Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• mike1992
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-11 07:26
Situatieschets:

Jaarcontract bij een energieleverancier. Contract van 1 juni 2018 tot 1 juni 2019.

Per 8 mei verhuisd.
Ik heb een eind afrekening gehad van het oude adres(zonder zonnepanelen).

1 juni de jaarrekening gehad, enkel over de periode 8 mei tot en met 1 juni, nieuwe adres

Op het nieuwe adres liggen zonnepanelen.
De jaarrekening van het nieuwe adres(over die 3 weken) is -319kwh. Dit wordt vergoed tegen de terugleververgoeding van 9 cent, in plaats van de volle mep incl belasting .

Ik heb de energieleverancier gebeld, en gezegd: ik heb een jaarcontract, en wil graag de energie salderen over het hele jaar, daar is het ten slotte een jaarcontract voor.

De energieleverancier geeft aan, dat bij een verhuizing je opnieuw begint. Een contract van een jaar doet daar niet aan af. Salderen over afgenomen energie over 2 adressen is niet mogelijk. Een contract is adresgebonden en niet persoonsgebonden(terwijl ik als persoon er wel een jaar aan vast zit...)

Per 1 juni 2019 ben ik overgestapt naar een andere energieleverancier.

Klopt het wat de energieleverancier zegt? Dat ik inderdaad niet kan salderen?

Beste antwoord (via Nomad op 14-06-2019 17:00)

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:55
Misschien dat je juridisch gelijk hebt, maar dat gaat waarschijnlijk nog een lange en lastige procedure worden. Om veel tijd en frustratie te besparen kan je denk ik het beste voor dit eenmalige uitzonderlijke geval je verlies nemen.

Alle reacties

• burnedhardware
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-11 20:04
(sorry dat ik je vraag niet beantwoord, maar bedankt dat je me aan het denken zet)

Ik wist niet dat het contract meeging naar het nieuwe adres. Ik ga daar ook tegenaan lopen, maar heb straks geen gasaansluiting meer. dus moet ik een boete betalen voor eerder opzeggen.

Mogelijk dat ik het hele contract opzeg per overdrachtsdatum oude huis.. ik ga dus alle scenarios doorrekenen.

Mijn energieboer kan een opzegvergoeding vragen van 50€/product bij een resterende looptijd tot 1,5 jaar... dat is best te overzien; mogelijk schelden ze het kwijt als ik een nieuw contract bij ze afsluit.

[ Voor 33% gewijzigd door burnedhardware op 13-06-2019 21:24 ]

Acties:
  • Beste antwoord

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:55
Misschien dat je juridisch gelijk hebt, maar dat gaat waarschijnlijk nog een lange en lastige procedure worden. Om veel tijd en frustratie te besparen kan je denk ik het beste voor dit eenmalige uitzonderlijke geval je verlies nemen.

• cyberstalker
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

cyberstalker

Eersteklas beunhaas

Als je bij verhuizen opnieuw begint is het nu dus nog geen tijd voor een nieuwe jaarrekening. Je contract is op 8 mei 2019 begonnen en loopt dus tot en met 7 mei 2020. Binnen die periode moet je toch kunnen salderen lijkt me.

Ik ontken het bestaan van IE.

• Harm2211
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13:50
Dat het niet kan, dat klopt. Alleen de argumentatie van de energiemaatschappij is helemaal mis. Je kan namelijk alleen salderen als de geleverde en teruggeleverde energie via dezelfde aansluiting is gegaan.

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:12
Harm2211 schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 14:58:
Dat het niet kan, dat klopt. Alleen de argumentatie van de energiemaatschappij is helemaal mis. Je kan namelijk alleen salderen als de geleverde en teruggeleverde energie via dezelfde aansluiting is gegaan.
Dat is toch precies wat ze zeggen?
Salderen over afgenomen energie over 2 adressen is niet mogelijk.

• Harm2211
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13:50
anboni schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 15:01:
[...]

Dat is toch precies wat ze zeggen?

[...]
Met als reden dat het contract adresgebonden is, niet persoonsgebonden. Het is echter precies andersom.

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:12
Harm2211 schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 15:03:
[...]

Met als reden dat het contract adresgebonden is, niet persoonsgebonden. Het is echter precies andersom.
Dat is de interpretatie die TS ervan heeft gemaakt, ik betwijfel of dat daadwerkelijk zo door de klantenservice is verteld ;)

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
burnedhardware schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 21:09:
(sorry dat ik je vraag niet beantwoord, maar bedankt dat je me aan het denken zet)

Ik wist niet dat het contract meeging naar het nieuwe adres. Ik ga daar ook tegenaan lopen, maar heb straks geen gasaansluiting meer. dus moet ik een boete betalen voor eerder opzeggen.
Ik ben ook van gas naar niet gas verhuisd, boete werd onder coulance niet gegeven.

Tijd van werken, tijd van rusten

Pagina: 1