Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• arnieo
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14:08
Beste mede tweakers,
Door het tweakers test fest heb ik de kans gekregen om de philips 55PUS7304 te testen.

Mijn vraag
De tv is netjes uit de doos gehaald, en de setup is netjes doorlopen. tot zo ver is alles goed. Echter wil ik nu de tv koppelen met mijn onkyo tx nr-676. De TV ziet ook netjes dat er een receiver aan hangt, als ik de volume toetsen op de afstandbediening van de TV gebruik, zie ik netjes het volume verspringen op het display van de versterker. Echter, het geluid speelt enkel af via de TV.

In de instellingen van de TV heb ik als audio output "HDMI sound system" ingesteld. Als ik met de afstand bediening van de versterker het volume aanpas, dan verspringt dit wel op het display van de versterker, echter veranderd er niks. Als de waarde op de versterker 1 is, is het net zo hard als bij 40. Enkel als ik de versterker mute, of op 0 zet. gaat het geluid op de tv uit. Als ik vervolgens de audio aanpas via de afstandbediening van de tv, dan veranderd er wel volume.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
TV: 55PUS7304
versterker: Onkyo TX nr-676

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
TV meerdere malen herstart (versterker gaat netjes aan en uit met de tv, zonder mijn tussenkomst)
Versterker meerdere malen herstart.
Alle verschillende audio outputs in de instellingen geprobeerd.
Alle HDMI poorten op de TV geprobeerd.

Op dit moment lijkt het er dus op dat de TV totaal niet overweg kan met mijn versterker. Dit wil ik uiteraard wel graag hebben, omdat het gewoon moet werken in een TV van deze prijsklasse. En omdat ik niet lekker een film kan kijken met het slechte geluid uit deze tv.

Als er tweakers zijn met tips dan hoor ik dat graag.

PS: mochten er tweakers zijn in de regio Ede, Veenendaal en Rhenen met een callibrator, dan zou ik het leuk vinden als ik dat apparaatje eens op dit toestel mag plakken. Kopje koffie of een biertje staan klaar ;)

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Euh, geen idee maar hoe speel je de film af? Via de TV? Of heb je een aparte mediaspeler? BD-speler?

En welke HDMI IN/OUT heb je in gebruik op je Onkyo?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• arnieo
Ik gebruik op dit moment content die via de TV zelf afgespeeld word, dus Netflix of youtube. Als ik het signaal door mijn versterker laat lopen via een externe bron, dan stript deze uiteraard zelf de audio daar vanaf en is er geen probleem.

De HDMI kabel gaat vanaf de TV (HDMI1) naar de HDMI poort met label TV naar de onkyo.

[ Voor 7% gewijzigd door arnieo op 12-06-2019 17:26 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

arnieo schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 17:25:

De HDMI kabel gaat vanaf de TV (HDMI1) naar de HDMI poort met label TV naar de onkyo.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ENJOMQJmRltFMh0hgfyInm5C83c=/i/2001581607.jpeg
Heb je een andere 676 dan? Of mis ik het label TV?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• arnieo
Ik heb de versterker even uit de kast gehaald, ik gebruik de MAIN out (ARC). (die ik dan weer gemapt heb onder het label TV, blijkt nu ik de achterkant van het apparaat weer eens zie)

Mijn eigen Sony TV gebruikt die kabel in 2 richtingen, speel ik iets af op de TV, dan hoor ik dit via de versterker. Speel ik iets af via de versterker, dan krijg ik beeld via die HDMI op de TV.

oke dan...... vraag me niet hoe, maar het werkt ineens. Nadat ik even vriendinlief ben gaan helpen in de keuken doet het geluid het wel via de versterker. Geen idee hoe dit ineens kan, geen van de systemen zijn tussendoor uit gegaan of in standby gesprongen.
Wel heb ik eerder problemen met de onkyo. De handshake tussen de onkyo en mijn pc ging toen niet helemaal lekker. Maar dat probleem heb ik niet terug gezien op tv's die er op aangesloten zaten.
Ik wijs in dit geval dan toch de HDMI handshake vanuit de onkyo als schuldige aan denk ik.

