Wel of geen refurbished iPhone

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aard01
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 31-05 16:27
Ik heb acht maanden geleden een refurbished iPhone 7 gekocht. Met twee jaar garantie, dus dat komt wel goed dacht ik. Achteraf een beetje naief van mij geweest. Na 8 maanden kon ik opeens niet meer bellen omdat de speaker en microfoon niet meer werkten, zelfs met oortjes lukte het niet. Na wat speuren op internet was het blijkbaar een bekend probleem bij een iPhone 7. Het zogenaamde 'loop disease' defect.

Dus ik dacht, mooi garantiegevalletje, en het apparaat naar de winkel teruggestuurd ter reparatie (mobico.nl). Het onderzoek uitgevoerd door de reparatiedienst constateerde vervolgens het volgende:

"…dat de chip op het moederbord dat audio gerelateerde zaken reguleert defect is door impact schade." en "De audio chip zit op het moederbord gesoldeerd, deze heeft dus geen connector en kan niet zomaar loslaten. Het toestel is al enige tijd gebruikt en als deze onthechting al aanwezig zou zijn geweest dan waren de audio issues bijna direct merkbaar geweest.".

Nu kan het aan mij liggen, maar wanneer een soldeerverbinding slecht is, kan dit volgens mij nooit komen door impactschade. Een soldeerverbinding laat niet zomaar los. Kort gezegd, mijn ervaringen met het repareren van deze iPhone zijn dus erg slecht. Zie ook mijn relaas bij de winkelbeoordeling van Mobico.nl.

Ik heb naar aanleiding van dit voorval wat meer gezocht naar problemen met refurbished iPhones. Mijn conclusie: Als je geluk hebt, heb je hier een heel goede deal aan. Heb je pech en er ontstaat een garantiegevalletje, dan vis je bijna altijd achter het net. Het wordt veelal geclassificeerd als een vocht probleem waardoor er een slecht contact is ontstaan. Zelfs een duidelijk geval zoals dat bij mij is geen reden de garantie in te roepen. Een garantie van 2 jaar bij een refurbished telefoon heeft wat mij betreft dan ook geen enkele waarde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-05 03:22

pino85

Im just a Bird in the Sky

@aard01

Ik zou er niet aan beginnen, wat dan beter is gewoon bij vraag en aanbod kijken op Tweakers.
Heb je genoeg toestellen met garantie en tegen een gereduceerd tarief.
Heb zelf ook gedoe gehad met een refubished iPhone met ‘garantie’

Interessant bericht, al wat ouder maar niet minder waar.

nieuws: Consumentenbond: refurbished iPhone 6s, 6s Plus en 7 leveren weinig v...

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:36

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@aard01 dit is geen aankoopadvies in traditionele zin, maar gaat over refurbished iPhones, schopje dus naar iOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-05 16:29

psy

Ik vind het ook te riskant. Ik zoek veel liever op Vraag & Aanbod, Marktplaats of http://kleinanzeigen.ebay.de/
Met een beetje geluk vind je een nieuw toestel met volledige garantie tegen een behoorlijk lagere prijs. Bij schade wordt vanuit verzekeringen bijvoorbeeld nog wel eens een nieuw toestel opgestuurd terwijl de eigenaar dan al een nieuw toestel heeft gekocht.

Met het IMEI nummer kan je op imei.info ook direct controleren hoe het zit met de status van een toestel, of deze al geactiveerd is, of deze refurbished is, of deze gelockt is. Heel handig en die paar euro's wat het kost wel waard.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy_413
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 28-05 16:23
De chip die bij jou kapot is is waarschijnlijk de audio IC chip. Dit is een probleem die vaker voorkomt en dan vooral bij de iPhone 7.

Reparatiekosten liggen tussen de 150 a 200 euro. Toch ben ik van mening dat onder de garantie hoort te vallen aangezien het probleem vaker voorkomt.