Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonNiek
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-06 17:12
Hi allemaal,

Ik heb vandaag een Lyric T6 thermostaat geinstalleerd. Werkt goed, alleen ik krijg hem niet gekoppeld met mijn wifi.
Ik volg de stappen in het Honeywell Home app, krijg verbinding met de thermostaat (code overtypen van het scherm) en moet dan de taal en het tijdsformaat instellen (12/24). Dat gaat ook goed.
Daarna moet ik de thermostaat koppelen met de app. Oftewel verbinding laten maken met mijn wifi netwerk om hem zo van afstand beschikbaar te maken.
Daar gaat het fout.

In de app selecteer ik mijn wifi netwerk, voer het wachtwoord in en vervolgens gaat de thermostaat proberen daar mee te verbinden. De app geeft al snel aan dat die geen verbinding kan maken met Therm-XXXX (mijn wifi netwerk heet anders). De thermostaat probeert het vervolgens gewoon door en die verbind ook gewoon met het modem en krijgt een ipadres.

De thermostaat geeft vervolgens aan 'Registreer online' want hij is niet gekoppeld in de app. De app herkent dat vervolgens niet want in de app moet ik de hele procedure weer opnieuw volgen.

Ik heb al van alles geprobeerd, automatisch verbinden op mijn thuisnetwerk uitgeschakeld, netwerken vergeten, factory reset en het ipadres proberen te bereiken in mijn browser (dat lukt niet)

Hebben jullie tips om dit op te lossen? Als die eenmaal gekoppeld is wil ik hem vanuit Homey gaan besturen (als dat een beetje fatsoenlijk werkt) dus dan heb ik die hele app niet meer nodig...

Modem is een Experiabox V10, heb de 2,4 GHz en 5 GHz al een andere naam gegegeven zodat die daar niet meer gaat lopen klieren. Voor de rest is dat allemaal beetje standaard, DHCP enzo.
Ik gebruik een Android telefoon en beschik niet over de mogelijkheid om het op een iOS device te proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:51
Probeer het eens met mobiele data uit.

Dit lijkt op de smart config methode van de TI C3300. Die is best wel handig gemaakt, maar dat werkt niet als een andere internetverbinding de voorkeur heeft op je toestel.

Anderszijds is er wellicht ook een probleem als je telefoon op 5 GHz zit, en de thermostaat alleen 2.4 Ghz kan zien.

[ Voor 17% gewijzigd door jeroen3 op 13-06-2019 21:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basement
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-04 10:47
Heb je wel een profiel aangemaakt bij honeywell?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonNiek
Basement schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 21:29:
Heb je wel een profiel aangemaakt bij honeywell?
Zeker, anders kom je die app 'niet in'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonNiek
jeroen3 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 21:28:
Probeer het eens met mobiele data uit.

Dit lijkt op de smart config methode van de TI C3300. Die is best wel handig gemaakt, maar dat werkt niet als een andere internetverbinding de voorkeur heeft op je toestel.

Anderszijds is er wellicht ook een probleem als je telefoon op 5 GHz zit, en de thermostaat alleen 2.4 Ghz kan zien.
Ow wauw, zo simpel, zo snel! Het werkt gewoon als ik mijn mobiele data uitzet! Thanks! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basement
[quote]GewoonNiek schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 21:30:
[...]

Zeker, anders kom je die app 'niet in'
[/quote]

Ik heb toendertijd zo zitten klooien met het aan de praat krijgen en de t6, zowel bedraad als draadloos, dus ergens snap ik je frustratie wel.

Er is ook nog ergens een punt dat verbinding moet maken met het eigen wifi netwerk van de T6, die stap lees ik niet terug, ben je daar wel aan toegekomen?

Cool dat het werkt!

[ Voor 3% gewijzigd door Basement op 13-06-2019 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonNiek
Toch even een reactie op je post haha:

Met: ''In de app selecteer ik mijn wifi netwerk, voer het wachtwoord in en vervolgens gaat de thermostaat proberen daar mee te verbinden. De app geeft al snel aan dat die geen verbinding kan maken met Therm-XXXX (mijn wifi netwerk heet anders). De thermostaat probeert het vervolgens gewoon door en die verbind ook gewoon met het modem en krijgt een ipadres."

bedoelde ik het koppelen met mijn thuisnetwerk haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basement
GewoonNiek schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 21:36:
Toch even een reactie op je post haha:

Met: ''In de app selecteer ik mijn wifi netwerk, voer het wachtwoord in en vervolgens gaat de thermostaat proberen daar mee te verbinden. De app geeft al snel aan dat die geen verbinding kan maken met Therm-XXXX (mijn wifi netwerk heet anders). De thermostaat probeert het vervolgens gewoon door en die verbind ook gewoon met het modem en krijgt een ipadres."

bedoelde ik het koppelen met mijn thuisnetwerk haha.
Toch.. Ik dacht het al maar kon het er niet helemaal uithalen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poolijs
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-05 18:15
Ik heb tijdelijk mijn 5GHz uit moeten zetten. Daarnaast mogen er in het wachtwoord geen speciale tekens zitten. (Heb daarom maar een nieuw gasten netwerk met een mac whitelist aangemaakt speciaal voor de thermostaat....)

https://ensupport.getconn...e-Internet?language=en_US

Na deze veranderingen werkt het. (Vandaag aangeschaft)

• Idm78
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-03-2022
Met de Android App kreeg ik de wifi-configuratie ook met geen mogelijkheid voor elkaar. In eerste instantie dacht ik dat de T6 niet goed i.c.m. met mijn Netgear Orbi samenwerkte, maar nadat ik op een oude iPad de iOS-App van Honeywell heb geïnstalleerd verliep de configuratie op de iPad zonder problemen. De Android App werkt nu vervolgens ook, dus ik kan de Honeywell App zonder problemen op mijn Android telefoon gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ment0
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 10:58
Ik graaf dit topic even uit om een alternatieve oplossing te bieden.
Ik gebruik deco m4 mesh systemen, zo ook mijn ouders. Bij mijn ouders verbond die correct, bij mij kon die niet met de wifi verbinden.

Uiteindelijk vond ik op reddit de suggestie om met je telefoon een hotspot te maken met dezelfde credentials en ssid als de mesh wifi. Hier kon de thermostaat mee verbinden en na het uitzetten van de hotspot en het weer aanzetten van de mesh, werkte het prima. Waarom? Geen idee.

Half vrijstaand, enkelsteens 1914 huis, 350+m2, +- 200m2 verwarmd. Gedeeltelijk hr++, dubbelglas en enkelglas. Quatt duo.

Pagina: 1