[ Voor 57% gewijzigd door arnieo op 12-06-2019 17:59 ]

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
AIDA64 app al geïnstalleerd? Benieuwd naar de SoC die er in zit ;)
En neem aan dat hij op Android 8 zit (update naar 9 schijnt al beschikbaar te zijn voor dit model).

• arnieo
Gister avond geen gekke dingen meer gedaan, nadat de audio werkte ben ik onderuitgezakt netflix gaan kijken.

Wel heb ik geprobeerd updates binnen te halen, toen kreeg ik de melding dat het systeem up-to-date was. Ik ga vanavond eens kijken welke versie er op staat. En dan ook direct AIDA64 eens installeren.

• apis29
  • Niet online
arnieo schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 08:41:
Gister avond geen gekke dingen meer gedaan, nadat de audio werkte ben ik onderuitgezakt netflix gaan kijken.

Wel heb ik geprobeerd updates binnen te halen, toen kreeg ik de melding dat het systeem up-to-date was. Ik ga vanavond eens kijken welke versie er op staat. En dan ook direct AIDA64 eens installeren.
Ja zag ook geen update op de Philips site verder, alleen op die Toengel website. Dus denk niet dat je die OTA krijgt binnen de review periode ...

• arnieo
apis29 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 01:03:
AIDA64 app al geïnstalleerd? Benieuwd naar de SoC die er in zit ;)
En neem aan dat hij op Android 8 zit (update naar 9 schijnt al beschikbaar te zijn voor dit model).
4x ARM Cortex-A53 @ 1500 MHz
64-bit ARMv8-A (32-bit mode)

Op de tv staat android 9 pie. Dus wel de meest recente versie.

Het audio probleem komt overigens regelmatig terug. Het is dan gewoon niet mogelijk om de audio over de versterker te krijgen. Beide apparaten rebooten heeft dan ook geen zin. Tijdens het kijken van tv oid schakelend de tv dan toch ineens naar de versterker of terug. Voor mij een erg groot minpunt voor deze tv.

Daarnaast moet ik ook na praktisch elke reboot opnieuw de netwerk verbindingen instellen. En dien ik in sommige gevallen een usb toetsenbord aan de tv te hangen omdat ik bepaalde invul velden niet kan selecteren met de afstandsbediening...

Verder is de kwaliteit van het paneel wel zeer prima. Daar heb ik niet veel op aan te merken.

• apis29
  • Niet online
@arnieo

Misschien is dit wat:
Options for a TV Input
Some TV input devices offer specific settings.
To set the options for a specific TV input…
1 - Press -> SOURCES.
2 - Select the TV input in the list and press OK.
3 - Press + OPTIONS. You can set the options for
the selected TV input here.
4 - Press + OPTIONS again to close the Options
menu.
Possible options…
Controls
With this option you can operate the connected device with the TV remote control. The device must
be connected with an HDMI cable and both TV and device must have HDMI CEC switched on.

Device Info
Open this option to view information on the
connected device.
Bij Philips was het volgens mij 'altijd' al zo dat elke HDMI poort ARC compatible is dus welke je gebruikt zou verder niet moeten uitmaken.
Wel apart dat het A53 cores zijn. Staat er nog een type bij? Iets van MT589...

• arnieo
apis29 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 22:13:
@arnieo

Misschien is dit wat:

[...]

Bij Philips was het volgens mij 'altijd' al zo dat elke HDMI poort ARC compatible is dus welke je gebruikt zou verder niet moeten uitmaken.
Wel apart dat het A53 cores zijn. Staat er nog een type bij? Iets van MT589...
Enkel CPU revision: r0p2

Die opties die je aandraagde werken helaas niet op deze tv. Het blijft dus elke keer een verassing of de audio via de versterker of via de tv gaat.
Pagina: 1