Ik heb afgelopen maart mijn eerste pc gekocht (zie hieronder), compleet nieuw. Na een week gebruiken ging de videokaart (XFX RX580 OC uit het lijstje) kapot, deze was niet meer te repareren en ook niet leverbaar dus heb mijn geld teruggekregen. Inmiddels is deze kaart ruim 70 euro duurder dan toen ik hem kocht, dus ik zat te kijken naar een andere variant ervan (https://tweakers.net/pric...-gts-xxx-edition-8gb.html). In de best buy guide van mei wordt de GTX 1660 aangeraden als 'opvolger' van de RX580 (https://tweakers.net/pric...force-gtx-1660-oc-6g.html). Deze is alleen wel een slag duurder, dus ik twijfel nu of dat het waard is. Heb zelf weinig verstand van videokaarten en vind het moeilijk om op basis van de gevonden informatie een keuze te maken, gezien beide kaarten zijn voordelen hebben (RX580 heeft meer duidelijke reviews, GTX 1660 is nieuwer). Benchmarks etc zeggen mij niet zo heel veel.
Oh en mijn vriend zei dat ik beter niet dezelfde kaart weer kan nemen, omdat hij denkt dat er een mogelijkheid is dat mijn systeem de kaart kapot heeft gemaakt. Is dit inderdaad mogelijk of kan dit niet?
Ik zoek een?
Videokaart waarmee ik overwatch op hoge settings, sims en skyrim op max settings kan spelen. Ook zou ik graag video's willen opnemen met obs en dus bewerken en kunnen streamen (als hobby, dus hoeft niet perfect te zijn). Ik ga niet overclocken.
Wat is je budget?
Het liefst niet meer dan 250, maar wil graag iets waar ik echt wat aan heb. Als een duurdere kaart in mijn geval beter is: prima, maar als ik ook goed verder kan met een kaart van 200 is dat voldoende
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb voor XFX gekozen bij de RX580 omdat die de meeste en redelijk goede reviews had (hier op tweakers), maar heb verder geen voorkeur want het is mijn eerste pc en heb dus geen ervaringen met merken.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Oh en mijn vriend zei dat ik beter niet dezelfde kaart weer kan nemen, omdat hij denkt dat er een mogelijkheid is dat mijn systeem de kaart kapot heeft gemaakt. Is dit inderdaad mogelijk of kan dit niet?
Ik zoek een?
Videokaart waarmee ik overwatch op hoge settings, sims en skyrim op max settings kan spelen. Ook zou ik graag video's willen opnemen met obs en dus bewerken en kunnen streamen (als hobby, dus hoeft niet perfect te zijn). Ik ga niet overclocken.
Wat is je budget?
Het liefst niet meer dan 250, maar wil graag iets waar ik echt wat aan heb. Als een duurdere kaart in mijn geval beter is: prima, maar als ik ook goed verder kan met een kaart van 200 is dat voldoende
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb voor XFX gekozen bij de RX580 omdat die de meeste en redelijk goede reviews had (hier op tweakers), maar heb verder geen voorkeur want het is mijn eerste pc en heb dus geen ervaringen met merken.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed | € 139,- | € 139,- |
1 | Moederborden | ASRock B450M Pro4 | € 74,90 | € 74,90 |
1 | Videokaarten | XFX RX 580 GTS Black Edition 8GB OC+ | € 244,15 | € 244,15 |
1 | Interne harde schijven | Seagate Barracuda, 1TB | € 38,20 | € 38,20 |
1 | Behuizingen | Fractal Design Focus G Mini | € 46,50 | € 46,50 |
2 | Monitoren | AOC G2460VQ6 Zwart | € 119,- | € 238,- |
1 | Ventilatoren | be quiet! Pure Wings 2, 120mm | € 7,74 | € 7,74 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB | € 73,01 | € 73,01 |
1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 11 500W | € 61,95 | € 61,95 |
1 | Solid state drives | WD Blue SSD M.2 (3D v-nand (TLC) 500GB | € 59,90 | € 59,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 983,35 |