Toon posts:

GF3 of nieuwe CPU?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik speel veel 3D games en nou vind ik de performance wat tegenvallen op mijn PC. Ik heb op dit moment een Duron 800 (op een Abit KT7), een Geforce2MX (DDR :() en 640 MB PC133 RAM. Ik heb ook de nieuwste 4-in-1 en detonators erop staan.
Ik heb nu ongeveer 1000 gulden te besteden en nu is mijn vraag of ik beter een GeForce3 of een nieuwe CPU (Athlon) kan kopen (dus welke geeft de grootste performanceboost in 3D games). Kan iemand mij hierover een advies geven?

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:01
de gf3 natuurlijk, das niet echt moeilijk

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik sluit me daarbij aan. Nieuwe CPU zal alleen maar laten zien dat je videobarrel de beperkende factor is.

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:26

Convoy

g44p

GF3 :7

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07 20:54

Copyman

Dode muis

Geforce 3 voor de volle 100% ;)

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

• MGSNK
vergeet niet, de bottleneck in spellen is vaak de videokaart niet de cpu, tenminste, dat is tegenwoordig zo. Waarschijnlijk komt dat omdat de videokaart steeds meer dingen overneemt van het systeem en dus steeds meer zelf doet. Bv T&L

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• slacksoff
  • Laatst online: 19:46
idd. pas bij een 500mhz of minder zou ik aanraden om een snellere proccy te kopen ipv GF3. maar een duron800 is al te snel voor een gf2-MX dus zal een GF3 op een duron800 sneller zijn dan een GF2-MX op een tbird@1400 [want dat koop je voor dat geld]

Verwijderd

Topicstarter
Da's een makkelijke keuze, geen tegenstrijdige antwoorden :)

Ik zat te denken aan een Creative kaart, ik hoop dat niemand hier iets slechts over weet te vertellen... Volgens de reviews die ik heb gelezen op het Internet maakt de performance bijna niets uit (wat kan mij een frame of 5 schelen :)) dus dan kan ik net zo goed een beetje een goedkope kaart aanschaffen.

One last thing: is er bij de GF3 ook een niet-DDR versie verschenen (volgens mij niet, maar je weet maar nooit)? Ik heb namelijk een GF2MX DDR en die heeft een 64 bit datapath en de SDR 128 bit. Omdat DDR niet 100% effectief is is ie dus trager dan de SDR... Dat wil ik bij mijn volgende videokaart voorkomen...

• MGSNK
nee, er is tenzij ze het voor de gein gemaakt hebben, geen andere Geforce 3 dan met 128 bits DDR

• MGSNK
wat ik me wel afvraag is welke agp snelheden de GF3 doet, ik las ergens dat ze alleen $X agp doet, wie kan dit bevestigen?

Verwijderd

GF 3 heeft 128 bits ddr en dat is bijna 2x zo snel als 128 bits sdram. Prima en lees ff de review van GF3's van gisteren (geloof bij anandtech.com) Er zijn behoorlijke verschillen in 2d beeldkwaliteit.

Als je trouwens games speelt op een ghoge resolutie (1024x768+) dan is zeker je videokaart de beperkende factor. Op 640x480 zal dat je proc zijn.

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

neem een G3, en spaar dan nog eve 200pik en neem een 1200 tb.

of koop en tweedehands G3 voor 700/800 en een 1.2 tb. :7

• Neejoh
  • Laatst online: 07-07 15:30
Op vrijdag 27 juli 2001 15:19 schreef MGSNK het volgende:
de gf3 natuurlijk, das niet echt moeilijk
Inderdaad, ik zou er ook voor kiezen hoor... Maar ik denk dat het dan ook niet lang gaat duren dat je ook een andere CPU wil, een GF3 werkt immers pas op volle toeren met een CPU boven de 1GHz :P

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:22

pistole

Frutter

kweet niet, ik heb een GF2MX op een TB 1GHz en ben errug tevreden....

Ik frut, dus ik epibreer

Verwijderd

Topicstarter
MGSNK: de GF3 van Creative werkt op minimaal 2x (staat op hun site bij geforce3 specs)

• eX0duS
  • Laatst online: 21-08 15:04
Op vrijdag 27 juli 2001 15:16 schreef Networx het volgende:
Geforce2MX (DDR :()
Waarom :( ?

Verwijderd

Topicstarter
Omdat de DDR en de SDR versie van de GF2MX een subtiel verschil hebben: het datapad naar het geheugen is bij de SDR versie 128-bit en bij de DDR versie 'slechts' 64-bit. Dit om 'concurrentie' met de andere gf2s te voorkomen.
Gevolg is wel dat de DDR kaart langzamer is (DDR is niet 100% effectief) en het is dus een beetje lullig dat Creative dat als voordeel aanprees...

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Op vrijdag 27 juli 2001 15:54 schreef Neejoh het volgende:

[..]

Inderdaad, ik zou er ook voor kiezen hoor... Maar ik denk dat het dan ook niet lang gaat duren dat je ook een andere CPU wil, een GF3 werkt immers pas op volle toeren met een CPU boven de 1GHz :P
Daar ben ik het nie tmee eens...
Ik had DEFAULT 51xx met een Geforce3<>AMD Athlon 750@825 in 3DMark 2001.

