naar 35mbit zijn gegaan, probleem loste niet op. Dat klopte volgens KPN want de lineaire t.v. gaat namelijk nooit via de 4G (lekkere oplossing 8)7 )

Verder is Ultra Netflix geen optie, dat eist 25mbit volgens mij.

En illegale Kodi streams zijn een drama door de 1mbit upload.

Ik ga vrijwillig €17,50 extra per maand betalen voor het aanleggen van een glasvezel verbinding. (Of in 1x €2200)

Mijn advies, accepteer de extra kosten van Ziggo zoals je de lokale gemeente belastingen accepteert, het is de frustratie niet waard als je weer 30minuten zit te wachten om je TomTom te updaten en denkt "had ik maar iets meer download snelheid"
Ik neem aan dat het lineare TV is via de ontvanger van KPN zelf? Of via internet? Via internet kan ik die nog wel begrijpen, via de TV ontvanger zelf niet helemaal. Die reserveert als het goed is de bandbreedte die nodig is om die zender te kunnen kijken, ook al is daarmee de hele verbinding bezet. Dan horen de problemen die je beschrijft niet op te treden als je met een TV ontvanger zelf kijkt. Zeker niet als je dan ook nog 4G buitengebied hebt, dan trekt de iTV ontvanger het signaal van de DSL af en de rest via 4G.

Bij Kodi kan er verschil zijn in de source van de stream, dus daar kan ik niet echt over oordelen.

Ik zit op dit moment op een 10/1 verbinding midden op het platteland. Hier kan ook 4G buitengebied aangesloten worden. Maar op deze verbinding is de snelheid niet echt nodig, dus krijgen we 5 euro korting op deze aansluiting.

Ik merk geen verschil met surfen op mijn 50Mbit verbinding thuis. Websites laden en bezoeken gaat even snel. Alleen bij het downloaden van grote bestanden merk je dat de verbinding "traag" is. Qua "snappiness" werkt deze verbinding prima. Response is erg vlot en stabiel. YouTube in Full HD gaat prima.

Overdag werk ik op een Ziggo-lijn op kantoor, maar het voelt daar niet zo soepel aan als hier, Downloaden gaat natuurlijk veel sneller, maar qua response bij het surfen merk ik duidelijk verschil tussen ADSL en kabel. Voor mijn gevoel krijg ik een snellere respons bij het surfen op DSL. Dat kan natuurlijk ook aan de manier van routeren bij KPN/Ziggo liggen.

TL;DR: Zelfs voor mijn "eisen" vind ik deze 10Mbit verbinding wel goed. De verbinding voelt vlot en snappy aan, en dan merk je bijna niet dat je op een telefoonlijn van 3km zit :+. Alleen bij downloaden ga je merken dat de verbinding beperkt is. Maar dat doe ik eigenlijk weinig.

krakendmodem wijzigde deze reactie 14-06-2019 22:18 (8%)

• nickko
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 17-06 14:19
Cyriel85 schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 20:17:
[...]

Ben momenteel aan t zoeken of ik info kan vinden over gamen op 4G.
Zit nu bij mijn schoonouders tot we t huis in kunnen met slecht 4G, anders kon ik tetheren om te kijken. (Via kpn netwerk, maar goed).

Volgens deze site zal de ping 40-80 ms zijn. Dus 2 tot 4x zo hoog als ik met ADSL had (volgens de ping meter in game).

https://www.4g.co.uk/news...-gaming-mobile-broadband/
Meestal heb ik tussen de 20-40 ms op R6 siege of BFV met 4G voor thuis van T-Mobile. Mocht je die games spelen.
Wij zitten zo'n 11-14km van de mast af dus dat is best prima. Hebben door de afstand wel soms last van korte disconnects (1/2min) maar dat is niet dagelijks o.i.d.

Edit: Speedtest = 27ms 24.22 down 24.24 up

Het is 25mbit up/down.

nickko wijzigde deze reactie 14-06-2019 22:29 (4%)

Intel Xeon 5650 @3.4ghz, Corsair dominator 12bg 1333mhz 2*6gb tripple channel, EVGA GeForce GTX 1080 FTW2 GAMING iCX, MSI X58 Platinum, OCZ Fatal1ty 1000W @ Antec Nine Hundred Two

• Ducatii
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 20:36
Mijn vraag
In ons aankomende huis is er voor mijn idee qua internet provider enkel de keuze tussen 2 kwaden.
Op ons vorige adres was er 80mbit down, 10mbit up aan bandbreedte beschikbaar voor 30,- /maand.
Welke provider was dat, dat is wel heel voordelig.

