Vraag

• Malliemol
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 13-06-2019
Hallo

Wij hebben recent een bod gedaan op een cascowoning (staat dus enkel wind-en waterdicht maw ramen en dak zijn er, maar de rest moet nog allemaal gebeuren).
Het is een oud huis, en de vraagprijs is hoog (geldnood van de verkoper)
Er zijn geen andere bieders, weinig interesse, maar wij zien er het potentieel in.

Ons bod werd geweigerd, terwijl de verkoper 1. geen andere bieders heeft en 2. heel snel wil verkopen.
Er is wel nog een bezoekmoment binnenkort. Misschien verwacht hij daar een hoger bod.
Wat doen we best?
Wachten tot hijzelf tot het besef komt dat wij serieuze kandidaat-kopers zijn?
Ons laatste bod was ons eindstation...

We proberen er rationeel naar te kijken, maar we willen het pand niet mislopen...

Bedankt!!

Alle reacties

Acties:
  • +21Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:06
Malliemol schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 14:11:

Wat bedoel je hiermee? Kán je niet verder? Dan lekker laten gaan.

Indien er nog rek in zit kan je 5k hoger bieden. 'Laatste bod', en als hij niet hapt, weglopen. Je klinkt verliefd op de woning, en dat is altijd dodelijk in onderhandelingen...

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 06:47
Ondanks dat er weinig context wordt gegeven, zie ik twee dingen staan voor jullie persoonlijk: 1) het laatste bod was ook daadwerkelijk het laatste bod (dit vat ik op als jullie willen niet hoger bieden) en 2) jullie willen er rationeel naar kijken.

Dat leidt tot één conclusie: jammer maar helaas. Het enige wat je kunt doen is eventueel een klein bedrag hoger bieden of over een paar weken/maanden opnieuw jullie laatste bod brengen. Mocht de verkoper niet akkoord gaan, is het zijn/haar verlies.

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:02

En dat bod wil of kan ie niet accepteren. Dan is het tijd om volgend huis te zoeken.

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:00
We proberen er rationeel naar te kijken, maar we willen het pand niet mislopen...
Als je er rationeel naar gekeken had kon je nu verder op zoek naar een ander huis. Bod was immers eindbod en dat is niet geaccepteerd. ;)

Heb je wel een tegenbod ontvangen? Of helemaal geen reactie?

Het ligt helemaal aan jezelf wat je hiermee moet doen. Wil je hoger bieden of niet? Of als het de max is dan moet je verder zoeken.

Kun je meer lenen en wil je dit huis heel graag? Dan zou ik een hoger bod doen. Als je jezelf hier 30 jaar ziet wonen wat is dan een paar duizend euro meer? Maar die keuze moet je zelf maken.

• Anoniem: 455473
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Laatste bod geven, 1000 euro meer en dan take it or leave 24 uur. Geef een deadline, dat is een hele goede onderhandeltechniek.

• rw1994
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 23:40
Je geeft zelf al antwoord
...
Ons bod werd geweigerd, terwijl de verkoper
1. geen andere bieders heeft en
2. heel snel wil verkopen.
...
3.Ons laatste bod was ons eindstation...
en
Wachten tot hijzelf tot het besef komt dat wij serieuze kandidaat-kopers zijn
Jullie vermoeden namelijk dat er niemand anders "zo gek is" als jullie zelf, neem het risico en wacht tot de verkoper dit beseft. het is uiteraard een risisco welke je zelf het beste kan inschatten.

• Conono
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 31-08-2020
...
...
Dat vind jij. Maar als jij (ik noem maar wat) 2 ton biedt terwijl hij vindt dat het 4 ton waard is, dan is hij vermoedelijk níet van mening dat jullie heel serieus zijn.

Acties:
  • +10Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-04 11:32

t_captain

Moderator General Chat
Julie max, onder hun min. No deal.

Ga op een positieve noot uit elkaar. Misschien dat de verkoper over enige tijd wel oren heeft naar je bod.