Natuurlijk is je score hoger bij een snellere proc. Maar op dit moment zul je daar niet veel van merken.

Leadthek Geforce 3 TD. 1x/2x/4x AGP.

Linda

• KaMiKaZe
  • Laatst online: 04-07 16:34
voor 1000 piek

verkoop je duron 800 en geforce 2 MX

200-250 guldens

dus 1250 piek

koop gewoon een geforce 2 gts pro 64MB
en een t-bird 1,33GHz ofzow dat raced een duron 800 met een gf3 eruit

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Zeker de gf3.
Ik wilde eerst ook een nieuwe proc omdat me computer te traag was. Dit hielp niet.
Dus ik zou zeker een nieuwe videokaart kopen an daarna pas een nieuwe proc. Die duron is nog snel zat.

• KaMiKaZe
  • Laatst online: 04-07 16:34
daarnaast heb je van een blitse geforce3 kaart alleen voordeel in games. de extra power van een snellere proc werkt overal door :+

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Op vrijdag 27 juli 2001 22:58 schreef Bamibal het volgende:
voor 1000 piek

verkoop je duron 800 en geforce 2 MX

200-250 guldens

dus 1250 piek

koop gewoon een geforce 2 gts pro 64MB
en een t-bird 1,33GHz ofzow dat raced een duron 800 met een gf3 eruit
Wat een ongeloofelijke onzin
:)

Verwijderd

Op vrijdag 27 juli 2001 15:50 schreef FMS het volgende:
neem een G3, en spaar dan nog eve 200pik en neem een 1200 tb.
waar koop je een 1200 tb voor 200 piek???

Verwijderd

de geforce 3, no doubt...

Verwijderd

Op vrijdag 27 juli 2001 22:05 schreef Networx het volgende:
Omdat de DDR en de SDR versie van de GF2MX een subtiel verschil hebben: het datapad naar het geheugen is bij de SDR versie 128-bit en bij de DDR versie 'slechts' 64-bit. Dit om 'concurrentie' met de andere gf2s te voorkomen.
Gevolg is wel dat de DDR kaart langzamer is (DDR is niet 100% effectief) en het is dus een beetje lullig dat Creative dat als voordeel aanprees...
klopt.. maar dat kon je dan van te voren ook wel bedenken... das een beetje je eigen schuld vind ik...

verder zou ik ook een GF3 kopen.. of een GF2Pro + T-Bird 1,2 :)

• kamphuis
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ga ik dat ook doen

GARE voodoo 5 de duer uit

heb ik ook DURON met GF3

OH nee 1100 piek:S

• Autonoesis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 22:40
Gf3 duidelijk !!

die duron 800 is echt niet zo traag als je denkt, Kijk maar eens naar de benchmarks vooral op 32bits dan is er echt bijna geen verschil tussen een tb 1,2 en een duron 800 komt omdat de bandbreedte beperkt is van de videokaart (met een mx dan)

dus zou ik zobiezo voor een geforce 3 gaan !!

Verwijderd

Yep, no doubt, ga voor die GF3.

Om u even een idee te geven : ik had tot vorig jaar nog een PII 350 staan met een Matrox G200 (8 MB) erin. Quake III draaide amper, zelfs op 640x480, 16bit en zoveel mogelijk details uit. Een bot of 3 in beeld en 't was al van dat...

Toen kocht ik een Athlon 750 met een eenvoudig GeForce256 kaartje (32 MB SDRAM) en daar draaide dat uiteraard wel vloeiend op. Ik probeerde even voor de gein de invloed van die GeForce te testen door die kaart even in mijn oude PII 350 te gooien. Dus enkel de Matrox kaart vervangen door de GeForce kaart, voor de rest niets veranderd. Quake III draaide plots vlot op 1024x768 met zoveel mogelijk details aan, zelfs als er 10 bots in beeld liepen :) En dat ondanks die PII 350 ...

Duidelijk lijkt me : hoge framerates moet je krijgen door een goede videoplank, eerder dan een snelle CPU....
Al is dat laatste ook wel handig natuurlijk >:)

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
Op vrijdag 27 juli 2001 22:05 schreef Networx het volgende:
Je ken lulle wat je wil, maar ik heb ook al 3 kwart jaar zo'n creative ddr, ik heb daar in het begin ook van lopen balen maar; dit ding was stik goedkoop, perfect te overklokken, er zat geen koeling of heatsink op dus ik kon er zo een blue orb op zetten en dat werkt echt als een trein. ik draai nu dit kaartje al een half jaar probleemloos op 220/390 ipv 175/286 en reken maar dat ie dan snel is. Minstens even snel als een sdr mx op 210/220 (die heb ik nl ook 1) Ik haal met die ddr mx 6050 3dmarks2000 ofzo en 2500 3d2001 marks. ook ut en q3, max payne draaien als een trein op 32 bits alles high en 1024*768, toch best aardig!

Verwijderd

Ga voor de Geforce3 en klok je duron 800 een beetje over.. heb d'r weinig verstand van maar aangezien het een duron is zou ie makkelijk de 1 GHZ kunnen halen (volgens mij)
Pagina: 1