Vega 56, voeding voldoende?

Pagina: 1
Acties:

• Mr.U
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 29-12-2025
Beste Tweakers,

Ik heb recent met jullie hulp een nieuw systeem aangeschaft. Hij loopt als een trein echter vraag ik me nu af of mijn voeding voldoende is voor mijn Vega 56 Pulse. Het systeem werkt zeer goed, het enige wat opvalt is een luide coilwhine afkomstig van de gpu bij hoge FPS (tegen te gaan door Freesync en undervolting).

Ik las in een ander topic dat het bij een Vega 56 aan te raden was twee losse PCIe kabels te gebruiken ipv 1 kabel met 2 connectors in serie. In hoeverre zou dit verschil maken voor het eventueel optreden van problemen? Zou het aan te raden zijn om deze reden een andere voeding aan te schaffen?
En zou het wisselen van de voeding nog iets aan de coilwhine kunnen doen?

Ik ben benieuwd naar de ervaringen van anderen op dit gebied

Rest van de specs:
Ryzen 5 2600
16gb DDR4 3200MHz
Corsair TX550m v2 (550W dus)
MSI B450 Mortar

• Mr.U
Bump

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08-2025

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Wattage lijkt me voldoende, over de kwaliteit van de voeding kan ik helaas niks zeggen want geen ervaring mee. Wel lijkt het erop dat Vega kaarten een plotse piekspanning kunnen vragen onder load, waardoor een matige voeding het af laat weten.
@Uszka kom er maar in!

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Maar wat is het probleem dan? De luide coilwhine? Of loopt ie vast?

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 7600x3d 32GB 6000mhz 9070 XT MSI 27" IPS 180hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

• Mr.U
Dank voor de reacties.

Hij loopt goed, wel toevallig gister voor het eerst een zwart scherm onder load die niet aan een OC te wijten was.

De hoofdvraag is idd of een voeding met 2 pcie kabels de voorkeur verdient boven een kabel met 2 connectoren met oog op piekspanningen, levensduur van beide onderdelen etc.

Daarnaast is de vraag of de coilwhine hier ook iets mee te maken kan hebben.

Ben nu zeer benieuwd naar wat @Uszka hierover zou kunnen zeggen...

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19:13
De TX550M V2 is geen matige voeding. Gewoon een degelijk ding met goede connectors. Ik verwacht geen problemen.

• OB1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19:03

OB1

Zelf heb ik ook een Vega 56, echter in combinatie met een Corsair RM550X. Ik verwacht dat het niet aan de voeding maar de kaart ligt; zelf heb ik exact hetzelfde probleem.

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Mr.U schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 11:03:
Beste Tweakers,

Ik heb recent met jullie hulp een nieuw systeem aangeschaft. Hij loopt als een trein echter vraag ik me nu af of mijn voeding voldoende is voor mijn Vega 56 Pulse. Het systeem werkt zeer goed, het enige wat opvalt is een luide coilwhine afkomstig van de gpu bij hoge FPS (tegen te gaan door Freesync en undervolting).

Ik las in een ander topic dat het bij een Vega 56 aan te raden was twee losse PCIe kabels te gebruiken ipv 1 kabel met 2 connectors in serie. In hoeverre zou dit verschil maken voor het eventueel optreden van problemen? Zou het aan te raden zijn om deze reden een andere voeding aan te schaffen?
En zou het wisselen van de voeding nog iets aan de coilwhine kunnen doen?

Ik ben benieuwd naar de ervaringen van anderen op dit gebied

Rest van de specs:
Ryzen 5 2600
16gb DDR4 3200MHz
Corsair TX550m v2 (550W dus)
MSI B450 Mortar
Pulse is best zuinig. met coil whine zou ik garantie claimen. Het is niet de bedoeling door oa UV, dat je dan een 'geschikte' werking ervaart. prestaties verminderen daar door ook

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1