Acties:
  • +10Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:30
Opnieuw een bod doen en dan juist een lager bod plaatsen. En laten merken dat je bod erna waarschijnlijk nog lager zal zijn. Heeft bij mijn eerste huis prima gewerkt.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• writser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-04 08:26
Anoniem: 455473 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 14:16:
Laatste bod geven, 1000 euro meer en dan take it or leave 24 uur. Geef een deadline, dat is een hele goede onderhandeltechniek.
Is dat zo? Ik zou het vooral irritant vinden als verkoper en die 1000 euro extra is natuurlijk een klap in je gezicht (er van uit gaand dat dat maximaal een procent is of nog minder). Bovendien geef je weg dat je eigenlijk toch wel erg geinteresseerd bent - een zwaktebod. Als ik het eerste bod geweigerd heb omdat ik het te laag vond dan zou ik zulke capriolen meteen in de prullenmand gooien.
Opnieuw een bod doen en dan juist een lager bod plaatsen. En laten merken dat je bod erna waarschijnlijk nog lager zal zijn. Heeft bij mijn eerste huis prima gewerkt.
Zelfs dat vind ik dan nog een betere strategie. Lager bod en het er verder bij laten zitten (met een significant risico dat je het huis dan niet krijgt).

Maar als je het huis daadwerkelijk graag wil hebben zou ik wellicht beginnen met een beleefd briefje / telefoontje naar de verkoper om te informeren waarom het bod geweigerd is en wat de verwachtingen van de verkoper zijn.

[Voor 38% gewijzigd door writser op 13-06-2019 15:09]

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • +11Henk 'm!

• Conono
Wom schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 14:48:
Tsja. Op mij zou dit het effect hebben dat ik m'n hut per definitie niet aan jou zou verkopen..

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Met @t_captain. Tenzij je significant hoger kunt bieden, dan zou je erover kunnen praten. Maar op dit moment is er geen deal en is het enige wat je nu kunt doen: afwachten. De urgentie om nu te verkopen is blijkbaar ook weer niet zo hoog, en dan kun je verkoper er beter even over laten nadenken.

Wel zou ik aangeven dat jullie bod nog steeds staat.

[Voor 0% gewijzigd door DAzN op 13-06-2019 15:06. Reden: typo]

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het bod werd geweigerd zonder tegenbod?

Dan zit je in de ogen van de verkoper of veel te laag, of hij wil het niet aan jullie verkopen. Is de verkoper een bekende?

Ik zou nu niks meer doen, bod gedaan laten gaan. Mogelijk komt de verkoper nog terug op het bod als er uit de kijkdag verder niks meer komt.

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:24
De verkoper heeft geen wet dat ze aan jou moeten verkopen. Als ze het afwijzen hoeven ze daar geen reden voor te geven. Ze moeten niks accepteren, ze mogen dit zelf kiezen.

Dus ja.. je eigen opties zijn inderdaad de enige opties.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:12
Conono schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 15:04:
[...]

Tsja. Op mij zou dit het effect hebben dat ik m'n hut per definitie niet aan jou zou verkopen..
Voor het originele bod wil de huidige eigenaar het ook al niet verkopen, dus veel slechter kan het niet worden (hooguit de persoonlijke relatie met de verkoper)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:24

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Dat is een irritatiebod.

Kán werken, heb ik ervaring mee, maar wel ergens midden in een onderhandelingscyclus waarbij het doelbewust de bedoeling was de verkopend makelaar te irriteren.

(We wisten allang wat onze maximaal zou zijn én dat we daar nog flink boven konden zitten maar vonden het huis bedrag X waard en hebben dusdanig onderhandeld dat we daar op uit zijn gekomen.)

Enkel €1000 er bij, zonder verdere tactiek zou ik niet doen.

(Net zo min als lager bieden. Da's echt Russisch Roulette. Verkoper kan dan prima uit puur ongenoegen de onderhandeling volledig afbreken en het huis, wat je ook bied, niet aan jou verkopen.)

Nee, ik zou vragen waarom het is afgewezen en of er een eventueel tegenbod is. Dán nadenken over of je dat er voor over hebt of niet.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• Wom
Conono schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 15:04:
[...]

