Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• markb1994
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-11 16:53
Hallo, even een vraagje, sorry als hij eerder gesteld is...

Ik heb boven mijn eettafel een mooie domme lamp hangen, die ik graag slim wil maken. Een tradfri of hue is geen optie, het is namelijk een kooldraad lamp (industriële stijl lamp). Een tradfri of hue zou de stijl van de lamp verpesten.

https://www.sfeer.nl/reef...ledlamp-henry-e27-6w.html

Ik wil graag de domme lamp kunnen dimmen via Homey.

Wat kan ik hiervoor het beste aanschaffen?

[ Voor 7% gewijzigd door markb1994 op 14-06-2019 00:08 ]

Alle reacties

• Jaer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:12
Een dimmer voor bij je schakelaar? 433mhz , of z wave?

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:06

Kvn

https://www.kabelshop.nl/...GDST64-i13854-t82156.html Er zijn ook slimme filamentlampen (En er schijnen ook Hue filamentlampen aan te komen) :)

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:28
Hue schijnt ook te komen met een kooldraad achtige lamp las ik tijd geleden ergens, weet alleen niet wanneer deze uit komt...

https://www.theverge.com/...t-plug-filament-bulb-leak

Specs!

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-11 08:14
Ter aanvulling van bovenstaande; ik heb afgelopen jaar hetzelfde probleem opgelost met de iCasa Zigbee 3.0 dimmer op de Philips Hue bridge. (ICasa zit in het plafond, Hue dimmer op de muur)

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-11 14:57
Vraag is al meermaals langs gekomen, even de zoekfunctie gebruiken en je had het geweten.

Smartverlichting sfeerlampen

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:56

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
SkyFlyer schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 07:33:
Ter aanvulling van bovenstaande; ik heb afgelopen jaar hetzelfde probleem opgelost met de iCasa Zigbee 3.0 dimmer op de Philips Hue bridge. (ICasa zit in het plafond, Hue dimmer op de muur)
Deze wilde ik ook aanraden. Ik heb echter de dimmer in de wandcontactdoos verwerkt: rens-br in "Zigbee2mqtt - open source zigbee bridge". Dan kan je ook gewoon gebruik blijven maken van bestaand schakelmateriaal.

[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 14-06-2019 09:11 ]

• Travelan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-11 12:27

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:25
Of een fibaro dimmer achter de lamp of achter de schakelaar. Werkt het beste met een pulsschakelaar, maar kan als het goed is ook met een gewone schakelaar werken.

• Marcva
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:22
Hé lees jij geen topic of zo? ;) Zie derde post.

• _PM
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-11 17:34

_PM

Arunia schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 09:53:
Of een fibaro dimmer achter de lamp of achter de schakelaar. Werkt het beste met een pulsschakelaar, maar kan als het goed is ook met een gewone schakelaar werken.
Dat kan zeker, zo gebruik ik ze, ik heb standaard schakelaars waarmee de lamp te bedienen is (dimmen gaat alleen met puls schakelaar, of met gewone schakelaar en app/webinterface). Ideaal, iedereen kan de lamp schakelen en het is niet zo dat hue ermee stopt omdat iemand op de knop heeft gedrukt en de stroom van de hue af is gehaald (ik snap met deze reden niet waarom mensen graag voor hue gaan. Valide reden: zwave is niet goedkoop)

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:25
@_PM kijk, goed om duidelijk te hebben.
Ben zelf iig over gegaan op puls. Maar dat is 2-ledig. Aan de ene kant hadden we goedkope schakelaars en contactdozen welke slecht werkten. Na vervangen kwamen we erachter dat die gewoon zwart geworden waren. Ofwel, sluiting.
Dus nu "duur" spul van Busch en meteen ook mooi spul. Wat een verademing.

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-11 10:10
https://shelly.cloud/shelly1-open-source/

Zo heb ik t gedaan. Alleen is dimmen dan niet echt een optie..

moet zeggen dat ik ook nog geen goede wifi / zigbee gestuurde inbouw dimmer langs heb zien komen

android since G1.

• _PM

_PM

coredalae schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 15:22:
...
moet zeggen dat ik ook nog geen goede wifi / zigbee gestuurde inbouw dimmer langs heb zien komen
Zou dit iets voor je zijn? https://www.robbshop.nl/i...e-zigbee-400w-robb-smarrt

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-11 10:10
Zou opzich kunnen, Maar vind, mede door de keuze voor vrij zachte lampen, het momenteel niet zo'n gemist.

Ik bewaar m voor mn volgende verhuizing ;)

edit:

Vooral geen zin om weer t plafond hier open te trekken, was nog best een gedoe hier die shelly's weggewerkt te krijgen, gezien ik alleen blauw heb in het plafondpunt ;)

Identificeerd dat ding trouwens als een hue lamp, of als iets anders?

Gebruik voor zigbee zigbee2mqtt dus ben benieuwd of dit gewoon zou werken :D

[ Voor 32% gewijzigd door Squixx op 23-06-2019 22:34 ]

android since G1.

• likewise
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-09 23:25
Een echte kooldraadlamp? De RobotDyn AC Light Dimmer Module, aangestuurd door een Sonoff.
Kost EUR 5 bij elkaar en dan heb je een via Apple HomeKit bestuurbare dimmer.

Hoog tweak gehalte.

Zal ook vast via Homey werken, want die Sonoff doet alles. Sonoff stuurt de pulse voor de dimmer, de dimmer is een fase-aansnijdingsdimmer, dus geschikt voor resistieve belasting.

• _PM

_PM

coredalae schreef op zondag 23 juni 2019 @ 22:32:
[...]

Zou opzich kunnen, Maar vind, mede door de keuze voor vrij zachte lampen, het momenteel niet zo'n gemist.

Ik bewaar m voor mn volgende verhuizing ;)

edit:

Vooral geen zin om weer t plafond hier open te trekken, was nog best een gedoe hier die shelly's weggewerkt te krijgen, gezien ik alleen blauw heb in het plafondpunt ;)

Identificeerd dat ding trouwens als een hue lamp, of als iets anders?

Gebruik voor zigbee zigbee2mqtt dus ben benieuwd of dit gewoon zou werken :D
Sorry, geen ervaring met dit apparaatje
Pagina: 1