Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

VR PC bottleneck? Upgrade onvermijdelijk?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• harald701
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 27-07-2023
Ik ben geregeld met VR bezig, en specifiek in DCS (digital combat simulator)

Ik heb nogal wat last van vervormingen in het beeld en af en toe stutters en kan de pixel density niet hoog genoeg naar wens zetten.

Momenteel draai ik:
-Intel Core i5-4570 Boxed
-ASRock B75M-GL R2.0
-(niet lachen) GeIL Black Dragon 8GB(2x4GB) DDR3
-GTX 1080
verder een aantal SSD's

bij mijn wissel van GTX 970 naar GTX 1080 ging mijn performance zelfs wat naar beneden?! Als ik de performance HUD van Oculus bekijk heb ik ook een negatief percentage momenteel...

Mijn vraag is nu: hoe erg is het gesteld met mijn systeem? Ik heb een setje 16GB RAM besteld, met de hoop dat dit veel verbetering brengt. Heb ik nog mogelijkheden met dit moederbord of is het terug naar de tekentafel? Is mijn CPU de extreme bottleneck?

Welke CPU RAM moederbord raden jullie aan? Hoeft niet beste van beste te zijn maar gewoon iets realistisch waar ik toch nog even mee verder kan in VR.

Harald

Alle reacties

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22-11 10:18

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

Mijn suggestie: wacht op ryzen 3xxx en neem een bijpassend moederbord met 16 gb ddr4-3000 of hoger geklokt werkgeheugen.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:53
Meten is weten. Laat MSI Afterburner loggen tijdens je game. Aan de hand van de opgeslagen gegevens kan je zien waar de knijp zit.