• krakendmodem
Ducatii schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 22:50:
[...]

Er zijn nog best veel providers die voor rond de 30 euro al 100Mbit kunnen leveren.

enkele uit mijn hoofd.

T-Mobile thuis (alleen internet)
Tele2 al
Youfone.nl
NLE.nl

Even checken op die sites of het op je adres beschikbaar is. Voor die prijs ga je dan via het DSL netwerk van KPN. (Telefoonlijn). Indien het beschikbaar is het een veel voordeliger optie dan Ziggo.

Indien er al glasvezel op je adres beschikbaar is, dan zijn de prijzen vaak wel wat duurder.

• BroederM
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 17-06 03:56
krakendmodem schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 22:11:
[...]

Ik neem aan dat het lineare TV is via de ontvanger van KPN zelf? Of via internet? Via internet kan ik die nog wel begrijpen, via de TV ontvanger zelf niet helemaal. Die reserveert als het goed is de bandbreedte die nodig is om die zender te kunnen kijken, ook al is daarmee de hele verbinding bezet. Dan horen de problemen die je beschrijft niet op te treden als je met een TV ontvanger zelf kijkt. Zeker niet als je dan ook nog 4G buitengebied hebt, dan trekt de iTV ontvanger het signaal van de DSL af en de rest via 4G.
T.v. via de ontvanger van KPN zelf.

Verhaal van KPN is dat onze huidige verbinding te krap is voor HD kwaliteit. Als we nu zouden opzeggen dan krijgen we geen HD kwaliteit pakket meer terug.
Volgens speedtest ook 11,4mbit.

Helaas klopt jouw aanname dat hij de rest van het t.v. signaal van de 4G modem haalt klopt in ons geval niet.
Als jij het goed kan onderbouwen ga ik mijn vrienden van de servicedesk weer eens bellen.

Ik kan op de avond zelf voorspellen welke programma de beste kijkdichtheid heeft van die avond. Want de beeld kwaliteit van dat programma/film/wedstrijd dropt dan naar "SD-kwaliteit" (minder dan HD kwaliteit) en op een (aso) 75inch t.v. zie je dat gelijk.

Oplossing is alle verbruikers (laptop, telefoon) uitzetten. Dan trekt het snel bij.

Heb het gevoel dat de 4G modem soms trottelt dus wel en niet bij pompen. Waardoor hij te laat bij springt en er te weinig bandbreedte overblijft voor de t.v.

BroederM wijzigde deze reactie 15-06-2019 03:46 (6%)

My life is in 2D, How about yours?

• Cyriel85
Ducatii schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 22:50:
[...]

Dat was Telfort, maar wellicht ook goedkoper omdat dat abbo al een aantal jaar liep.
Wel dus enkel internet, geen tv of telefoon.

• donaldk
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 13:35
dogtagz schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 20:11:

Uhm, waarom je laat toch gewoon je pc de hele nacht of als iedereen weg is downloaden. Wij deden toen we net 512 kbit/s hadden ook een gig of 20 per maand binnen, Demon had niet voor niets een Level 2 lijn naar de VS;-) en dan zonder automatisering zoals tegenwoordig gewoon alles handmatig selecteren en aanzetten en laten lopen. En echt niet de hele dag of nacht. Tegenwoordig heeft een echte tweaker een NASje die alles automagisch doet. Dus waarom kan een windows download van enkele gigs niet met 4-10 Mbit/s...

Oh ja die Glasdraad jongens zijn drukker met acquisities, nieuwe projecten verwerven dan de aanleg van bestaande, het schiet niet op iedere keer komt er een half jaar bij. Als je dan ziet hoe T-Mobile en KPN projecten uit de grond stampen.