Jij bent diegene die een casco woning aanbiedt en schijnbaar deze moet verkopen wegens geldproblemen. Dus een positie om veel te willen heb je niet.

// met dien verstande dat je niet per se dat huis wil hebben natuurlijk. Je loopt idd een risico.

[Voor 12% gewijzigd door Wom op 13-06-2019 15:16]

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:55

servies

Veni Vidi Servici

Als dat echt jullie maximum is voor dat pand, dan zou ik niet meer gaan bieden.
Gewoon verder zoeken en melden dat het bod echt het maximum is maar blijft staan mocht hij zich bedenken.
Als hij echt zo in nood zit en er komt verder niemand, dan komt hij wel bij jullie terug.

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Het kan voor jou onrechtvaardig lijken, maar dat is het niet.

Voor die mensen is het hun huis, en misschien hebben ze er 30% meer in gestoken dan wat jij nu biedt.
Ze moeten blijkbaar nog door het rouwproces om daar verlies op te slikken.

Voor jou is het waard wat je wil bieden, voor hem wat de gek er voor geeft, en hij hoopt duidelijk dat bij de volgende kijkdag er nog andere kandidaten zijn. Laat je daar vooral NIET zien, te veel interesse tonen geeft hem de indruk dat je nog wel eens wil bijbieden.

Het gebeurt regelmatig dat verkopers (ondanks vergelijkbare huizen aan lagere prijzen) denken voor hun huis de hoofdprijs te kunnen vragen terwijl het niks bijzonder is.

Als je bod nog geldig is (ik hoop dat je er een termijn hebt op gezet), dan vooral niks doen.
En als het weg is, is het weg.

Als je echt zeker wil zijn, en je kan nog, en het huis is je dat geld waard, dan kan je nog één keer verhogen, maar zet dan een termijn tot net voor die kijkdag. De kans is dan nog groot dat hij je de dag/week er na belt en zegt dat je het mag hebben voor de prijs als er niks anders is gekomen van bod, en jij hebt geen verplichting meer.

Je bod met 1000€ verhogen zou ik ook als uiterst irritant aanzien, en kan inderdaad tegen jou werken.
Anderzijds, je weet niet in welke geldnood de verkopers zitten. Maar het lijkt me duidelijk dat ze de kijkdag willen afwachten.

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Wom schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 15:14:
[...]

Jij bent diegene die een casco woning aanbiedt en schijnbaar deze moet verkopen wegens geldproblemen. Dus een positie om veel te willen heb je niet.
Dat is een aanname die de TS doet.

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:00
Even iets anders.

Als je weet dat verkoper in geldnood zit moet je deze dus kennen? Dan moet je toch een normaal gesprek hierover kunnen voeren? Al dan niet via via als je hem/haar niet persoonlijk kent?

Als jullie bod echt te laag is dan wordt het gewoon op zoek naar een ander huis. Zo simpel is dat.

• Conono
[...]

....
Dat is wat TS ervan maakt. Maar wat ik wil aangeven is dat dit soort "spelletjes" net zo goed tegen je kunnen werken, omdat het je door de verkoper ook gegund moet worden. En die gunfactor verdwijnt snel als je de verkopende partij hard op z'n pik trapt, natuurlijk.

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:24

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Conono schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 15:18:
[...]
Dat is wat TS ervan maakt. Maar wat ik wil aangeven is dat dit soort "spelletjes" net zo goed tegen je kunnen werken, omdat het je door de verkoper ook gegund moet worden. En die gunfactor verdwijnt snel als je de verkopende partij hard op z'n pik trapt, natuurlijk.
Dat dus.
Ja het is een spelletje maar wel een van geven, nemen en gunnen.

Niets mis met het spel hard spelen maar fair game lijkt me ook in dit geval gepast. Gebruik maken van de situatie en van voorkennis, is wat anders dan er misbruik van willen maken. (Iets met karma.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-04 16:42

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

Ik begrijp dat ze nog niet eens een tegenbod hebben gehad, dan gaat een duizendje meer of minder ook niet helpen.
Wom schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 14:48:
Was het toen ook hoogconjuctuur? ;)
[...]

