Toon posts:

Heeft cd-rom / brander digitaal aansluiten nut?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe geluidskaart (Philips Accoustic Edge)gekocht en daarbij zitten kabeltjes om m'n cd-rom of m'n brander analoog en digtaal aan te kunnen sluiten. Momenteel zit m'n cd-rom analoog op m'n onboard geluidskaart aangesloten en m'n brander helemaal niet. Er zit ook nog een aux-in aansluiting op. Wat zou de beste keuze zijn als ik de kaart ga instaleren?

(oja, als ik de interne digitale cd aansluiting gebruik dan wordt de externe s/pdif aansluiting uit geschakelt. Ik ben trouwens niet van plan om deze op korte termijn te gaan gebruiken.)

Verwijderd

zo'n aansluiting is alleen nuttig als je gebruik maakt van CD-Audio.
Als jij veel muziek CD's afspeelt met je pc en spelletjes met hun muziek in CD-Audiovorm (sommige spelletjes, tegenwoordig vaak niet meer, in modvorm, acm, mp3, etc) dan heb je zo'n aansluiting nodig, zij het analoog, zij het digitaal.

Het lijkt mij dat je met je brander alleen brandt en geen spelletjes speelt / muziekcd's draait, dus heb je het alleen voor je CD-Rom speler nodig. Het is natuurlijk altijd aan te raden om zo laat mogelijk digitaal naar analoog om te zetten, dus kun je het beste de digitale S/P-DIF aansluiting te gebruiken, omdat je dan de DAC van je Acoustic Edge gebruikt ipv die van je CD-rom speler (die laatste is vaak enorm crappy).

Note: DAE (Digital Audio Extraction) is altijd beter dan zo'n extra analoog kabeltje. Je kunt dit gebruiken voor muziek-CD's door in WinAmp de outputplugin CD-Reader te gebruiken of in Windows 2000 bij het tabje van je CD-Rom speler DAE in te schakelen.

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Onder win2k is het trouwens ook mogelijk om je cd-audio digitaal af te spelen zonder kabeltjes of iets dergelijks te gebruiken, das ook wel handig :)

Verwijderd

wmp7 ook en met winamp+plugin ook.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Op vrijdag 27 juli 2001 20:57 schreef BrZ het volgende:
Onder win2k is het trouwens ook mogelijk om je cd-audio digitaal af te spelen zonder kabeltjes of iets dergelijks te gebruiken, das ook wel handig :)
Hoe? Dat zou in mijn geval nl. heel handig zijn

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

dat zei ik in mijn verhaaltje ook al :)

vind je in de properties van de speler, bij de devicemanager

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op vrijdag 27 juli 2001 21:54 schreef Silacoid het volgende:
dat zei ik in mijn verhaaltje ook al :)
Verrek, niet eens gezien :D

Verwijderd

Topicstarter
Ik begrijp dus dat het niet perse nodig is of heel veel beter is. Ik zal effe kijken wat het makkelijkste is als ik hem ga installeren. Ik speel niet veel audio cd's alleen als ik wat ga branden of gebrand heb. Mp3's gaan alleen via de harde schijf. Wel wil ik deze keer beide cd-spelers op de kaart aansluiten.

Verwijderd

weer wat geleerd :)
Pagina: 1