Samsung UE43NU7190 na software update geen PC HDMI

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain_Duck
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-08-2021
Hallo.

Ik heb zonet een gloednieuwe Samsung UE43NU7190 zwart geinstalleerd.

pricewatch: Samsung UE43NU7190 Zwart

Een mooie 4k televisie, best redelijke prijs ook.

Deze op mijn PC aangesloten en dat werkte prima. Tot ik het idee kreeg om de software te updaten. Hierna doet de verbinding naar mijn PC niks meer.

De TV lijkt te denken dat de PC uitstaat. Als ik op de PC bij windows 10 display op detect klik, komt er een schermpje met Display not Detected.

Ik heb een reset geprobeerd. Maakt niks uit. Maarja hij blijft op die nieuwe firmware en gooit netwerksettings niet eens weg. Ik heb wat gegoogeld en zo te zien is het onmogelijk de firmware te downgraden? Oh boy.

Ik heb ook weer mijn PC op mijn oude TV geprobeerd, en dat werkt prima. Mijn PC is dus niet het probleem.
Mijn Nintendo Switch op de Nieuwe TV geprobeerd, werkt ook prima. Niks met de HDMI poort aan de hand.
Oh en ja ik heb alle 3 de HDMI poorten geprobeerd.

Heeft iemand een idee wat ik kan doen hiertegen of wordt het een RMA?

EDIT: PROBLEEM OPGELOST

Mijn Nvidia kaart heeft 2 HDMI poorten. Toen ik de kabel in de andere poort stak, kreeg ik weer signaal op de TV. Geen idee waarom. De videokaart is een GTX 750, weet zo snel niet welk merk. Vaag probleem though, waarom werktte die poort wel op mijn oude TV?

EDIT: WEER KAPOT , zie onderstaande post.

EDIT: Het wordt een RMA, zie 2e post.

[ Voor 13% gewijzigd door Captain_Duck op 17-06-2019 10:04 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain_Duck
UPDATE: WEER KAPOT

Gister met een gerust hart gaan slapen. Probeer ik vanochtend het weer en niks. Andere HDMI poorten op videokaart en TV geprobeerd, niks. Oude TV werkt nog wel prima. Iemand een idee?

EDIT:

Ik ben van alles aan het proberen. Had ook een oude DVI > HDMI kabel liggen en dit is weer het zelfde; Werkt op de oude samsung TV, niet op de nieuwe samsung TV.

[ Voor 29% gewijzigd door Captain_Duck op 14-06-2019 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain_Duck
Ik heb ondertussen contact gehad met Samsung 2e lijns en die konden het probleem niet oplossen. Het is ook onmogelijk voor hun om de firmware terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Ze hebben ook nog geprobeerd de HDMI poort te resetten maar geen success.

Oftewel, ik ga de TV retour sturen.

Heel jammer allemaal want dit is duidelijk een software probleem veroorzaakt door firmware, maarja.

Oh waar ik trouwens ook nog achter ben gekomen tijdens het proces is dat terwijl ik een Samsung UE43NU7190 Zwart besteld had bij kameraexpress, ik eigenlijk een Samsung UE43NU7192 Zwart heb gekregen, en volgens samsung is dit een buitenlands model en had eigenlijk niet gemogen. Niet dat dit veel voor mijn probleem had uitgemaakt though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-07 19:35
Kameraexpress levert volgens mij bijna altijd grijze import.
Gelukkig dat het geen probleem op heeft geleverd want Samsung kan wel degelijk moeilijk doen en dan moet je naar Kameraexpress (wat eigenlijk sowieso zou moeten maar direct bij Samsung is natuurlijk wel makkelijker).
Gaat de TV nu retour onder WKOA of als defect? Of laat je hem omruilen?

[ Voor 3% gewijzigd door Arjant2 op 17-06-2019 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain_Duck
Arjant2 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 11:26:
Kameraexpress levert volgens mij bijna altijd grijze import.
Gelukkig dat het geen probleem op heeft geleverd want Samsung kan wel degelijk moeilijk doen en dan moet je naar Kameraexpress (wat eigenlijk sowieso zou moeten maar direct bij Samsung is natuurlijk wel makkelijker).
Gaat de TV nu retour onder WKOA of als defect? Of laat je hem omruilen?
Oh dat is fijn om te weten achteraf. Wat een handige harries.

Anyway ik heb contact met ze opgenomen via facebook om te kijken wat we nu gaan doen, moet daar nog bericht op krijgen.

Ik weet nog niet wat ik moet doen met de retour. Als ik hetzelfde type weer terugkrijg dan kan hij zo weer hetzelfde probleem krijgen heb ik het idee. Ik zou geld terug kunnen krijgen en voor een ander type of merk gaan maar ik wil juist een beetje een merk TV hebben die lang meegaat. Mijn oude samsung fullhd heeft het 13 jaar gedaan en werkt nog steeds, en daarom wou ik eigenlijk weer een samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain_Duck
Ik heb vandaag de TV terug gebracht en om geld terug gevraagd. Gelukkig heeft KameraExpress een winkel in Groningen waar ik het kon heenbrengen, want ze hebben geeneens een antwoordnummer voor retours. En een 43 inch TV via de post versturen kost bijna 15 euro.

Anyway nu wachtten op de centen en shoppen voor een andere:

categorie: Televisies

Dat wordt waarschijnlijk een grundig of een philips dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:26
Captain_Duck schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 18:39:
Ik heb vandaag de TV terug gebracht en ....(knip, heel verhaal)

Anyway nu wachtten op de centen en shoppen voor een andere:

Dat wordt waarschijnlijk een grundig of een philips dan.
Philips is al jaren geen Philips meer (Chinese TPVision) en Grundig is helemaal een onduidelijk merk, is tegenwoordig een "plakkertje".
Ik zou het bij Samsung, LG, Sony of Panasonic houden... Succes!

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain_Duck
Vulcan750 schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 19:17:
[...]

Philips is al jaren geen Philips meer (Chinese TPVision) en Grundig is helemaal een onduidelijk merk, is tegenwoordig een "plakkertje".
Ik zou het bij Samsung, LG, Sony of Panasonic houden... Succes!
Bedankt voor de tip. Ik had al het idee dat het allemaal chinees was tegenwoordig. Ik moet wel zeggen dat ik slechte ervaringen heb gehoord over LG. Maarja in de prijsklasse onder 400 euro is er niet veel keus.
Pagina: 1