// met dien verstande dat je niet per se dat huis wil hebben natuurlijk. Je loopt idd een risico.
Dat denkt de TS...

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Wom
Señor Sjon schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 15:21:
[...]

Was het toen ook hoogconjuctuur? ;)
Was niet enorm courant en stond al enige tijd te koop. Eigenaar had al andere woning en 'moest' er dus vanaf. Eerste bod was 170k, werd geweigerd zonder tegenbod. Twee weken later bod van 160k gedaan, toen kwam er wel reactie. Uiteindelijk gekocht op 165k. Eigenaar gaf aan dat hij op meer hoopte maar er echt vanaf moest omdat de lasten gingen doorwegen en hij weinig andere opties had.
Als ik de TS lees is deze vrij zeker van zijn zaak, maar als het pure aannames zijn dan heb ik niks gezegd.

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Hoe groot is het verschil tussen de vraagprijs (of laatste tegenbod) en jullie bod? Als dat heel erg veel uit elkaar ligt dan op zoek gaan naar een ander huis. Als het niet teveel van elkaar verschilt kunnen jullie over een week of 2 nogmaals jullie laatste bod uitbrengen met de mededeling dat jullie het graag willen kopen maar dat dat voor jullie toch echt het maximaal haalbare is. Hopelijk is de verkoper dan ondertussen aan het verschil gewend en accepteert hij het bod alsnog.

Ik zou niet hoger gaan bieden, je maximum budget is niet voor niets je max. En een casco huis bewoonbaar maken wordt altijd duurder dan je vooraf denkt.

[Voor 0% gewijzigd door Waaj op 13-06-2019 15:35. Reden: typo]

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:37

Dennahz

Life feels like hell should.

Yep, verkopers kunnen soms best vervelend zijn. Staat een huis 6 maanden te koop voor een (veel) te hoge prijs gezien de staat van onderhoud enz, nemen ze een bod dat lager is (maar wel naar waarde) niet serieus.

Ze hebben een bepaald bedrag in hun hoofd en willen minimaal dat ervoor hebben, ook al is het geen realistische prijs. Gewoon eindbod doen en het daarbij laten, ze komen zichzelf vanzelf eens tegen ;)

Schulden of verbouwingen van de verkoper hebben niks te maken met de waarde van het huis, jammer dat ze dat ze dat zelf nooit lijken te beseffen :)

Twitter

• Koffiebarbaar
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 01-04-2020
Vraag me eigenlijk af welke input je zoekt.
Je hebt een eindbod gedaan en die wordt niet geaccepteerd.
Volgens mij zit je dan bij de definitieve uitkomst en moet je verder zoeken?

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:18
Afwachten kan ook. Heb ook toen de woningmarkt niet vooruit was te branden een woning gekocht.
woningen gingen toen niet als warme broodjes en wij hadden direct als eerst bod als eindbod uitgebracht.

Gingen ze niet meer akkoord en was belachelijk laag... uiteindelijk op niets uitgelopen maar na 2 weken werd ik gebeld of het bod eventueel nog stond... ik zei ja dat bod staat nog en tadaa het werd geaccepteerd...

Nu zou dat niet meer lukken voor hetzelfde huis is de huidige markt...

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:58
Je moet bieden wat je het waard vindt. Meer niet...
Accepteren ze het aanbod niet, dan niet. Dat zijn ze niet verplicht.

Zo heb ik het altijd gedaan en daarom nooit het gevoel gehad dat ik een huis ben misgelopen. Vond het simpelweg niet meer waard dan dat.