Dus ik heb nu al die dure bagger ZTE boxjes van KPN TV via DVBT2/HEVC/Irdeto embedded binnen en zit ook nog aan de Telfort ADSL 2+. En ja hoor ze hebben weer eens een kaartje ofzo veranderd in de DSLAM, want in plaats van dikke 6 Mbit/s zit ik weer op 5600 en upload slechts 900 in plaats van 1100.

@Cyriel85 Telfort oude abo's gaan elk jaar omhoog, maar ze waren altijd nog lager geprijsd dan nieuwere abo's. Ook kon je al een tijd geen Internet-only bestellen, ten minste niet tegen een duidelijk lager bedrag. En nu kun je helemaal geen Telfort meer bestellen.

Ik meen dat het het hier onlangs is verhoogd van 23,50 naar iets van 25,-. In ieder geval een heel stuk duurder dan Tiscali, waar ik door het geklooi door 'KPN ondergebracht bij XS4ALL' heen werd gejaagd. Als ik dan weer bij KPN moest zitten, dan niet tegen de giga premie en lage snelheid van XS4ALL. En privacy, daar deden ze bij XS4ALL niet aan, ik moest vooral niet klagen en zeuren daarover.

donaldk wijzigde deze reactie 15-06-2019 13:02 (16%)

• krakendmodem
donaldk schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 12:53:
[...]

Uhm, waarom je laat toch gewoon je pc de hele nacht of als iedereen weg is downloaden. Wij deden toen we net 512 kbit/s hadden ook een gig of 20 per maand binnen, Demon had niet voor niets een Level 2 lijn naar de VS;-) en dan zonder automatisering zoals tegenwoordig gewoon alles handmatig selecteren en aanzetten en laten lopen. En echt niet de hele dag of nacht. Tegenwoordig heeft een echte tweaker een NASje die alles automagisch doet. Dus waarom kan een windows download van enkele gigs niet met 4-10 Mbit/s...

Oh ja die Glasdraad jongens zijn drukker met acquisities, nieuwe projecten verwerven dan de aanleg van bestaande, het schiet niet op iedere keer komt er een half jaar bij. Als je dan ziet hoe T-Mobile en KPN projecten uit de grond stampen.

Dus ik heb nu al die dure bagger ZTE boxjes van KPN TV via DVBT2/HEVC/Irdeto embedded binnen en zit ook nog aan de Telfort ADSL 2+. En ja hoor ze hebben weer eens een kaartje ofzo veranderd in de DSLAM, want in plaats van dikke 6 Mbit/s zit ik weer op 5600 en upload slechts 900 in plaats van 1100.
Dat de snelheid naar beneden zakt zal waarschijnlijk de DLM zijn. Die "ziet" dat er storingen op de lijn zitten en zet de snelheid dan naar beneden tot de lijn weer stabiel is. Op 6Mbit verwacht ik ook dat je iets van 4km van de wijkcentrale zit, en met die afstand gaat de stabiliteit op den duur de verbinding ook naar beneden.

Op die afstanden zou ik liever een ADSL1 lijn hebben dan ADSL2+. Bij het oude ADSL is de latency veel lager en is er minder foutcorrectie. Maarja, daar wil KPN ook van af.

• dogtagz
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 18:03
donaldk schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 12:53:
[...]

Omdat mijn PC op mijn slaapkamer staat en ik 'm graag uit heb als ik slaap. En met grote bestanden bedoel ik 50 GB of meer. Natuurlijk, ik download heel langzaam overdag zodat het de bandbreedte niet beïnvloed. Daardoor heb ik gedurende de week toch updates voor programma's. Niet iedereen doet alles op dezelfde manier hoe jij dit doet.

Deze controle die ik verder in huis heb werkt prima met incapabele mensen zoals huisgenoten die een website gaan bouwen via een of andere website die constant refreshed en alle bandbreedte leegslurpt. Of even 1000 mediocre foto's gaat uploaden op haar drive "en dan afvraagt waarom het internet langzaam is". Ik zeg dan tegen haar: "doe dit alstublieft op je hogeschool waar je bijna elke dag te vinden bent. Daar is 't binnen een paar minuten gebeurd."

Ik heb geen NAS dus dan ben ik bljikbaar geen echte tweaker :'( , jammer zeg. Dan houd ik 't maar bij embedded software developer en ''bouw-een-paar-PC's-per-jaar-hobbyist".

