Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zar
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-04 01:09
Beste tweakers,

Ik ben op zoek naar een laptop die ik voornamelijk zal gaan gebruiken voor foto- en videobewerking(adobe photoshop/premiere/illustrator etc) Ik zou het ook fijn vinden om af en toe een game te kunnen spelen.De beeldschermkwaliteit is voor mij dus behoorlijk belangrijk. (Kleurweergave/helderheid/contrast etc etc).

Ik heb 2 laptops op het oog maar aangezien ze beide exact dezelfde specs hebben vind ik het erg lastig om te kiezen. Ik weet ook niet welke van de 2 een beter scherm heeft- hier kon ik helaas niks over vinden. Het gaat om de Acer Predator Triton 500 PT515-51-766B versus de MSI GS65 8SE-025NL. Weet iemand welke van deze 2 laptops een betere kwaliteit scherm heeft voor foto/videobewerking e.d.?

Welke van deze 2 laptops raden jullie mij aan?

Ik hoor graag,
Gr. Zart.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:09
Er zijn zo te zien genoeg reviews van beide laptops. Lijkt mij toch niet dat in geen enkele review de specificaties van het scherm niet benoemd worden?

Maar ja, van wat ik heb kunnen vinden heeft de MSI 99% sRGB, 97% Adobe RGB en 300 nits.
De Acer 98% sRGB, 76% Adobe RGB en 311 nits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zar
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-04 01:09
Miyazono schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 02:16:
Er zijn zo te zien genoeg reviews van beide laptops. Lijkt mij toch niet dat in geen enkele review de specificaties van het scherm niet benoemd worden?

Maar ja, van wat ik heb kunnen vinden heeft de MSI 99% sRGB, 97% Adobe RGB en 300 nits.
De Acer 98% sRGB, 76% Adobe RGB en 311 nits.
Bedankt voor je antwoord :). Ik weet niet veel over de termen sRGB en ARGB :p, zou je mij kunnen vertellen welke van de 2 laptops dan beter zal zijn voor mijn wensen?

Alvast bedankt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:09
zar schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 02:36:
[...]

Bedankt voor je antwoord :). Ik weet niet veel over de termen sRGB en ARGB :p, zou je mij kunnen vertellen welke van de 2 laptops dan beter zal zijn voor mijn wensen?

Alvast bedankt :)
Des te hoger het percentage, hoe beter de kleur accuraatheid is voor dat kleurenspectrum.
De percentages voor het scherm in de MSI laptops liggen hoger en dus heeft het scherm een betere kleur weergave dan de Acer :)