In jullie ogen een realistisch bod en vreemd dat hij de verkoper het niet accepteert.
Echter iedereen vind zijn eigen woning altijd meer waard dan die van de buren...

wijze woorden

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Gewoon weglopen maar wel aangeven dat het bod nog staat tot je eventueel wat anders vindt. Als ze dan alsnog willen verkopen dan komen ze wel op de lijn. Je weet nooit echt wat er speelt achter de gesloten deur. Ik ken ook een situatie waarbij de kinderen het ouderlijk huis moesten verkopen, maar 1 van de kinderen vond steeds dat er meer geld in zat. Huis uiteindelijk €160k onder het hoogste bod verkocht omdat iemand moeilijk deed, toch weer €40k per kind minder.

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:30
Tja, sommige verkopers zijn gewoon niet reëel met wat ze vragen en zijn ook niet tot andere gedachten te brengen. Iedereen kent wel ergens in de buurt dat ene huis wat al 10 jaar te koop staat omdat de verkopers denken dat het de hoofdprijs waard is.

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-04 16:18
Hielko schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 16:41:
Tja, sommige verkopers zijn gewoon niet reëel met wat ze vragen en zijn ook niet tot andere gedachten te brengen. Iedereen kent wel ergens in de buurt dat ene huis wat al 10 jaar te koop staat omdat de verkopers denken dat het de hoofdprijs waard is.
Klopt.

Aan de andere kant: Zat kopers (vaak huisjesmelkers) die veel te laag inzetten. Is je vraagprijs marktconform, gaan ze daar vervolgens met 30.000 euro onder zitten.

En aangezien wij niets weten over het huis, de vraagprijs en het bod kan je over dit geval weinig zeggen. Wellicht is de vraagprijs redelijk maar zit de TS hier ver onder en word het bod terecht afgewezen.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-04 09:07
Zo hebben wij in 2013 voor een huis 230K geboden. Vraagprijs 450K. Uiteindelijk door de bank verkocht voor 225 aan iemand anders. Ze hadden ons natuurlijk even kunnen bellen of er nog wat rek in zat...

• targaryanwolf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 27-03 06:40
Meester_J schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 17:12:
Zo hebben wij in 2013 voor een huis 230K geboden. Vraagprijs 450K. Uiteindelijk door de bank verkocht voor 225 aan iemand anders. Ze hadden ons natuurlijk even kunnen bellen of er nog wat rek in zat...
Je weet niet of diegene het direct kon aftikken zonder tussenkomt van een hypotheek. Wanneer je het geld op de plank hebt liggen, wordt de woning liever aan die partij gekocht dan aan iemand die eerst nog langs de bank moet. (met kans op niet rond kunnen krijgen van de hypotheek)

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02:54
Er is wel nog een bezoekmoment binnenkort. Misschien verwacht hij daar een hoger bod.
Een week of twee na dat bezoekmoment nogmaals je bod uitbrengen. Als hij geen andere biedingen heeft gehad, hapt 'ie dan misschien wel toe. Als 'ie dan nog steeds nee zegt, heb je pech. Eventueel zou je hetzelfde geintje nog een keer kunnen herhalen als het over 'n paar maanden nog steeds te koop staat.

https://www.socialcooling.com/

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-04 16:18
@TS

Wat was de vraagprijs en welk bod heb je gedaan? Lijkt me wel handig om te weten...

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Grove den
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 01-04 18:35
Als er financieel niets mogelijk is zou ik proberen de gunfactor te vergroten. Laat na de kijkdag een bloemetje brengen en doe het zelfde bod nog een keer.
Vertel er vriendelijk bij dat jullie het huis graag willen, maar dat jullie niet de mogelijkheid hebben om meer te bieden.

Ondertussen lekker verder blijven kijken. Wellicht kom je in tussentijd wel een ander droomhuis tegen waar je je op kan focussen als de deal niet doorgaat.

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-03 22:05
De vraag is wáárom je bod geweigerd is. Stel dat je 180k biedt op een huis waar de eigenaren nog 230k schuld op hebben, dan blijven ze over met een restschuld van 50k. Dat is niet jouw probleem maar ik kan mij voorstellen dat de eigenaren dat niet kunnen/willen dragen, en daarom je bod niet accepteren. En in zo'n situatie is het jammer maar helaas. Je kan nog eens een belletje plegen naar de verkopende makelaar hoe het zit.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01:14

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Meester_J schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 17:12:
Dit is trouwens wél verboden. De bank is verplicht om het aan de hoogste bieder te verkopen, die moet moeite doen om de schuldenaar met zo'n lag mogelijke schuld achter te laten (indien het dus gaat om een executieverkoop).

