Nare luchtjes in auto maskeren

Pagina: 1
Acties:

• melvinlunenborg
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 10-06-2024
Hallo allemaal,

Ik rij in een 19 jaar ''jonge'' Peugeot 206 maar inmiddels begint de metaallucht die van mijn werkkleding af komt toch echt door te dringen in het interieur met als gevolg dat als ik de auto instap (met gewone schone kleren) dat er een luchtje heerst...
ps. ik het trouwens stoffen bekleding.

Het verwijderen van deze lucht lijkt me niet erg makkelijk aangezien ik er 5 dagen per week met ''vuile'' werkkleding in stap, daarom ook de vraag of iemand een effectieve manier weet om deze luchtjes te maskeren... Een simpel luchtverfrisser kopen van de action is inmiddels allang geprobeerd maar met slecht resultaat.

Ik heb al gekeken naar van die difusers waar je een luchtje aan kan toevoegen maar de zijn amper te koop met een 12v aansluiting en ik ben bang dat ik dan aanslag krijg op mijn ramen...

Iemand met raad?? :) :)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:21
Volgens mij gebruiken garages en poetsbedrijven vaak een ozon behandeling om geuren te verwijderen.

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-11 13:31

Barrycade

Through the...

Bron aanpak is om niet in je vuile werkkleding in te stappen.

Is ook arbo technisch veel gezonder.

Met metaal lucht bedoel je de draai olie? Dan zou ozon wellicht kunnen helpen.

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Omkleden op je werk is volgens mij een normaal begrip...

offtopic:
Een carpool collega van me heeft een grand scenic die nogal een olielucht heeft, en probeert dat door zo’n ranzige luchtverfrisser te verbloemen! Gelukkig is het maar om de week dat ik in die auto hoef te zitten.

Luchtverfrissers kunnen imho nooit goed voor je gezondheid zijn :r :r :r

[ Voor 80% gewijzigd door HyperTrophy op 13-06-2019 22:24 ]

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Makkelijkste: Leg een handdoek of sprei over je stoel die je 1 keer per week wast.

Anders, werken ook goed: https://www.californiasce...ive/california-car-scents

[ Voor 38% gewijzigd door Slavy op 13-06-2019 22:22 ]

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Als het echt in je stoel(en) zit kun je het (laten) reinigen met zo'n waterstofzuiger, die pompt water ondiep de stoel in en zuigt het er ook gelijk weer uit, krijgen je stoelen een groot dee van hun originele kleur ook weer terug :+

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Ozon generator inderdaad, kom je op zoiets uit: https://www.boels.nl/hure...eersing/geurneutralisator
Verder zou ik daarna altijd vochtvreters in de auto leggen, helpt ook tegen de geur.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

• melvinlunenborg
Even ter verduidelijking...

Ik ben werkzaam in Haarlem en woon in Hilversum.. ben om 15:20 vrij, als ik met gepaste spoed de auto instap ben ik perfect voor de file aan thuis.. als ik 10 minuten extra de tijd neem om me op te kleden dan is de kans heel groot dat ik vast sta.. daarom stap ik met vuile werkkleding de auto in.. de geur is gewoon metaalslijpschel.

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Wat versta je onder werkkleding, een overall is zo uit, hoe laat ben je doorgaans thuis dan?

• melvinlunenborg
HyperTrophy schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 22:27:
Wat versta je onder werkkleding, een overall is zo uit, hoe laat ben je doorgaans thuis dan?
echt werkkleding, schoenen shirt broek sokken.. enige kledingstuk dat van mijzelf is is mijn onderbroek :P

• melvinlunenborg
HyperTrophy schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 22:27:
ben trouwens gewoonweg rond 16:15 thuis.

Verwijderd

Met stoomcleaner stoelen reinigen en stoelhoes kopen voor woon werk verkeer.

Verwijderd

Om je geur uit de auto te krijgen is er wel meer nodig dan een ozonbehandeling. Alvorens je die behandeling doet moet het gehele interieur schoongemaakt worden en dienen de filters vervangen te worden. Pas dan heeft een ozon behandeling zin.

Stoelhoezen ten spijt maar dat gaat ook niet werken. Geur komt overal. Stoelhoezen zijn dan ook niet om geuren tegen te houden maar vuiligheid van kleding o.i.d. op de stoelen.

Wat TS zou kunnen proberen is de auto van binnen schoon te houden met een apc en na te behandelen met enzymen. Enzymen vreten geur weg.
Pagina: 1