2 beeldschermen op 1 laptop aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racingboy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-09 13:19
Ik heb sinds enkele dagen een LG 27UK850 gekocht als extern beeldscherm voor m'n Macbook Pro en Windows PC van het werk. Beide computers kunnen via USB C aangesloten worden wat zeer gemakkelijk is.

Ik zou op termijn een 2de scherm willen aankopen maar ik zou willen weten als ik 2 beeldschermen kan aansluiten op m'n Macbook en Windows laptop.

Is het zo simpel om de laptop aan te sluiten op scherm 1 via USB C, dan scherm 1 aansluiten op scherm 2 via HDMI of Display Port?

Als 2de scherm zou ik dan de LG27UK670 nemen. De 2 schermen zouden dan via een monitorarm aan de bureau bevestigd worden.

Alvast bedankt

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheese
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Bedoel je nou dat je je 2e scherm wilt aansluiten aan je 1e scherm? Je moet gewoon beide schermen op een beeldschermaansluiting op je laptop aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 08:23

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Ik zou kijken of je niet een eenvoudig, universeel, USB-C dock kunt kopen met 2 beelscherm aansluitingen waarmee je ook je laptops kunt opladen. Hoef je maar 1 stekker in te prikken en klaar. Anders moet je telkens 3 stekkers inprikken.

In principe, als je het ene scherm via USB-C aan je laptop kunt hangen, kun je een 2e scherm via HDMI of DP (afhankelijk van wat je laptop heeft) op je laptop kunnen prikken maar dan moet je je laptops wél op een andere manier aan de lader hangen.

Wat ik even verwarrend vind is dat je het eerst hebt over een Macbook Pro en een Windows PC en later over je "Windows laptop". Gaat het om 3 machines, 2 laptops en 1 PC, of heb je 1 Macbook Pro en 1 Windows laptop?

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racingboy
Het gaat over 1 Windows laptop en 1 Macbook Pro.
De Macbook heeft 4 USB C aansluitingen, de Windows laptop heeft USB C en een HDMI aansluiting.

Ik begrijp uit de reactie hierboven dat het niet zo simpel is om de laptop met scherm 1 aan te sluiten en dan vanuit scherm 1 een verbinding te maken met scherm 2 via HDMI of Displayport maar dat beide schermen direct met de Macbook of de Windows laptop moet aangesloten worden.

Het is geen slecht idee om een USB C dock te kopen om zo de beeldschermen aan te sluiten. Wil dit zeggen dat ik via 1 USB C poort en een dock 2 schermen kan aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Nee, je kunt niet daisychainen op die manier, en al helemaal niet via HDMI, daarvoor moet je displayport gaan gebruiken. En volgens mij kan dat dan alleen op je Windowsmachine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-10 12:38
Racingboy schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 08:53:
Wil dit zeggen dat ik via 1 USB C poort en een dock 2 schermen kan aansluiten?
Als je een USB C dock gaat kopen, let dan of er 2x een beeldscherm-aansluiting op zit, bijvoorbeeld 2x HDMI of displaypoort.
Dat is het makkelijkste. Beide beeldschermen moet je kunnen aansluiten op je dockingstation en de dock weer op je laptop.

Het kan ook wel anders, 1 scherm via dock, 1 rechstreeks op je laptop, maar dat is een gedoe met kabels, daarom een dock kopen waar je beide schermen op kunt aansluiten.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Én let er op dat het betreffende dock ook gesupport word door beide systemen. :)

Ik weet heb begrepen dat er (branded) docks zijn die niet per-sé werken op alle systemen die je er aan hangt, USB-C of niet.

[ Voor 5% gewijzigd door unezra op 13-06-2019 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racingboy
Oke bedankt. Dat wordt een zoektocht naar een dock voor Windows & Mac en eentje waar er hopelijk geen stuurprogramma's voor geïnstalleerd moeten worden. Dit wordt door het bedrijf geblokkeerd op de Windows laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Racingboy schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 09:52:
Oke bedankt. Dat wordt een zoektocht naar een dock voor Windows & Mac en eentje waar er hopelijk geen stuurprogramma's voor geïnstalleerd moeten worden. Dit wordt door het bedrijf geblokkeerd op de Windows laptop.
Kan je werkgever niet voorzien in een dock, zodat dát probleem ondervangen is en je hooguit drivers nodig hebt voor je eigen laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-10 19:43
Ik heb een dell d6000 staan. Werkt als de brandweer met 3 schermen. Maar of die het ook op een mac doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racingboy
unezra schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 10:06:
[...]

Kan je werkgever niet voorzien in een dock, zodat dát probleem ondervangen is en je hooguit drivers nodig hebt voor je eigen laptop?
Ik zal het eens navragen, maar hier vrees ik voor.

Bedankt alle, ik ga verder op onderzoek.
Pagina: 1