No good deed goes unpunished.

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-04 11:32

t_captain

Moderator General Chat
Een executieveiling (ik neem aan dat daar sprake van was) moet gewoon precies volgens de regels. Anders weet je nooit of er iemand bevoordeeld of benadeeld was. Als je die 230 niet op de veiling hebt geboden, is het niet geldig.

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01:14

Ardana

Moderator General Chat

Mens

t_captain schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 18:32:
Een executieveiling (ik neem aan dat daar sprake van was) moet gewoon precies volgens de regels. Anders weet je nooit of er iemand bevoordeeld of benadeeld was. Als je die 230 niet op de veiling hebt geboden, is het niet geldig.
Da's ook weer zo.

No good deed goes unpunished.

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:24
@Malliemol vraagje overigens, even uit interesse. Wat geeft jou het idee dat jij recht hebt op het huis? Omdat je dat hebt geboden? Omdat jij vind dat het een goed bod is? Ik ben hier echt nieuwsgierig naar

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
corset schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 19:07:
@Malliemol vraagje overigens, even uit interesse. Wat geeft jou het idee dat jij recht hebt op het huis? Omdat je dat hebt geboden? Omdat jij vind dat het een goed bod is? Ik ben hier echt nieuwsgierig naar
Wat geeft jou het idee dat TS vindt dat hij er recht op heeft? De toon? Ik lees er eigenlijk eerder in dat ze het stiekem erg graag willen hebben maar er niet veel voor over hebben.

Dan is het niet gek dat je je afvraagt waarom een bod geweigerd wordt als je perceptie is dat de verkoper krap bij kas zit. Maar of dat zo is weten we natuurlijk niet totdat TS dat evt. toelicht.

• HCMarX
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:33
Ik zou bij het volgende bezoekmoment ook gaan kijken en dan daarna een lager bod uitbrengen. Het risico is dat je het mist, maar je zit al aan de max en hebt nu de informatie dat anderen het huis ook niet willen. Bezoeken is wel verstandig ondat je je dan achter nieuwe observaties kunt zetten.

Gamecube (games) kopen of ruilen??

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

drooger

Falen is ook een kunst.

Ben je niet ook te vroeg gaan bieden met wat je maximaal wilt betalen?
Meestal ga je wat lager zitten zodat je altijd nog wat hoger kunt bieden, maar dat er meerdere biedingen gedaan zijn lees ik ook niet terug.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
geen idee hoe duur 't huis is wat je op 't oog hebt, maar reken voor 't gemak eens even door hoe lang hij 't huis leeg kan hebben staan uit 't prijsverschil tussen jouw bod en zijn vraagprijs (dan zou ik even uitgaan van de hypotheeklast op zijn vraagprijs, gewoon even educated dikke duimwerk). uiteindelijk is het voor hem ook gewoon een sommetje en een risicoafweging.

mocht 't je droomhuis zijn, reken ook even na wat 't prijsverschil zou doen aan maandelijkse lasten. Mogelijk kijk je je helemaal scheel op tienduizend euro maar blijkt dat in de praktijk zeer zeker overbrugbaar, "tientjeswerk".

succes en keep us posted :)

[Voor 6% gewijzigd door dyrc op 13-06-2019 20:37]

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-03 09:06
Een bod doen is altijd gevaarlijke in zulke situaties... aangezien ze vaak met je bod de boer op gaan. Bied je 200k en komt er later iemand die 205k bied is het weg. Terwijl je dat wellicht ook wel had willen bieden. Probeer in overleg met de verkoper te polsen wat hij graag wil hebben.

there's no tweak without the tweaker

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:34

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Rationeel betekent ook: Weten wanneer je het moet laten gaan :)

Het kan zijn dat de verkoper door heeft dat jullie het huis erg graag willen hebben. Dus houdt ie jullie aan het lijntje om er zo veel mogelijk uit te persen.

