Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC "stottert" met hoorbare KLIK uit kast.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
Ik probeer al een tijdje een probleem op te lossen; tijdens het gamen komt het voor dat het beeld soms blijft hangen (ook een flinke frametime spike te zien op RTSS). Tijdens deze stotter hoor ik een KLIK uit de kast komen.

Ik gebruik een schone windows 10 installatie en heb vorige week mijn HDD vervangen met een SSD. de HDD wordt ook niet meer gebruikt. Ik dacht dat hier de klik wegkwam. Verder gebruik ik een:

Cooler Master 550Watt PSU (G550M)
16GB DDR4-3000 ram
Gigabyte Aorus 1070ti
i5-8600K

De klikjes en stotters doen zich misschien 3 keer per gaming sessie voor. De PC draait stock, zonder overclock.

Heb geprobeerd te googlen, maar kan geen soortgelijke problemen vinden, alleen verhalen over klikken met de muis en vastlopers in windows.

Ik vermoed zelf de PSU, maar dan zou de PC uit moeten vallen? Alle voltage zijn ook gewoon nog normaal.

[ Voor 6% gewijzigd door Eduardboon op 13-06-2019 21:16 ]

Alle reacties

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
de hdd wordt niet gebruikt? heb je hem daadwerkelijk afgekoppeld? of laad je er gewoon data vanaf?

in het 2de geval zal ik hem toch eens echt afkoppelen en kijken wat er dan gebeurt..

404 Signature not found

• Eduardboon
SMSfreakie schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 20:57:
de hdd wordt niet gebruikt? heb je hem daadwerkelijk afgekoppeld? of laad je er gewoon data vanaf?

in het 2de geval zal ik hem toch eens echt afkoppelen en kijken wat er dan gebeurt..
De harde schijf is bij het vervangen met een SSD uit het systeem gehaald. Daar staat geen stroom op dus. De enige bewegende onderdelen zijn fans, maar als die klik zeggen hapert het systeem Als het goed is niet.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:24
Welke Cooler Master 550w?

• Eduardboon
de G550M

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:24
Dacht aan een fan die aan/uit gaat maar die voeding heeft geen fanless modus.

Wat zijn de temperaturen van cpu en gpu op het moment van de klik?

• Eduardboon
Uszka schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 21:20:
Dacht aan een fan die aan/uit gaat maar die voeding heeft geen fanless modus.

Wat zijn de temperaturen van cpu en gpu op het moment van de klik?
verschilt, maar meestal gpu rond 68 en cpu rond 77 graden celcius.

Verwijderd

heb je ook al gekeken of je fans niet aan loopen of niet kapot zijn daar door kan ook een tik door komen

• Eduardboon
Verwijderd schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 11:17:
heb je ook al gekeken of je fans niet aan loopen of niet kapot zijn daar door kan ook een tik door komen
De fans lopen niet aan. Maar zou ook vreemd zijn als een fan die klikt het hele systeem even laat hangen.

• Eduardboon
Onderhand de PSU vervangen met een seasonic focus plus gold 750watt en het probleem is opgelost. De CPU loopt ook 10 graden koeler, dus win win.

• Patjeduhde
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 05-09-2022
't kan misschien dat een van de fans ergens tegen vast lopen
ik zou kijken of er misschien iets tussen de heatsink en de fans zitten bij zowel de cpu als de gpu
Pagina: 1