Toon posts:

Videokaart kut ?????

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Creative TNT2 M64 videokaart (NVidea chipset). Nu hoor ik uit "betrouwbare" bronnen dat deze videokaart....eh...tegenvalt..(om het netjes uit te drukken) :)

ik heb hem pas 1 week en kan hem nog terug brengen...wie heeft een mening!! (iedeereeeeen toch) :D

Verwijderd

M64=bagger. Je "Bronnen" hebben gelijk. Leg een par tientjes bij en haal een echte TNT2, of gelijk een GeForce MX of zo.

Verwijderd

Och hangt van de prijs af die voor de kaart is betaald. Als de kaart niet voor al te zware spellen gebruikt wordt en de kaart kost niet meer dan zo'n 200,00 dan is het wel interessant. Voor zwaardere spellen en een wat mindere processor is inderdaad de Geforce2 MX veel interessanter, die kost ongeveer 400,00...

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

De m64 is een leuke kaart, ik heb er zelf ook een en ik zie qua beeld weinig verschil met een tnt. Als je het geld over hebt voor een geforce is die beter maar een m64 is geen bagger.

u can fool all people some time and fool some people alltime

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:02
Traag, leuk voor op een 15" en voor mensen met een erg klein budget of lage eisen, voor de rest ga dan voor een normale TNT2 die kosten nu amper meer.

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Topicstarter
Maar wat is nu eigenlijk het verschil??
Hij loopt even snel als een TNT2 Ultra (volgens 3d mark)

Verwijderd

Even snel als een TNT2 ultra ? overklokt dan uiteraard...

Het verschil zit hem in de 64-bit toegang tot het geheugen i.p.v. 128-bit. Dit houdt in dat deze kaart perfect presteert in lage resoluties (als het intern geheugen op de kaart nog niet zoveel wordt gebruikt). Maar zodra je richting de 1024x768 of hoger gaat (17inch monitor) kun je beter richting een TNT-2 of hoger gaan...

Verwijderd

Topicstarter
ja overclockt...

ik speel Q3 in 1024*768 op een 17" monitor... Geen problemen hoor !

Verwijderd

zet hem eens op 32 bits kleur...

Verwijderd

Topicstarter
ik heb alles aan

max textures
max world detail
1024*768
32bit kleur

No problem

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:02
Heb ik dus 400 gulden teveel uitgegeven aan mijn TNT2u :(.

Flickr | Lego collectie

Pagina: 1