Het enige rationele dat je kunt doen: Zeggen dat dit echt jullie hoogste bod is en jullie niet hoger kunnen.
Als ie weigert: Lekker laten gaan en jullie telefoonnummer achterlaten voor als ie zich bedenkt.
Want die kans heb je. Als ie verder geen kijkers krijgt heb je kans dat ie toch akkoord gaat.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +2Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-04 17:46

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

een biedproces is altijd een spel tussen 'hoe wanhopig/onder tijdsdruk is de verkoper om te verkopen' tegenover 'hoe graag willen de bieders absoluut die woning kopen'.

als je zelf aangeeft dat je 'onder geen voorwaarde die woning wilt mislopen' lijk je de indruk te wekken dat je toch ruimte naar boven hebt, en dar speelt de verkoper vermoedelijk op in.

Dat je op een bezichtigings-afspraak gaat _nadat_ je (eind-)bod afgewezen is, versterkt die indruk overigens eerder.

Ik denk dat ikzelf die bezichtigingsafspraak zou afzeggen met de begronding dat je al een bod gedaan hebt dat voor jou een eindbod is, en je daar niet hoger wil of kan gaan en het dus verder verspillen van je tijd zou zijn...
Als je dat niet doet, denk ik niet dat het erg geloofwaardig is te beweren 'dat je niet hoger wil gaan' als je toch door blijft gaan met intersse te tonen, ondanks dat je vermeende eind-bod afgewezen is.

Als je inschatting klopt dat die verkoper absoluut die woning _moet_ verkopen en onder tijddruk zit en geen andere interessenten heeft (en jouw bod mogelijk wel zou _moeten_ aannemen), ligt de bal dan verder bij hem...
Zodra hij dan reageert dat er verder gesproken kan worden, is duidelijk dat jouw eindbod ook voor hem acceptabel is, zelfs als hij het vervolgens niet direkt letterlijk accepteert.
Als hij ook verder het contact opzegt is hij kennelijk niet zo wanhopig als je dacht... Letw el op, dit is dus ervan uitgaande dat je eindbod ook écht je eindbod is... als je toch wel degelijk best hoger zou kunnen en willen gaan, moet je het niet noodzakelijk zo spelen.

[Voor 32% gewijzigd door RM-rf op 14-06-2019 14:05]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Leuk al deze reacties, maar TS reageert zelf niet. is alleen aangemeld om OP te plaatsen. zoals zo vaak, vind ik dit jammer dat leden van GoT zich inzetten om advies te geven, en niets horen van TS. verder ontbreekt voor mij het nut zoals OP is opgesteld.

Casco = nieuwbouw casco opgeleverd
Oud huis in deze staat 'casco' betekent dat er verder niets is afgewerkt (Alle werkzaamheden die normaal gesproken vallen onder de afbouwfase, zul je dan zelf moeten regelen.) dus 'vaak' ook de verdere indeling van keuken, wc, badkamer en andere vertrekken die geen dragende muren betreffen.
Hallo

Wij hebben recent een bod gedaan op een cascowoning (staat dus enkel wind-en waterdicht maw ramen en dak zijn er, maar de rest moet nog allemaal gebeuren).
Het is een oud huis, en de vraagprijs is hoog (geldnood van de verkoper)
Er zijn geen andere bieders, weinig interesse, maar wij zien er het potentieel in.

Ons bod werd geweigerd, terwijl de verkoper 1. geen andere bieders heeft en 2. heel snel wil verkopen.
Wat doen we best?

Bedankt!!
Lijkt me meer een mededeling/ervaring in het proberen te bemachtigen van een object, zonder enige waarde om een discussie over te voeren of advies te geven. (finaal)Bod geweigerd, dan kijk je naar een ander object. Je lijkt je er teveel mee bezig te houden, en je OP komt nogal vaag over. indien je niet verder kunt onderhandelen houd het op.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee