Toon posts:

Bestaan er ook monitoren die 34" zijn en 4K resolutie hebben

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allomaal,

Ik ben al een paar keer door de pricewatch gekomen en ik wil graag een nieuwe monitor kopen. Mijn huidige 27" vindt ik zo langzamerhand te klein en ik wil graag groter en naar 4K.

Omdat ik graag toch wel iets aardig ruimer wil leek me 34" een mooie tussenmaat. Ik zag veel schermen staan van 40" of groter, maar die zijn simpelweg te lomp, dat zijn bijna complete tv's. In mijn zoektocht naar 34 of 36" monitoren op 4K kom ik op 0,0 uit. Het gaat van 32" ineens naar 40" maar er lijkt geen tussenmaat te zijn. Ik heb geen ervaring met 32" monitoren en omdat ik nu van een 27" monitor kom ben ik bang dat een 32" me toch nog net even te klein is. Maar misschien heb ik het ook wel volkomen mis. In deze tijd bestellen we alles online, we kijken niet meer in fysieke winkels hoe zoiets er uit ziet. Als ik dan toch naar onderstaande plaatje kijk, en ik zie de grootte van mijn monitor links dan ziet 32" er op zich wel weer redelijk aardig uit, en natuurlijk wel op 4K.

Het neemt niet weg waarom er geen 34 of 36" - 4K monitoren zijn.

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/30uai6o.jpg

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:31
Groter dan 32" wil je met een beeldverhouding van 16:9 ook niet voor je neus hebben als je er vrij dicht op zit. Je kijkt teveel naar boven en/of beneden. Dan kan je het beter in ultrawide zoeken alleen zijn die vrij prijzig. Zit je vrij ver van je monitor af dan is groter dan 32" 16:9 veel minder een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar die monitoren zijn vaak geen 4K, of ze zijn heel erg duur. Ook heb ik maar een bepaald budget. Ik hoef geen gaming beest van een monitor te hebben. Naar mijn behoeften weg is IPS op zich de meest logische keus, maar is mij toch te prijzig. TN schermen daarentegen zijn relatief goedkoop, maar zijn minder kleurgetrouw dan IPS schermen, alhoewel hun responsetijd het snelst is. Maar zoals ik al zei, voor mij hoeft die poespas allemaal niet. Die paar games die ik speel, voor onder andere Cities Skylines heb je geen GSync of 144hz nodig. Voor Battlefield 1 en 5 misschien wel, maar ik denk dat dit in de praktijk wel mee zal vallen. Ik denk juist eerder dat ik meer baat heb bij een hogere resolutie in een shooter dan bij een hogere framerate (hier zou een apart topic over geopend kunnen worden).

Dus ik kies de gulden middenweg door te kiezen voor een VA paneel, en daarbij komt de Samsung LU32J590 in beeld. Heeft nog geen reviews, is niet te duur, maar Samsung staat algemeen wel bekend om hun goede schermen.

pricewatch: Samsung LU32J590 Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
Zou wel voor displayport 1.3 met hdcp 2.2 gaan mocht je netflix in 4k willen kunnen bekijken.

[ Voor 7% gewijzigd door Goofy1978 op 13-06-2019 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
4K kan ook gekeken worden met displayport 1.2, zelfs op 60fps, maar als ik al zou kiezen voor Netflix dan doe ik dat via mijn 4K tv. De meeste inhoud, series en films zijn doorgaans 24fps, dus een DP 1.3 is niet noodzakelijk.