Duplicaten t.o.v. specifieke map verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees030
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-07 16:36
Door cloud-synchronisatie, kopiëren en back-ups heb ik veel dezelfde bestanden op meerdere plaatsen. Google-foto's bevat bijv. een paar duizend foto's, waarvan de meeste naar andere mappen zijn gekopieerd, al dan niet met een andere naam. Ik wil graag die foto's verwijderen uit Google-foto's. En de foto's die al in de een specifieke map (bijv. vakanties) staan, maar ook nog op andere plaatsen, van die andere plaatsen verwijderen.

Ik heb geprobeerd op te schonen met programma's als Easy Duplicate Finder, Duplicate File Finder en Duplicate File Detective. Allen vinden sets met duplicaten, maar noodzaken tot indivudele selectie van de te verwijderen bestanden. Dat is een monnikenwerk en grote kans op verkeerde selcties. Ik kan geen mogelijkheid vinden om een bepaalde map als basis/origineel te selecteren, en de duplicaten t.o.v. van die map te zoeken/verwijderen.

Weet iemand hoe ik dit het beste kan doen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Dupfiles al eens geprobeerd?
Als je kunt sorteren op de MD5 of CRC32 hash dan kun je denk ik snel de juiste duplicaten verwijderen.
Tool lijkt niet gratis maar 15 dollar is wellicht de moeite waard om je monnikenwerk te besparen.

Net even getest, een ISO 3 keer uitgepakt en bestanden vergeleken. Hij vindt alle gelijk bestanden en ik kan alle duplicates in 1 keer selecteren en verwijderen.
Gewoon in trial mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees030
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-07 16:36
Dank voor je reactie. Deze programma's vinden allemaal duplicaten/multiplicaten. Ik kan echter nergens uitgaan van een basismap (waarin de 'originelen' staan die ik wil behouden). Het monnikenwerk is dat ik in al die honderden sets van duplicaten de andere mappen moet selecteren om de bestanden te verwijderen.