Leaseauto naar balkan

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radixrob
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 13-06-2019
Ik heb een lease auto en ga zaterdag richting de balkan.
Ik reis onder ander door de volgende landen; Slovenië, Kroatië en Bosnië.

Ik was me er niet van bewust dat ik mogelijk een machtiging van de leasemaatschappij op zak moet hebben.
Ik heb er nu per mail 1 ontvangen, maar zonder een stempel van de KVK.Vanwege de tijd was dit niet meer mogelijk.

Weten jullie uit ervaring of het een bezwaar is om met een machtigingsformulier (geprint maar zonder stempel) bovenstaande landen in te komen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:03

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Kopie van je lease-overeenkomst met KvK in de auto leggen?

10 jaar geleden heb ik overigen al goed "gezeik" gehad in Frankrijk hiermee; de douane snapte het hele concept lease-auto niet en heb om 2:40 's nachts moeten inloggen op webmail om de getekende PDF door Google Translate te halen.

Maar, het is nu donderdag. Je gaat zaterdag weg. Morgen is iedereen dicht? Geen email / fax / koerier?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:46
Ondanks dat het Schengen is bij Slovenië en Kroatië alleen m’n paspoort aan de grens hoeven te laten zien, maar dat komt omdat ze daar ivm de immigrantencrisis de grenzen dicht hebben gegooid....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:38
Slovenië en Kroatië zijn het probleem niet, en zou je niet eens gecontroleerd moeten worden in theorie (of idd paspoort vanwege migranten)

Bosnië is geen lid van Shengen zone en heb je dus een grensovergang. Laatste keer dat we daar kwamen (naar Dubrovnik bijv.) was het alleen maar paspoort laten zien, waar nauwlijks naar gekeken werd, bij eentje nog wel de auto papieren.

Ik zou denken dat je een heel eind komt met die machtiging. En zij zullen de KVK daar toch niet kennen, al doen stempels het altijd wel goed.

Slovenië en Kroatië lijken ook nog heel erg op Europa qua wegen en kwaliteit ervan. Het verschil is alweer iets groter in Bosnië, al scheelt het dat het daar gemiddeld erg rustig is. Je kunt wel erg langzame chauffeurs hebben, dat kan je verrassen.

Check uiteraard ook even je verzekering. Die moet natuurlijk alle landen dekken (waarschijnlijk wel) en je kan om de groene kaart gevraagd worden.

[ Voor 8% gewijzigd door !null op 13-06-2019 14:35 ]

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Het probleem zijn niet per se (alleen) de grensovergangen. Je kan natuurlijk ook gewoon voor een of andere random controle worden staande gehouden door de politie (gebeurt mij onderweg naar mijn project in Frankfurt ook wel eens).

Maar het lijkt me ook wat stug dat een gestempeld formulier heel veel meerwaarde biedt over een ongestempeld. Ik had er überhaupt nog nooit van gehoord dat je die verklaringen kan laten stempelen. Volgens mij biedt mijn leasemaatschappij heel die optie niet. Gewoon een documentje met wat gegevens dat je zelf uit moet printen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Verder ook nog de rare dingen als dat je groene kaart verplicht op groen papier moet zijn in sommige landen :)

(leasemij stuurt tegenwoordig veel vaker een pdf die je zelf moet uit printen)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

MAX3400 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 14:26:
Kopie van je lease-overeenkomst met KvK in de auto leggen?

10 jaar geleden heb ik overigen al goed "gezeik" gehad in Frankrijk hiermee; de douane snapte het hele concept lease-auto niet en heb om 2:40 's nachts moeten inloggen op webmail om de getekende PDF door Google Translate te halen.
Lijkt me totale onzin, mijn pa had 40 jaar geleden in Frankrijk al een Mercedes W123 als lease auto (Franse werkgever).
En als je destijds echt wilde opvallen in Frankrijk, dan moest je vooral in een lichtgroene Mercedes gaan rondrijden. :P
Verder heeft ie in de afgelopen 20 jaar ook regelmatig met diverse lease auto's (NL kentekens) door Frankrijk gereden, en nooit geen problemen gehad.
Maar volgens mij is het gewoon simpel te verklaren, als je geen Frans spreekt in Frankrijk dan naaien ze je gewoon als ze de kans krijgen. Mijn pa spreekt vloeiend Frans.
Gewoon tegen elke agent zeggen: n'est pas un problème majeur.
:+

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Pagina: 1