Door cloud-synchronisatie, kopiëren en back-ups heb ik veel dezelfde bestanden op meerdere plaatsen. Google-foto's bevat bijv. een paar duizend foto's, waarvan de meeste naar andere mappen zijn gekopieerd, al dan niet met een andere naam. Ik wil graag die foto's verwijderen uit Google-foto's. En de foto's die al in de een specifieke map (bijv. vakanties) staan, maar ook nog op andere plaatsen, van die andere plaatsen verwijderen.
Ik heb geprobeerd op te schonen met programma's als Easy Duplicate Finder, Duplicate File Finder en Duplicate File Detective. Allen vinden sets met duplicaten, maar noodzaken tot indivudele selectie van de te verwijderen bestanden. Dat is een monnikenwerk en grote kans op verkeerde selcties. Ik kan geen mogelijkheid vinden om een bepaalde map als basis/origineel te selecteren, en de duplicaten t.o.v. van die map te zoeken/verwijderen.
Weet iemand hoe ik dit het beste kan doen?
Ik heb geprobeerd op te schonen met programma's als Easy Duplicate Finder, Duplicate File Finder en Duplicate File Detective. Allen vinden sets met duplicaten, maar noodzaken tot indivudele selectie van de te verwijderen bestanden. Dat is een monnikenwerk en grote kans op verkeerde selcties. Ik kan geen mogelijkheid vinden om een bepaalde map als basis/origineel te selecteren, en de duplicaten t.o.v. van die map te zoeken/verwijderen.
Weet iemand hoe ik dit het beste kan doen?