Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 08:00
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Android tv stick

Wat is je budget?
ongeveer €50-€75

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
We hebben bij ons op het werk een monitor hangen waar we enkele promofilms op willen draaien. Nu hebben wij dit getracht met een Google Chromecast, maar of de WiFi valt weg of iemand anders neemt het beeld over en gaat casten.
Dit hebben we inmiddels op kunnen lossen door een hotspot in te stellen, maar toch werkt het niet vlekkeloos

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb een Android TV box gevonden, maar daar hebben we op de locatie niet echt de ruimte voor om deze netjes weg te werken en we kijken daarom naar een Stick, echter ik kan mij herrinneren dat er ooit een Android TV Stick was, maar die zie ik nu niet meer of ze zijn uitverkocht.
Ik zag nog wel een mirrorstick, maar dan moet je gaan casten naar de stick (volgens mij hetzelfde als de Chromecast. We zoeken dus een stick om promofilms op onze tv af te spelen.
We hebben nog gekeken of er een usb mogelijkheid was maar dat heeft de tv niet..

Welke vragen heb je hier nog over?
Wat is de beste oplossing in mijn situatie?
De TV/monitor die wij hebben hangen is een Samsung LH65MDCPLGC

[ Voor 3% gewijzigd door MdO82 op 12-06-2019 19:11 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:52

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Veel mediaspelers zijn helemaal niet groot en zou je met een paar tiewraps zo aan de muurbeugel van je tv/monitor kunnen hangen. Denk dan aan oplossingen zoals met een raspberry pi of bijv. een Minix mediaspeler. De media die je wil afspelen kan staan op een hdd, maar ook gewoon op een geheugenkaartje dat direct in de pi of mediaspeler gaat. Heeft de monitor zelf geen mogelijkheid tot het gebruik van een sd-kaartje of usb-stick? Wellicht dat je dan verder helemaal geen extra apparaten nodig hebt.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 08:00
Nee die mogelijkheden bied de monitor niet.
Ik ga eens verder kijken naar die box of dat een oplossing is natuurlijk kan je hem via een aantal tiewraps vastzetten.

Even kijken of het ook handelbaar is voor de minder technische collega's ;)

Bedankt voor je tip !

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Hoe wil je die films afspelen? Ik heb zelf bv een amazon fire tv stick, met daarop plex client. Films staan op een aparte plex server. Als het 'door moet spelen', in plex kun je een playlist maken en die dan afspelen.