• donaldk
Tja, maar dan is de snelheid ook lager. Ik kon destijds bij BBNED alleen hoger dan 512 krijgen bij gebruik van een adsl 2+ modem. Maar ja die foutmelding begrepen de door KPN bij XS4ALL ondergebrachte mensne niet en kon ik ze ook niet aan het verstand brengen dat ze me gewoon een modempje moesten sturen.Die dubbele snelheid tegen bestaande tarief heb ik nooit gehad. De halvering van de prijs ook niet. En definitieve XS4ALL prijs zou nog veel hoger liggen. Dus gewoon naar Tiscali en die stuurde gelijk een Zyxel. Probleem gelijk opgelost. Maximale snelheid is wel verbeterd door de jaren heen, al heb ik ook wel eens driekwart jaar op een 4000 profiel gezeten na werk in de centrale. Niks 'automatisch' hersteld. Was gewoon een oudere card ingezet.

• donaldk
Als iedereen naar de Hoge School is kun je hem toch juist je lijntje laten voltrekken? Tja, ik moest speciaal naar Amsterdam in de hoop dat ik terecht kon op een van de pc-tjes. Verbanning naar de mac kamer was praktisch net zo erg als geen computer.

Ik heb ook geen nasje, want ik speel weinig/geen content naar de TVs. Ik ben er wel naar aan het kijken, maar glas zit geen urgentie achter, dus ik heb nog alle tijd om het uit te zoeken, lol.

• krakendmodem
donaldk schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 13:31:
Tja, maar dan is de snelheid ook lager. Ik kon destijds bij BBNED alleen hoger dan 512 krijgen bij gebruik van een adsl 2+ modem. Maar ja die foutmelding begrepen de door KPN bij XS4ALL ondergebrachte mensne niet en kon ik ze ook niet aan het verstand brengen dat ze me gewoon een modempje moesten sturen.Die dubbele snelheid tegen bestaande tarief heb ik nooit gehad. De halvering van de prijs ook niet. En definitieve XS4ALL prijs zou nog veel hoger liggen. Dus gewoon naar Tiscali en die stuurde gelijk een Zyxel. Probleem gelijk opgelost. Maximale snelheid is wel verbeterd door de jaren heen, al heb ik ook wel eens driekwart jaar op een 4000 profiel gezeten na werk in de centrale. Niks 'automatisch' hersteld. Was gewoon een oudere card ingezet.
In het tijdperk van Tiscali en BBNed was het gewoon een keihard profiel wat op je lijn werd gezet, DLM bestond toen amper tot niet. Had je een klapperende lijn, dan moet de provider aan de hand van het profiel de lijn stabiel houden, waardoor je dus kans had op lagere snelheden. DLM regelt automatisch de lijn weer omhoog/omlaag.

4000 profiel is gelijk het laagste profiel wat je kan hebben als de lijn onderbroken is geweest. Een DLM reset gooit de lijn dan weer naar de hoogste snelheid. Maar ik weet dus niet of dat in die tijd al gedaan werd.

ADSL1 gaat tot 8Mbit, ADSL2+ tot 24. Qua afstand maakt het voor jou weinig uit, maar qua stabiliteit ga je er wel iets op vooruit.

Overigens maakt het modem zelf, zeker op langere afstanden ook veel uit. Hier had een Thomsom modem op 3km een hogere snelheid (12.000/1024kbps), dan een Arcadyan (9800/768kbps). Chipset van modem maakt dus ook verschil. Nu een ZTE V9 hangen en die perst nog het meeste uit de lijn op 3km. Zal het modem eens vervangen voor een V10, misschien helpt het.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• donaldk
@krakendmodem Tja, ik heb zo'n Experiabox van Telfort, Arcadyan V8. Ik ga in de lange afwachting van glas geen nieuw modem kopen. Dus als iemand hier in de buurt er eentje wil testen...

Thomson is helemaal niets meer van over. Die Experiabox CPE business is verkocht aan de Wit Chinesen van Arcadyan. Laatste wederopstanding/overblijfsel Thomson Broadcast compressie business is enkele jaren geleden ingelijfd door Harmonic.

DLM heb ik totaal geen vertrouwen in, is helemaal niet zo Dynamic;-).
Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True