Filters in Python

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik meerdere filters in Python uitvoeren?

Ik heb nu dit: dataregel_doet_mee = "4" in Bedrijfstak_waarde

dataregel_doet_mee = "JJ" in Perioden_waarde

if dataregel_doet_mee == True:

Met dit worden alleen de JJ in perioden gefilterd in mijn csv bestand, maar ik wil ook "4" in bedrijfstak filteren en later nog andere filters toevoegen.

Alvast bedankt!!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:33

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Wat heb je nu zelf al geprobeerd en gevonden? Ik kan vanalles gaan roepen maar als je al zaken hebt geprobeerd en je kreeg bijv. foutmeldingen dan is het wel zo handig die in je startpost te noemen.

Het lijkt erop alsof je een stukje basis van Python (of programmeren in z'n algemeenheid) mist. Ik denk dat je op zoek bent naar "boolean operators".

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dogtagz
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08:22
Kan je de code posten ipv delen zoals hier staat? Ik neem aan dat je de regels van een CSV bestand inleest.

Er zijn wel verschillende manieren hoe je dit kan doen. Je moet (bij eigenlijk elke manier) hoogstwaarschijnlijk met de index werken van die regel om de juiste celinhoud te vergelijken.

$ alias cd='rm -rf'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Ok, wat je nu hebt is dus dat je 1e waarde (in dataregel_doet_mee) overschreven wordt door de 2e waarde die je erin zet.

Wat je eigenlijk wil is : dataregel_doet_mee = ("4" in Bedrijfstak_waarde) EN ("JJ" in Perioden_waarde)
Oftewel zoek idd eens op boolean operators....