iCloud Drive verplaatsen naar externe schijf??

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Prodigy1982
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14-02-2022
Zoals de titel al zegt;

Is het mogelijk om de locatie van mijn iCloud Drive te verplaatsen naar een externe schijf?
...

macOS Mojave (10.14)
...

Ik kan op Google weinig vinden, er lijkt geen duidelijk antwoord te zijn... alsof het onmogelijk is?
...

"Never settle for average, when you were born to stand out!"

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-09 13:51
je kan de bestanden van iCloud Drive wel naar een externe schijf kopiëren, maar dan zijn die niet meer in Sync op al je toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Prodigy1982
boosterbosch schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 19:34:
je kan de bestanden van iCloud Drive wel naar een externe schijf kopiëren, maar dan zijn die niet meer in Sync op al je toestellen.
Bij Dropbox en OneDrive kun je de locatie vrij eenvoudig aanpassen... met behoud van synchronisatie.
Je zou toch verwachten dat een bedrijf als Apple met z'n iCould Drive hetzelfde moet kunnen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
iCloud drive is verwerkt in het OS, dus werkt net even anders dan Dropbox en Onedrive :-)

Een kleine oplossing, die ik je niet aanraad:

https://forums.macrumors....-any-experiences.1999644/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 20:43

Croga

The Unreasonable Man

Een internet speurtocht levert op dat dit niet op een eenvoudige manier kan. De enige optie waar over gesproken wordt is het aanmaken van Symlinks. Als je comfortabel bent met het onderliggende (*nix) OS dan kun je dat doen, anders vergeet het maar rustig.

Onthoudt; op MacOS ben jij niet in control. Apple bepaald waar je iCloud staat, het is niet de bedoeling dat je een eigen mening hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Prodigy1982
Croga schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 20:37:Onthoudt; op MacOS ben jij niet in control. Apple bepaald waar je iCloud staat, het is niet de bedoeling dat je een eigen mening hebt.
Privacy/stabiliteit komt met nadelen... daar was ik me al van bewust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:37
ik wil mijn icloud ook naar mijn externe usb verplaatsen aangezien ik 2 tb gekocht heb en mijn mac mini maar 512 gb is.

Als ik het goed begrijp kan dit niet veilig? Hoe kan ik dan in godsnaam 2 tb volkrijgen met icloud drive?? moet ik dan via web dingen gaan uploaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:49
TweakerVincent schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 13:10:
ik wil mijn icloud ook naar mijn externe usb verplaatsen aangezien ik 2 tb gekocht heb en mijn mac mini maar 512 gb is.

Als ik het goed begrijp kan dit niet veilig? Hoe kan ik dan in godsnaam 2 tb volkrijgen met icloud drive?? moet ik dan via web dingen gaan uploaden?
[heeft geen ervaring met iDrive] heb je niet de optie om bepaalde mappen wel/niet te synchroniseren met de mac mini?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:37
greg-a schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 13:13:
[...]

[heeft geen ervaring met iDrive] heb je niet de optie om bepaalde mappen wel/niet te synchroniseren met de mac mini?
ja dat kan maar ik wil gewoon 2tb native koppelen aan mijn usb 3 4tb schijf. Daar heb ik die schijf juist voor
Pagina: 1