Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCB87
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 01-10 15:17
Mijn vraag

Roav Bolt (Google home voor in de auto) gaat helaas niet aan.

Ik heb twee stuks en ze gaan beide niet aan in mijn auto. Tevens in twee andere auto's getest, helaas zonder resultaat.

Nu werkt mijn FM transmitter wel gewoon in de aansteker.

Op de ROAV BOLT staat het volgende;

Input 12-24V - 2.5A MAX

Op de FM Transmitter staat bij Input 12-24V - 5A

Zit het daar in? Ik ben er niet zo in thuis. Kan het nu tevens zo zijn dat de ROAV defect is geraakt door het verschil in 2.5A en 5A? Kan ik het oplossen met een adapter o.i.d? Hopelijk kan iemand hier iets over zeggen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:16

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
DCB87 schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 23:14:
Op de ROAV BOLT staat het volgende;

Input 12-24V - 2.5A MAX

Op de FM Transmitter staat bij Input 12-24V - 5A

Zit het daar in? Ik ben er niet zo in thuis. Kan het nu tevens zo zijn dat de ROAV defect is geraakt door het verschil in 2.5A en 5A? Kan ik het oplossen met een adapter o.i.d? Hopelijk kan iemand hier iets over zeggen.
Bij dit soort specificaties is het belangrijk dat je eerst kijkt naar de spanning. In dit geval dus 12-24V, dat is een standaard spanning wat uit een sigarettenaansteker komt, dus dat is prima. De hoeveelheid stroom (A) is een 'maximum' gegeven, dat wil dus zeggen dat de sigarettenaansteker bij de Bolt 2,5A moet kunnen leveren en bij de FM transmitter 5A moet kunnen leveren. Gezien een sigarettenaansteker over het algemeen afgezekerd is op 10A is dat in beide gevallen geen probleem.

Maar aangezien het systeem in meerdere auto's niet werkt, heb je niet gewoon twee defecte exemplaren ontvangen?

Verder hoe zet je het aan? Wellicht doe je gewoon iets structureels fout?

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 13-06-2019 09:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DCB87
Dank voor je reactie! Ik begrijp nu hoe het zit met de spanning.

Ik dacht eerst ook dat ik zelf iets fout deed, maar in principe steek je ze in de aansteker en that's it. Er zit geen aan/uit knop op. Het lijkt erop dat ik defecte exemplaren heb gekregen en zal met de fabrikant moeten schakelen.

Dank Rens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

DCB87 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 11:54:
Ik dacht eerst ook dat ik zelf iets fout deed, maar in principe steek je ze in de aansteker en that's it. Er zit geen aan/uit knop op. Het lijkt erop dat ik defecte exemplaren heb gekregen en zal met de fabrikant moeten schakelen.
Ik lees het nu ook inderdaad. Weet je ook zeker dat het apparaat diep genoeg zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DCB87
rens-br schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 12:16:
[...]

Ik lees het nu ook inderdaad. Weet je ook zeker dat het apparaat diep genoeg zit?
Ja, daar twijfelde ik eerst aan, want de FM transmitter gaat wat dieper in de socket lijkt het. Uiteindelijk heb ik een aansteker adapter gekocht, daar gaat hij helemaal in en dan werkt het nog niet. Ik heb ervoor gekozen er één uit elkaar te halen in de hoop een zekering te vinden (garantie/retourneren is lastig en zou heel veel moeite kosten, want officieel worden ze hier in de EU niet verkocht en heb ze via een tussenpartij laten kopen en opsturen)

Ik zie geen zekering helaas.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/V9g0GCOkqNLqk4bP4tJg2wdo/full.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door DCB87 op 14-06-2019 01:37 . Reden: plaatje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

DCB87 schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 00:51:
Ik zie geen zekering helaas.
Ik helaas ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ECdeGroot
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 15-06-2019
Even offtopic: Ik kan nergens vinden waar ik hem in Nederland kan kopen. Iemand een tip voor me?
(Je mag de jouwe ook aan mij verkopen als je er vanaf wilt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCB87
ECdeGroot schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 16:51:
Even offtopic: Ik kan nergens vinden waar ik hem in Nederland kan kopen. Iemand een tip voor me?
(Je mag de jouwe ook aan mij verkopen als je er vanaf wilt :-)
Ik heb het via MyUs gedaan. Je kunt een account aanmaken en daarna de Chrome plugin downloaden. Vervolgens via de website van ROAV bestelling laten doen d.m.v. plugin. Duurde 10 dagen en heb voor twee stuks $143 betaald.

Je geeft aan dat je deze wilt kopen, ondanks ze niet schijnen te werken, heb je wellicht een gouden tip?
Pagina: 1