Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jilmerr2001
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 12-07-2024
Beste allemaal, zoals op de foto te zien heeft mijn tv last van allemaal blauwe vlekken vanuit de onderkant van de tv. Ik vroeg me af wat dit is en of dit te repareren valt. De tv is een Lg 55UH668V Heel graag hoor ik van jullie! Groet Jilmer. foto: https://imgur.com/6t1jeRn

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:43

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Magnetisch veld van die center speaker?

Haal die eens weg en haal voor 10 sec volledig het stroom van je tv af en weer aan.

* Falcon komt nog uit de tijd van CRT schermen (8)), geen idee of dit met dit soort schermen mogelijk is

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Als het goed is niet.

En ik weet niet of die lichtere vlek aan de linkerkant een weerspiegeling is, maar als dat ook in het scherm zit is mijn gok dat je hem heel erg nat hebt gemaakt. Als dat niet het geval is geweest, hoe is dit ontstaan? Iets bijzonders gebeurd? Alles in één keer of langzaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jilmerr2001
Sissors schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 19:20:
Als het goed is niet.

En ik weet niet of die lichtere vlek aan de linkerkant een weerspiegeling is, maar als dat ook in het scherm zit is mijn gok dat je hem heel erg nat hebt gemaakt. Als dat niet het geval is geweest, hoe is dit ontstaan? Iets bijzonders gebeurd? Alles in één keer of langzaam?
Heb de tv via marktplaats gekocht, niet nat gemaakt oid, ook is de lichtere vlek helaas geen weerspiegeling, geen idee hoe dit heeft kunnen gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jilmerr2001
Falcon schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 18:40:
Magnetisch veld van die center speaker?

Haal die eens weg en haal voor 10 sec volledig het stroom van je tv af en weer aan.

* Falcon komt nog uit de tijd van CRT schermen (8)), geen idee of dit met dit soort schermen mogelijk is
Helaas ook niks geholpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:56
Heb wel eens iets soortgelijks gezien bij een monitor waarvan de backlight LEDs bijna ‘op’ waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:43

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Nog garantie?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jilmerr2001
Nope, pas een weekje geleden via marktplaats gekocht, dat is ook een keer en nooit weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jilmerr2001
remmuz schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 19:46:
Heb wel eens iets soortgelijks gezien bij een monitor waarvan de backlight LEDs bijna ‘op’ waren.
Niks aan te doen dan ook zeker he..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Jij hebt hem niet nat gemaakt dus, maar je hebt hem zo gekocht op Marktplaats? Hoe was hij geadverteerd? Ik ga er dan vanuit dat je voorganger hem met iets teveel water heeft proberen schoon te maken. En met iets teveel bedoel ik dat hij hem verzopen heeft.

Dat of de backlight is op, maar dat verklaard niet die lichtere vlek. Los daarvan: Ik zou hem total loss noemen.

[ Voor 18% gewijzigd door Sissors op 13-06-2019 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-09 23:25
Je scherm wordt verlicht door ledjes in de rand van je scherm. Een paar van die ledjes zijn dood en dan krijg je een donkere vlek.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jilmerr2001
Sissors schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 20:53:
Jij hebt hem niet nat gemaakt dus, maar je hebt hem zo gekocht op Marktplaats? Hoe was hij geadverteerd? Ik ga er dan vanuit dat je voorganger hem met iets teveel water heeft proberen schoon te maken. En met iets teveel bedoel ik dat hij hem verzopen heeft.

Dat of de backlight is op, maar dat verklaard niet die lichtere vlek. Los daarvan: Ik zou hem total loss noemen.
Denk eerder dat het met vervoeren is gebeurd, kennis van me zegt dat het backlight bleeding is wat alleen maar erger kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jilmerr2001
chaoscontrol schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 20:54:
Je scherm wordt verlicht door ledjes in de rand van je scherm. Een paar van die ledjes zijn dood en dan krijg je een donkere vlek.
En daar is niks aan te doen ?
Pagina: 1